2023-12-07, 18:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tiotusentals har covid som orsak i sina dödsattester och långt över 100 tusen har vårdats inneliggande för covid. Det kallar inte jag ofarligt.

Om inte fler personer dör pga överdödlighet så är det nog så att det coviddödsfallen är ett klassiskt trolleri med statistik.

Influensan vårdas många för också och du bryr dig inte ett skit om det. Det är bara covid i ditt hjärntvättade huvud
Citera
2023-12-07, 18:42
Medlem
TIME tar nu upp frågan jag har nämnt i artikeln "Getting Sick All the Time? Don’t (Necessarily) Blame COVID-19":

"On the heels of last year’s severe flu and RSV reason, all this contagion has some people wondering if SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19, may be to blame. Some studies suggest the virus leaves its mark on the immune system even after an acute illness passes, raising an important question: does having COVID-19 increase your risk of getting sick from other viruses in the future?"

Det påpekas här att det är olika bud på detta. Att smittas av vissa virus leder till sämre immunförsvar, som mässling och HIV, andra stärker det. Covid tycks ligga emellan dessa enligt TIME-artikeln.

Det påpekas också av en intervjuad immunolog att vi inte vet vilka följder det får i framtiden att ha smittats av Covid. Hon menar samtidigt att det troliga är att folk nu har fokus på smittor och därför märker dem extra.

I artikeln spekuleras också bland annat i att avstängningar, masker m m kan ha ändrat mönstren för smittor och så avslutas artikeln med konstaterandet att:

"None of this is to say that COVID-19 is harmless. It is still a leading cause of death in the U.S.; Long COVID remains a serious risk; and there’s evidence that even seemingly mild infections can affect the heart, brain, and other organs. Avoiding the SARS-CoV-2 virus is still the safest move for your health—regardless of how it affects your risk of getting sick in the future." https://time.com/6343427/does-covid-19-make-you-more-likely-to-get-sick/
Citera
2023-12-07, 18:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Sluta titta på youtubefilmer om farliga covidvaccin och chemtrails

Enligt Socialstyrelsen har inte mindre än 19676 personer avlidit AV Covid19. Siffrorna uppdaterades senast igår. Långt över 100 tusen personer har vårdats inneliggande för covid19 med covid19 som huvuddiagnos som anledning för sjukhusvistelsen.
Varför sänder du helt irrelevanta länkar?

Och vad var överdödligheten under samma period....... i´ll wait....

Snälla nån det är så konstigt att vuxna utbildade människor inte klarar av att förstå de mest enkla exemplen på hur man luras med statistik. Ingår inte statistik i Matematik I i gymnasiet?

Att man hittar sjuka människor på sjukhus är helt normalt. Det är förväntat att sjuka vårdas där. Covid är inget större problem för vården. Det var det initialt då ingen hade naturlig immunitet, men ju fler som blev smittade desto mindre farligt blev viruset.

Nu är det mer spel för gallerierna när munskydden åker på igen.
Citera
2023-12-07, 18:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om inte fler personer dör pga överdödlighet så är det nog så att det coviddödsfallen är ett klassiskt trolleri med statistik.

Influensan vårdas många för också och du bryr dig inte ett skit om det. Det är bara covid i ditt hjärntvättade huvud

Nu hade vi kraftig överdödlighet år 2020 som hade varit ännu större om inte restriktionerna införts.

Influensan har betydligt lägre mortalitet än covid. Dessutom fanns inget vaccin mot covid i början av pandemin. Det var först efter vaccinet var spritt som restriktionerna släpptes. Du borde älska vaccinet eftersom du tycker så illa om restriktioner.
Citera
2023-12-07, 18:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Och vad var överdödligheten under samma period....... i´ll wait....

Snälla nån det är så konstigt att vuxna utbildade människor inte klarar av att förstå de mest enkla exemplen på hur man luras med statistik. Ingår inte statistik i Matematik I i gymnasiet?

Att man hittar sjuka människor på sjukhus är helt normalt. Det är förväntat att sjuka vårdas där. Covid är inget större problem för vården. Det var det initialt då ingen hade naturlig immunitet, men ju fler som blev smittade desto mindre farligt blev viruset.

Överdödligheten mäter inte dödlighet i en specifik sjukdom eller orsak utan totalt. Under år 2020 uppgick överdödligheten till cirka 10 tusen personer eller knappt 10%. Samtidigt dog rekordfå i andra smittsamma sjukdomar som minskade i antal pga restriktionerna.

Att du nätt och jämnt har grundskolekompetens har vi förstått. Själv har jag läst statistik på universitetet. Förstår att du känner en underlägsenhet. Först blev du av med jobbet pga pandemin. Sen blir du trampad på tårna och dumförklarad. Kan inte vara lätt för dig.
Citera
2023-12-07, 19:02
Medlem
Citat:
Tiotusentals har covid som orsak i sina dödsattester och långt över 100 tusen har vårdats inneliggande för covid. Det kallar inte jag ofarligt.

Det blir ju resultatet när ett dödligt vin från Kina orsakar panik.
Citera
2023-12-07, 19:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu hade vi kraftig överdödlighet år 2020 som hade varit ännu större om inte restriktionerna införts.
Det var bara initialt sedan har vi haft underdödlighet. Tittar man i genomsnitt kan man knappt upptäcka pandemin överhuvudtaget i statistiken med avseende på överdödlighet. Några fler dog 2020, men 2019 var de å andra sidan UNDERdödlig, vilket gjorde att de gamla och mycket sköra som överlevde 2019 dog 2020 istället. Det är tyvärr så att det är förväntat att gamla människor dör. Det finns inga lockdowns och restriktioner som hjälper mot det. Är det inte covid så är det en förkylning som tar livet av folk. och så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Citat:
Influensan har betydligt lägre mortalitet än covid.
Det kan nog vara så att många coviddödsfall i själva verket är den klassiska influensan pga mätfelen i testningen. Som av en anledning försvann den vanliga influensan under covid. Mycket mycket märkligt.

Citat:
Dessutom fanns inget vaccin mot covid i början av pandemin. Det var först efter vaccinet var spritt som restriktionerna släpptes. Du borde älska vaccinet eftersom du tycker så illa om restriktioner.
Nej jag älskar inte vaccinet eftersom jag inte ser någon poäng med att ta det överhuvudtaget. Det användes som utpressning från de styrande politikerna världen över. Ta vaccinet, annars har vi kvar restriktionerna och vaccinpass!. Folk borde egentligen startat upplopp och slängt ut de styrande, men allt för många blev lydiga får och lydde minsta vink som att gå runt med en jävla papperslapp runt käften, som om det skulle stoppa ett luftburet virus. Och de flesta sprang direkt och vaccinerade sig för att få någon slags tapperhetsmedalj för att kunna få gå på kafé och krogen, Helt jävla otroligt vad dumma i huvudet så många är. Man kan inte tro att det är sant. Hade folk läst statistiken på ett nyktert sätt hade de precis som jag ifrågasatt vaccinering redan tidigt under pandemin och självklart de djupt odemokratiska vaccinpassen.
Citera
2023-12-07, 19:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Överdödligheten mäter inte dödlighet i en specifik sjukdom eller orsak utan totalt. Under år 2020 uppgick överdödligheten till cirka 10 tusen personer eller knappt 10%. Samtidigt dog rekordfå i andra smittsamma sjukdomar som minskade i antal pga restriktionerna.
Nej men den ger ett hum om folk verkligen dör av covid, eller om det är så att de dör MED covid, vilket man ganska lätt kan misstänka.

Citat:
Att du nätt och jämnt har grundskolekompetens har vi förstått. Själv har jag läst statistik på universitetet. Förstår att du känner en underlägsenhet. Först blev du av med jobbet pga pandemin. Sen blir du trampad på tårna och dumförklarad. Kan inte vara lätt för dig.

Vilken mytoman du är. Jag pratar inte nödvändigtvis vare sig om mig själv eller om hur det var i vårt land, utan hur det gick till på ett globalt plan.

Att jag stör mig på hanteringen av pandemin handlar inte om mig, utan om en allvarlig påminnelse om att vanligt hederligt folk så lätt kan ge upp sunda demokratiska värderingar och önskar istället djupt oetiska och odemokratiska lösningar pga irrationell rädsla. Precis samma sak som hände under nazismen när man försökte vända folk mot varandra. Exakt så blev det under pandemin. Antingen trodde man på narrativet, eller så gjorde man det inte. Jag tillhörde den senare kategorin och så här i efterhand får jag nog säga att jag haft rätt hela vägen i mål.
Citera
2023-12-07, 19:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det var bara initialt sedan har vi haft underdödlighet. Tittar man i genomsnitt kan man knappt upptäcka pandemin överhuvudtaget i statistiken med avseende på överdödlighet. Några fler dog 2020, men 2019 var de å andra sidan UNDERdödlig, vilket gjorde att de gamla och mycket sköra som överlevde 2019 dog 2020 istället. Det är tyvärr så att det är förväntat att gamla människor dör. Det finns inga lockdowns och restriktioner som hjälper mot det. Är det inte covid så är det en förkylning som tar livet av folk. och så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Det kan nog vara så att många coviddödsfall i själva verket är den klassiska influensan pga mätfelen i testningen. Som av en anledning försvann den vanliga influensan under covid. Mycket mycket märkligt.

Nej jag älskar inte vaccinet eftersom jag inte ser någon poäng med att ta det överhuvudtaget. Det användes som utpressning från de styrande politikerna världen över. Ta vaccinet, annars har vi kvar restriktionerna och vaccinpass!. Folk borde egentligen startat upplopp och slängt ut de styrande, men allt för många blev lydiga får och lydde minsta vink som att gå runt med en jävla papperslapp runt käften, som om det skulle stoppa ett luftburet virus. Och de flesta sprang direkt och vaccinerade sig för att få någon slags tapperhetsmedalj för att kunna få gå på kafé och krogen, Helt jävla otroligt vad dumma i huvudet så många är. Man kan inte tro att det är sant. Hade folk läst statistiken på ett nyktert sätt hade de precis som jag ifrågasatt vaccinering redan tidigt under pandemin och självklart de djupt odemokratiska vaccinpassen.

Som sagt. Cirka 20 tusen har dött av covid i Sverige och över 100 tusen har varit så dåliga att de behövt sjukhusvård. Vården har haft stora svårigheter att klara av det. Kan garantera dig att pandemin har märkts väldigt påtagligt hos dem som jobbat mitt i den.

Nej, det finns inga mätfel i bemärkelsen att pcr test skulle visa på covid när det i själva verket är influensa.

Munskydd minskar smittspridningen. Det är därför de används inom vården. Vaccin skyddar mot sjukdom.

Det är ingen mänsklig rättighet att smitta ned omgivningen och därför var vaccinpassen i allra högsta grad demokratiska.
Citera
2023-12-07, 19:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej men den ger ett hum om folk verkligen dör av covid, eller om det är så att de dör MED covid, vilket man ganska lätt kan misstänka.

Vilken mytoman du är. Jag pratar inte nödvändigtvis vare sig om mig själv eller om hur det var i vårt land, utan hur det gick till på ett globalt plan.

Att jag stör mig på hanteringen av pandemin handlar inte om mig, utan om en allvarlig påminnelse om att vanligt hederligt folk så lätt kan ge upp sunda demokratiska värderingar och önskar istället djupt oetiska och odemokratiska lösningar pga irrationell rädsla. Precis samma sak som hände under nazismen när man försökte vända folk mot varandra. Exakt så blev det under pandemin. Antingen trodde man på narrativet, eller så gjorde man det inte. Jag tillhörde den senare kategorin och så här i efterhand får jag nog säga att jag haft rätt hela vägen i mål.

Nej, överdödlighet mäter inte det. Dödlighet visar bara hur många som har dött och eftersom cirka 100 tusen personer dör göms i princip alla dödsorsaker i de stora talens lag, men trots detta var överdödligheten knappt 10% år 2020.

I år skjuts en ung person ihjäl var och varannan dag i Sverige. Hur tror du att det påverkar överdödligheten?
År 1994 dog 550 svenskar när Estonia sjönk. Hur påverkade det överdödligheten det året? Hur påverkades USAs överdödlighet år 2001 av 9/11? Sanningen är att du behöver förinta en mellanstor svensk stad för att få det avtryck du efterfrågar och så dödlig var inte ens covid. Visserligen hade det säkert kunnat blivit värre om inte restriktionerna funnits och folk vaccinerat sig.
Citera
2023-12-07, 19:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Den korrekta tolkningen av den statistik som finns tillgänglig är att COVID orsakar betydligt fler dödsfall än vad gemene man tror. Outbildade och okunniga som du går säkert på desinformationen som vill göra gällande att den ökade andelen avlidna i hjärt kärl-sjukdomar orsakas av "vaxxiiiin".

Dock visar all tillgänglig statistik att ovaccinerade är överrepresenterade så det bara skriker om det i avlidna (även i kategorin 'avlidna av andra orsaker än COVID'). Om vaccinet orsakade något hade det varit tvärtom.

Så ja, COVID är fortfarande om inte ett problem så åtminstone en högre belastning än normalt. Det är inte bara den initiala infektionen som skapar problem utan följdeffekterna som vi nu ser, men att försöka få dig att förstå det är som att ställa upp ett piano på Skansen och förvänta sig att en ekorre skall hoppa upp och spela Mozarts 21:a pianokonsert (vilket är ett finare sätt att tala om för dig att du är dum i huvudet).
Citera
2023-12-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Den korrekta tolkningen av den statistik som finns tillgänglig är att COVID orsakar betydligt fler dödsfall än vad gemene man tror. Outbildade och okunniga som du går säkert på desinformationen som vill göra gällande att den ökade andelen avlidna i hjärt kärl-sjukdomar orsakas av "vaxxiiiin".

Dock visar all tillgänglig statistik att ovaccinerade är överrepresenterade så det bara skriker om det i avlidna (även i kategorin 'avlidna av andra orsaker än COVID'). Om vaccinet orsakade något hade det varit tvärtom.

Så ja, COVID är fortfarande om inte ett problem så åtminstone en högre belastning än normalt. Det är inte bara den initiala infektionen som skapar problem utan följdeffekterna som vi nu ser, men att försöka få dig att förstå det är som att ställa upp ett piano på Skansen och förvänta sig att en ekorre skall hoppa upp och spela Mozarts 21:a Pianokonsert.
Covid skapades i Wuhan lab. Finansierat av USA. DR fauci var ledande figuren.

Staterna i samarbete med Pfizer och Moderna och andra läkemedelsbolag tvångsvaxxade sina befolkningar. Majoriteten. Det var endast hjältarna som stog emot trycket från ondskan.

Nu är det hämnd som gäller. och det finns inga regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in