2023-12-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Oavsett vad man tycker podden och Mork eller hur dålig PW är som person. Så är många av frågorna som tas upp i podden klart tänkvärda. Det finns för många frågetecken och hittills har ingen kritiker här i tråden t ex kommit med något motbevis till det som tas upp i podden.

Jag kan hålla med om att Mork är en konspirationsteoretiker, det var tydligt i förra podden om Ulf. Men i detta fallet är det många saker som är underliga helt klart i utredningen.

Du borde titta på detta:

https://www.instagram.com/p/C0hQZLYKyrh/?igshid=ZWI2YzEzYmMxYg==
Citera
2023-12-07, 23:22
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Vilka saker är det då?

Citat:
Ursprungligen postat av Dieterssons
Du borde titta på detta:

Har ni lyssnat på hela podden?
Citera
2023-12-08, 00:46
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Du borde titta på detta:

Nu var ju inte dödsorsaken hängning …
Citera
2023-12-08, 08:16
Medlem
Citat:

Ja, och det för mig tydligaste beviset för att Mork inte ens försöker vara objektiv är att han utelämnar uppgiften om när Wollmer första gången uppger att han sett en röd Saab på uppfarten i Bassköp. Mork är så inriktad på att rentvå Wollmer och samtidigt placera en alternativ gärningsman på platsen att han inte informerar lyssnarna om att Wollmer säger detta först efter att kroppen hittats. Hade Wollmer verkligen sett en röd Saab och i den en man med "råttfärgat hår" hade han naturligtvis lämnat den uppgiften redan vid anmälandet av Pernillas försvinnande.

Mork låtsas som att detta är en uppgift som han råkat hitta av en slump, som att den knappt nämns. Sanningen är att den finns i domen men att rätten avskriver den som en efterhandskonstruktion.
Senast redigerad av Dieterssons 2023-12-08 kl. 08:23.
Citera
2023-12-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nu var ju inte dödsorsaken hängning …

Nej, men det är fullt rimligt att Wollmer närmar sig mordet på det sättet. Han, som är jägare, vet vad naturen gör med en kropp under tre månader och hoppas naturligtvis att spåren efter det bestialiska sätt han mördat sin flickvän på inte längre finns kvar.
Citera
2023-12-08, 10:51
Medlem
Citat:

Nej, och det är därför jag vill veta. Om han faktiskt har några rimliga argument eller om det bara är vinklingar och fabriceringar.

Mork har ju tidigare utelämnat viktig information, som uppgiften om när den råttfärgshårige mannen kommer in i bilden och det faktum att Paul är en ökänd mytoman och bedragare som verkar syssla med att lura folk på semi-professionell basis än idag. Så all trovärdighet han eventuellt hade är ju redan förbrukad.

Därför vill jag gärna veta vilka "revolutionerande" fakta han lägger fram innan jag lägger någon mer tid på dravlet.
Citera
2023-12-08, 13:09
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ja, och det för mig tydligaste beviset för att Mork inte ens försöker vara objektiv är att han utelämnar uppgiften om när Wollmer första gången uppger att han sett en röd Saab på uppfarten i Bassköp. Mork är så inriktad på att rentvå Wollmer och samtidigt placera en alternativ gärningsman på platsen att han inte informerar lyssnarna om att Wollmer säger detta först efter att kroppen hittats. Hade Wollmer verkligen sett en röd Saab och i den en man med "råttfärgat hår" hade han naturligtvis lämnat den uppgiften redan vid anmälandet av Pernillas försvinnande.

Mork låtsas som att detta är en uppgift som han råkat hitta av en slump, som att den knappt nämns. Sanningen är att den finns i domen men att rätten avskriver den som en efterhandskonstruktion.

Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Nej, och det är därför jag vill veta. Om han faktiskt har några rimliga argument eller om det bara är vinklingar och fabriceringar.

Mork har ju tidigare utelämnat viktig information, som uppgiften om när den råttfärgshårige mannen kommer in i bilden och det faktum att Paul är en ökänd mytoman och bedragare som verkar syssla med att lura folk på semi-professionell basis än idag. Så all trovärdighet han eventuellt hade är ju redan förbrukad.

Därför vill jag gärna veta vilka "revolutionerande" fakta han lägger fram innan jag lägger någon mer tid på dravlet.

Enligt polisen och rättsläkaren har Pernillas halspulsåder blivit avskuren. Hon förlorar 1-2L blod som hon avlider av. Enligt konstruktionen så ska Paul lyckats tvätta/spola bort allt blod på sig själv och Pernilla.

Han ska ha fått bort eventuella blodspår från grusplanen när han ska ha dragit Pernilla över planan till bilen. I bilen har han placerat Pernilla och lyckats att inte en enda bloddroppe kan hittas i bilen. Han har inte bara lyckats tvätta rent Pernilla, han har gjort det så bra att det inte finns något DNA från honom själv på Pernillas kropp. Inte ens under hennes naglar.

Allt detta ska Paul ha gjort på 4-5 minuter.

Bara det är helt orimligt. Blanda in andra mycket underliga saker som att polisen visar Paul runt brottsplatsen innan han ens förhörts. Eller varför det aldrig sägs att det bryts i inspelningarna under förhören. Medans det är uppenbart att det är klipp i inspelningarna.
Citera
2023-12-08, 13:57
Medlem
Jag tror du ska läsa instagraminläggen som postades tidigare.
Där förklarar PW hur och var han högg henne som även bekräftas av obduktionen. Han berättar även hur han plastade in bilen med plastsäckar för att undvika blodspår SOM lägligt nog överhuvudtaget inte nämns i podden…
Citera
2023-12-08, 16:34
Medlem
Att Mork inte är journalist är ju plågsamt uppenbart i poden.

Han är så uppjagad och aggressiv när han ”intervjuar” Monika Olhed, fattar inte varför hon ställer upp.

Förutom att hela poden är en pågående tågcrash så är den ju även fladdrig. Vad är ens hans argument i slutändan? Dessutom blandas Ulf Olsson in i flera avsnitt, helt orelaterat annat.

Varför jag lyssnar är väl det största mysterier. Men är svårt kolla bort från en pågående olycka.
Citera
2023-12-09, 13:22
Medlem
Citat:
Enligt polisen och rättsläkaren har Pernillas halspulsåder blivit avskuren. Hon förlorar 1-2L blod som hon avlider av. Enligt konstruktionen så ska Paul lyckats tvätta/spola bort allt blod på sig själv och Pernilla.

Han ska ha fått bort eventuella blodspår från grusplanen när han ska ha dragit Pernilla över planan till bilen. I bilen har han placerat Pernilla och lyckats att inte en enda bloddroppe kan hittas i bilen. Han har inte bara lyckats tvätta rent Pernilla, han har gjort det så bra att det inte finns något DNA från honom själv på Pernillas kropp. Inte ens under hennes naglar.

Allt detta ska Paul ha gjort på 4-5 minuter.

Bara det är helt orimligt. Blanda in andra mycket underliga saker som att polisen visar Paul runt brottsplatsen innan han ens förhörts. Eller varför det aldrig sägs att det bryts i inspelningarna under förhören. Medans det är uppenbart att det är klipp i inspelningarna.

Varför 4-5 minuter? Wollmer talar med sin far i telefon fram till cirka 17.50, vittnesiakttagelserna av Wollmer intill sin bil sker 18.15. Det är 25 minuter. Det sista livstecknet från Pernilla är från 17.15 då hon talar i telefon med kollegorna, efter det har bara Wollmer sett eller talat med henne. Fönstret på 4-5 minuter är en lögn.
Citera
2023-12-09, 13:38
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Varför 4-5 minuter? Wollmer talar med sin far i telefon fram till cirka 17.50, vittnesiakttagelserna av Wollmer intill sin bil sker 18.15. Det är 25 minuter. Det sista livstecknet från Pernilla är från 17.15 då hon talar i telefon med kollegorna, efter det har bara Wollmer sett eller talat med henne. Fönstret på 4-5 minuter är en lögn.

Ok, så vem ljuger då kring tiden? Polisen?

Oavsett om det är lögn eller inte. Man klarar inte att göra rent sig själv, ett offer och en bil på 25 minuter. Inte en chans. Inget DNA inte ett enda litet blodstänk någonstans.

Det med inspelningarna då? Eller att man visar runt Wollmer på brottsplatsen innan man förhör honom. Det är helt absurt, har aldrig hört eller läst någonsin om att det gjorts tidigare.

Som jag sagt tidigare, Wollmer är uppenbarligen en mycket tvivelaktig människa på många sätt. Men bara för det blir han inte automatiskt en mördare och förtjänt av ett möjligt justitiemord.
Citera
2023-12-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ok, så vem ljuger då kring tiden? Polisen?

Oavsett om det är lögn eller inte. Man klarar inte att göra rent sig själv, ett offer och en bil på 25 minuter. Inte en chans. Inget DNA inte ett enda litet blodstänk någonstans.

Det med inspelningarna då? Eller att man visar runt Wollmer på brottsplatsen innan man förhör honom. Det är helt absurt, har aldrig hört eller läst någonsin om att det gjorts tidigare.

Som jag sagt tidigare, Wollmer är uppenbarligen en mycket tvivelaktig människa på många sätt. Men bara för det blir han inte automatiskt en mördare och förtjänt av ett möjligt justitiemord.

Polisen har aldrig påstått att det ska ha skett under några få minuter, det är ju Mork och Wollmer. Mork har inga bevis för att bandspelaren stängs av, han tror blint på Wollmer och tycker sig kunna läsa sig till det i förhören i efterhand. Det var klantigt av polisen att föra Wollmer till fyndplatsen, det borde naturligtvis vara tvärtom. Att Wollmer, som kände till Hålabäck då han sökt arbete där, skulle visa var kroppen fanns. Men man ville väl ha en reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in