Aston Villa minsann! Smyger sig upp på en tredjeplats, förbi ett City som tycks stå och falla med Rodris medverkan.
Håller fortfarande City som favorit att ta hem titeln, men spännande läge just nu. Arsenal - Liverpool den 23e blir en banger! Båda lagen med lite skakiga försvar. Hoppas Alisson är tillbaka till dess, annars kan det bli jobbigt därbak.
Villa - Arsenal på lördag blir hyperintressant.
En som inte kommer vara tillbaka är Matip: bekräftat avslitet korsband. Väldigt tråkigt! Missar resten av säsongen och kan ha gjort sin sista match i Liverpool, kontraktet går ut i sommar. Gillar Matip men tror inte på förlängning, bättre att speeda upp jobbet på en ersättare och försöka få det klart redan i januari. Frågan är om man vill få in en spelare redan nu, eller tror att man klarar sig resten av säsongen med Konate, Gomez, Quansah?
Nat Phillips lån till Celtic går ut i januari, men han har inte varit ordinarie där. Fått göra inhopp, 2 starter. I min mening: inte bra nog, fel spelartyp för ett topplag. Sälj och casha in.
Mittbackar som blir Bosman till sommaren just nu:
https://www.transfermarkt.com/transfers/endendevertraege/statistik?plus=0&jahr=2024&ausrichtung=Abwehr&spie lerposition_id=3&altersklasse=alle&land_id=0&yt0=S how
Tycker inte mig se något intressant där. Kimpembe är vänsterfotad och snabb vilket Klopp brukar uppskatta, men tror inte på det.
Liverpool imponerar inte mot Sheffield, men man vinner. Gott nog. Salah fortsätter jaga sitt 200e mål, sett svag ut på sistone.
Jag nämnde det i matchtråden, men Darwins xG vs mål är för dåligt.
xG: 8.51
G: 4
I fjol:
xG: 14.37
G: 9
Älskar hans energi, att han tar sig till lägen - men kvalitén saknas i det sista momentet. Hoppas på ketchup-effekt när han börjar sätta dem. Salah har också minus i xG i fjol, men eftersom han ändå gör så många baljor har folk mer överseende.
Ett skämt som aldrig blir gammalt: Borde Chelsea förstärkt truppen i somras?