2023-12-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så de borgliga regeringar som styrt Sverige i nutid har alltså plötsligt inget ansvar alls för integration?
Det har bara S regeringar?

integration handlar i stort om ekonomiska satsningar där det behövs då massa nya människor behöver starthjälp för att komma in i samhället och att underhålla ett välfungerande välfärdsystem.

Båda dessa saker brukar borgliga politiker dra in/ försämra.

Jo, men de har inte styrt så länge... de har inget ansvar för invandring, omhändertagande och integration av den stora flyktingsströmmen 2015 som du snackade om.

Och skall man hårdra det... 2010 när man satte SD i kylan krävdes det att MP fick igenom sin flyktingpolitik för att få majoritet.

Så vi har haft en borgerlig politik på området mellan 1991 - 1994 och 2006 - 2010... that's it.

Borgerliga regeringar har ett visst ansvar för kollapsen, men lejonparten av ansvaret hamnar såklart på vänstern.

Det är mestadels vänstern som styrt Sverige, så ansvaret är ert.
Citera
2023-12-07, 11:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du glömde det rätt upplysande faktan kring SD ovh utbildning, kön

Män, eftergymnasial utbildning på minst 3 år
SD 10,6
Män, enbart förgymnasial utbildning
SD 29,3

Kvinnor eftergymnasial utbildning på minst 3 år
SD. 3,7
Kvinnor, enbart förgymnasial utbildning
SD 12,6

Ja usch, den där korkade outbildade underklassen som bara röstar fel.
Citera
2023-12-07, 11:53
Medlem
Citat:
Nej, forskningsvärlden är tämligen överens om att mänskligheten har inga raser....

Gillar hur du undviker mycket av det jag skriver, typiskt röding. Men okej, så att jag ser skillnad mellan folkslag, eller också raser, är bara en inbillning? Vi alla ser exakt lika ut? Man ser då ingen skillnad på en afrikan och asiat. Okej.

För övrigt lustigt hur i princip alla andra länder delar upp befolkningen som race, översatt till svenska; ras.
Citera
2023-12-07, 13:52
Avslutad
Ändå skönt att Nick Haley inte började gråta när Vivek Ramaswamy höll upp en skylt med hennes namn = corrupt i senaste republikanska debatten.

Det verkar som den feministiska supermakten tillverkar väldigt sköra kvinnor i jämförelse med USA.

Undrar om det beror på att man inte röstar med sitt könsorgan som främsta argument i det landet?

Vem f-n ligger med svenska vänsterkvinnor? Inte ens lesbiska rasifierade transor har jag hört.

edit: det är så j-vla game over att hålla fast vid den där berättelsen. Tänk om.
Senast redigerad av Nowness 2023-12-07 kl. 13:55.
Citera
2023-12-07, 16:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Fan vad du tramsar...

Kvinnor tänker precis lika självständigt som män,
Är just FÖR att kvinnor tänker självständigt som sånna som du irriterar er så på kvinnor.
Okej, det är din observation.

Min är att kvinnor måste ha stöd och ett konsensusbeslut från omgivningen. Medan män i inte behöver det.
Citera
2023-12-07, 16:57
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fel. Kvinnorna tänker på eleverna, kvinnorna tänker på patienterna. På sina egna barn. På sina äldre släktingar. Och röstar därav rött.
De tänker på sin egen omgivning och inte i ett större perspektiv. På landet och riket.
Citera
2023-12-07, 17:07
Avslutad
Kvinnor är helt beroende av KASSAKISTAN vi svenska vita män betalar in mest till; den offentliga sektorn, för att kunna överleva. Kvinnor är små barn. Kvinnor tänker på sig själva. De skulle aldrig få för sig rösta för landets bästa, det finns inte som alternativ i dessa förvirrade aphjärnors huvuden. Retardos.
Citera
2023-12-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Men okej, så att jag ser skillnad mellan folkslag, eller också raser, är bara en inbillning?

Jag vet inte vad "raser* är och kan därför inte svara på huruvida det går att se skillnad på dem. Vad jag däremot vet är att det inte går att se skillnad på "folkslag"och den som påstår sig kunna göra det ljuger.

Citat:
Vi alla ser exakt lika ut? Man ser då ingen skillnad på en afrikan och asiat. Okej.
"Afrikan" är väl bara benämningen på en person från Afrika? Asien är stort och "asiater" ser därför väldigt olika ut.

Citat:
För övrigt lustigt hur i princip alla andra länder delar upp befolkningen som race, översatt till svenska; ras.
I princip bara USA, men OK.
Citera
2023-12-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
KASSAKISTAN
Varför trodde jag att du syftade på "Kazakhstan"?
Citera
2023-12-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowness
Ändå skönt att Nick Haley inte började gråta när Vivek Ramaswamy höll upp en skylt med hennes namn = corrupt i senaste republikanska debatten.

Det verkar som den feministiska supermakten tillverkar väldigt sköra kvinnor i jämförelse med USA.

Undrar om det beror på att man inte röstar med sitt könsorgan som främsta argument i det landet?

Vem f-n ligger med svenska vänsterkvinnor? Inte ens lesbiska rasifierade transor har jag hört.

edit: det är så j-vla game over att hålla fast vid den där berättelsen. Tänk om.
Nikki Haley står för mycket skit, men på det stora hela är hon den bästa kandidaten.
Citera
2023-12-07, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Nikki Haley står för mycket skit, men på det stora hela är hon den bästa kandidaten.

Hon sa öppet att de kvinnor som anklagade Trump för övergrepp hade rätt att bli hörda.

Hon sa också att USA ser inte sexuella minoriteter som blir förföljda i domstolar i världen som brottsliga.

Ja hon är en bra kandidat för en första kvinna. Långt bättre än Hillary och extremt mycket bättre än något Sverige lyckats prestera.

Men så är hon ganska höger också.
Citera
2023-12-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowness
Hon sa öppet att de kvinnor som anklagade Trump för övergrepp hade rätt att bli hörda.

Hon sa också att USA ser inte sexuella minoriteter som blir förföljda i domstolar i världen som brottsliga.

Ja hon är en bra kandidat för en första kvinna. Långt bättre än Hillary och extremt mycket bättre än något Sverige lyckats prestera.
Inte bara "för första kvinnliga president", utan också överlag -- den bästa kandidaten, punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in