2023-12-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran78
Ja, när utredningen är färdig ska FUP bli offentlig.

Vad jag har hört så har barnet mått bra och inte varit i behov av mer sjukvård efter mamma och barn separerades.
Mamma "hjälten" - Hannah - vill inte att barnet ska få mer uppmärksamhet än henne eller så har de en dold sjukdom inom familjen som hon synliggör via barnet.

Nästan samma sak.

Vet du vad Mamman jobbar med ?
Citera
2023-12-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Mamma "hjälten" - Hannah - vill inte att barnet ska få mer uppmärksamhet än henne eller så har de en dold sjukdom inom familjen som hon synliggör via barnet.

Nästan samma sak.

Vet du vad Mamman jobbar med ?
Hon har jobbat inom äldrevården
Citera
2023-12-07, 18:41
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Fenomenet är klart intressant. Som du säger är det ofta svårt att bevisa. Vid Munchausen by proxy blir barnet sjukare när mamman är i närheten och tillfrisknar när mamman och barnet separeras. Bara det väcker ju misstankar, men det krävs mer bevis än så för häktning och dom. Här är mamman häktad men inte pappan, vilket tyder på att något pekar mot henne.

Jag skulle tro att stämningsansökan och FUP blir offentliga om ungefär en vecka.
En vecka? Nej du, går det till åtal så får vi nog vänta minst 5-6 månader.
Citera
2023-12-07, 19:35
Medlem
Hannah, hette tidigare H*llberg (*=e) i efternamn, flertalet syskon samt en eller både föräldrarna anställda inom Kriminalvården.
Senast redigerad av Switch03 2023-12-07 kl. 19:46.
Citera
2023-12-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger

När åtal väcks så blir FUP offentlig handling.
Citera
2023-12-07, 19:49
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultaforskungen
Hon har jobbat inom äldrevården

Kanske kolla in detta lite närmare också... Låter ju som ett perfekt yrke för någon med Munchusen by Proxy.
Citera
2023-12-07, 19:50
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switch03
När åtal väcks så blir FUP offentlig handling.
Jag vet?
Sa bara att det dröjer 5-6 månader - eller längre - till åtal, om det nu går till åtal.
Citera
2023-12-07, 20:02
Medlem
Citat:

"Åtalet ska väckas vid tingsrätten senast den 14 december 2023, kl. 11.00", står det i häktningsframställan. Ett par till några dagar kan det ju skilja, men knappast några 5-6 månader.
Citera
2023-12-07, 20:04
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
"Åtalet ska väckas vid tingsrätten senast den 14 december 2023, kl. 11.00", står det i häktningsframställan. Ett par till några dagar kan det ju skilja, men knappast några 5-6 månader.
Kan bara häktas två veckor åt gången. Tro mig, den kommer att förlängas mååååånga gånger, om hon inte släpps såklart.

Citat:
En person kan av domstol häktas och därmed hållas frihetsberövad under en tid av högst 14 dagar (sju dagar om endast misstankegraden "skäligen misstänkt" föreligger), varefter ny häktningsförhandling ska hållas.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4ktning
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2023-12-07 kl. 20:07.
Citera
2023-12-07, 20:10
Medlem
Citat:
Kan bara häktas två veckor åt gången. Tro mig, den kommer att förlängas mååååånga gånger, om hon inte släpps såklart.

Just det. Vi får väl vänta och se, helt enkelt.
Citera
2023-12-07, 22:08
Avslutad
Citat:
Ja, när utredningen är färdig ska FUP bli offentlig.

Vad jag har hört så har barnet mått bra och inte varit i behov av mer sjukvård efter mamma och barn separerades.

Låter ju onekligen misstänkt att barnet nu är friskt.

Du som verkar ha lite koll, vet du om pappan delar hennes bild av att hon är oskyldig?
Citera
2023-12-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuvans
Låter ju onekligen misstänkt att barnet nu är friskt.

Du som verkar ha lite koll, vet du om pappan delar hennes bild av att hon är oskyldig?

Har ingen aning. Jag har däremot fått veta att GM för bara några veckor sedan tagit bort samtliga inlägg relaterade till sjukhusbesöken från sina sociala medier. Hon ska ha varit väldigt aktiv tidigare med att lägga upp inlägg och bilder från sjukhusen. Inget av dessa inlägg finns alltså kvar idag. Detta ska ha gjorts någon gång under tiden på utredningshemmet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in