2023-12-07, 16:26
Medlem
friendpilleds avatar
Jag lämnar prover på en körkortsmottagning en gång i månaden. Om jag lämnar ett positivt prov, får jag reda på detta under nästkommande besök eller är det först när det är dags att skriva läkarintyg som de underrättar mig om detta?
Citera
2023-12-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friendpilled
Jag lämnar prover på en körkortsmottagning en gång i månaden. Om jag lämnar ett positivt prov, får jag reda på detta under nästkommande besök eller är det först när det är dags att skriva läkarintyg som de underrättar mig om detta?

Nej, du träffar bara sköterskan då och denne tar inte del av provsvaren, dessa skickas till läkaren. Men du kan ju alltid fråga!
Senast redigerad av brasnyggman 2023-12-07 kl. 16:44.
Citera
2023-12-07, 18:28
Medlem
friendpilleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Nej, du träffar bara sköterskan då och denne tar inte del av provsvaren, dessa skickas till läkaren. Men du kan ju alltid fråga!

Det är nog lite suspekt att fråga haha.. Jag får leva i ovisshet ett tag helt enkelt!
Citera
2023-12-07, 18:56
Medlem
Citat:
Det är nog lite suspekt att fråga haha.. Jag får leva i ovisshet ett tag helt enkelt!

Skit i om det är suspekt eller ej, är det kört så är det, säg bara att du nojar av någon anledning!

På den tiden jag lämnade prover frågade jag många gånger!
Senast redigerad av brasnyggman 2023-12-07 kl. 18:59.
Citera
2023-12-07, 20:29
Medlem
friendpilleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Skit i om det är suspekt eller ej, är det kört så är det, säg bara att du nojar av någon anledning!

På den tiden jag lämnade prover frågade jag många gånger!

Jag tror inte att det är kört egentligen, jag är 99% säker på att det är lugnt men det är den enstaka procenten som får mig att nojja (antagligen i onödan), så jag vill helst inte väcka några misstankar genom att fråga.

Och om det bara är läkaren som kan se provsvaren så kan ju sjuksyrran inte heller veta om provet är positivt eller inte. Eller vad fick du för svar när du frågade?
Citera
2023-12-07, 20:43
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det är kört egentligen, jag är 99% säker på att det är lugnt men det är den enstaka procenten som får mig att nojja (antagligen i onödan), så jag vill helst inte väcka några misstankar genom att fråga.

Och om det bara är läkaren som kan se provsvaren så kan ju sjuksyrran inte heller veta om provet är positivt eller inte. Eller vad fick du för svar när du frågade?

Tror inte det skulle väcka några misstankar alls, nästan tvärtom. Det är nog oerhört vanligt att den frågan ställs hehe
Citera
2023-12-08, 13:16
Medlem
Citat:

Provsvar brukar ta runt en vecka att få tillbaka, jag ringer alltid på dagen en vecka efter för att fråga hur det gått. Inget suspekt i det utan klart man vill ha svar.
Citera
2023-12-08, 13:29
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara
Provsvar brukar ta runt en vecka att få tillbaka, jag ringer alltid på dagen en vecka efter för att fråga hur det gått. Inget suspekt i det utan klart man vill ha svar.

Jaså det tycker du. Frågan är vad andra sidan tänker om det?! Jag och de flesta resonerar såhär. Om man nu inte tagit droger som man uppgett så är provet negativt. Varför då fråga om det är negativt?!

Sedan att du undkommer repressalier eftersom det visade sig vara negativt är en annan sak.

På arbetsintervjuer så är det en extrakontroll om man ringer upp och frågar efter resultatet på drogprovet. GÖR INTE DET!
Citera
2023-12-08, 15:15
Medlem
Fick reda på idag att jag ska göra ett salivprov hos Falck i slutet på nästa vecka, de har då gått 11-12 dagar sen jag senast intog 3-cmc, cirka 0,5gram tillsammans med alkohol. Är extremt dålig på sånt här..

Behöver jag vara orolig?
Citera
2023-12-09, 12:42
Medlem
FrostensBarns avatar
Rökt så gott som dagligen något år, dock haft några kortare pauser detta år då och då. Ska ev. pissa framåt vårkanten (3-4 månader) pga myndighetsjävlar, 170cm&78-80kg (dock muskler, lite fett på kroppen), liten chans att klara en piss sticka va om ens någon? Ibland kunnat rökt 5-10g på en dag, ibland 5-10g på en vecka.
Flera årsen jag pissa sist så minns ej hur lång tid det tog för mig att bli ren.
Senast redigerad av FrostensBarn 2023-12-09 kl. 13:10.
Citera
2023-12-09, 12:54
Medlem
Tjena! misstänker salivprov nu på torsdag, greiner bio one tror jag fabrikatet heter. Petade i mig en 0.6-07 ladd 18 dagar innan provet. Hur ser mina chanser ut ? Behöver jag sjuka mig?
Citera
2023-12-09, 13:24
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
Rökt så gott som dagligen något år, dock haft några kortare pauser detta år då och då. Ska ev. pissa framåt vårkanten (3-4 månader) pga myndighetsjävlar, 170cm&78-80kg (dock muskler, lite fett på kroppen), liten chans att klara en piss sticka va om ens någon? Ibland kunnat rökt 5-10g på en dag, ibland 5-10g på en vecka.
Flera årsen jag pissa sist så minns ej hur lång tid det tog för mig att bli ren.

Sluta nu direkt. Så är det lugnt. Du kommer vara ren inom 3 månader. Antagligen tidigare.

Hade jag varit du hade jag köpt en sista 5a och rökt upp på några dagar innan jag sagt hejdå till knarket ett tag framöver. Det är du allt värd och du kommer klara dig om det är det tidsintervall du uppgav.

Sedan en sak som en del vill inte riktigt ta till sig. Så är cannabis bäde fysiskt och psykiskt beroendeframkallande. Du får ju inte få något återfall medans du avgiftas. Det kommer bli tufft för dig. Sanna mina ord.
Senast redigerad av eldrattan 2023-12-09 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in