2023-12-07, 10:09
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag fruktar ingen av motståndarna i våra kommande matcher. Och jag kan verkligen inte se hur vi har ett hårdare schema framför oss än vad Man City och/eller Liverpool har.

Med andra ord sätter du Aston Villa, Brighton och Liverpool i samma klass som Luton, Everton och Sheffield United?
Citera
2023-12-07, 10:18
Medlem
Drickbacks avatar
Program framöver till uppehåll för topp 5

Arsenal
Aston Villa (B)
Brighton (H)
Liverpool (B)
West Ham (H)
Fulham (B)

Liverpool
Crystal Palace (B)
Manchester U (H)
Arsenal (H)
Burnley (B)
Newcastle (H)

Aston Villa
Arsenal (H)
Brentford (B)
Sheffield U (H)
Manchester U (B)
Burnley (H)

Manchester C
Luton (B)
Crystal Palace (H)
Everton (B)
Sheffield U (H)

Tottenham
West Ham (H)
Newcastle (H)
Nottingham (B)
Everton (H)
Brighton (B)

Är där någon i hela världen som tycker City har svårare program än något annat topp 5 lag 🤔
Enbart 4 matcher och lagens placering just nu 20, 18, 17 & 14… även om man ger Everton sina 10 p hade det inneburit placering 14..

Bara en blind höna ser vad den ser
Citera
2023-12-07, 11:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
...
Är där någon i hela världen som tycker City har svårare program än något annat topp 5 lag 🤔
Enbart 4 matcher och lagens placering just nu 20, 18, 17 & 14… även om man ger Everton sina 10 p hade det inneburit placering 14..

Bara en blind höna ser vad den ser

47 poäng har Citys kommande fyra; Arsenals har 112, om jag räknade rätt.
Citera
2023-12-07, 11:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Aston Villa minsann! Smyger sig upp på en tredjeplats, förbi ett City som tycks stå och falla med Rodris medverkan.

Håller fortfarande City som favorit att ta hem titeln, men spännande läge just nu. Arsenal - Liverpool den 23e blir en banger! Båda lagen med lite skakiga försvar. Hoppas Alisson är tillbaka till dess, annars kan det bli jobbigt därbak.

Villa - Arsenal på lördag blir hyperintressant.

En som inte kommer vara tillbaka är Matip: bekräftat avslitet korsband. Väldigt tråkigt! Missar resten av säsongen och kan ha gjort sin sista match i Liverpool, kontraktet går ut i sommar. Gillar Matip men tror inte på förlängning, bättre att speeda upp jobbet på en ersättare och försöka få det klart redan i januari. Frågan är om man vill få in en spelare redan nu, eller tror att man klarar sig resten av säsongen med Konate, Gomez, Quansah?

Nat Phillips lån till Celtic går ut i januari, men han har inte varit ordinarie där. Fått göra inhopp, 2 starter. I min mening: inte bra nog, fel spelartyp för ett topplag. Sälj och casha in.

Mittbackar som blir Bosman till sommaren just nu: https://www.transfermarkt.com/transfers/endendevertraege/statistik?plus=0&jahr=2024&ausrichtung=Abwehr&spie lerposition_id=3&altersklasse=alle&land_id=0&yt0=S how

Tycker inte mig se något intressant där. Kimpembe är vänsterfotad och snabb vilket Klopp brukar uppskatta, men tror inte på det.

Liverpool imponerar inte mot Sheffield, men man vinner. Gott nog. Salah fortsätter jaga sitt 200e mål, sett svag ut på sistone.

Jag nämnde det i matchtråden, men Darwins xG vs mål är för dåligt.
xG: 8.51
G: 4

I fjol:
xG: 14.37
G: 9

Älskar hans energi, att han tar sig till lägen - men kvalitén saknas i det sista momentet. Hoppas på ketchup-effekt när han börjar sätta dem. Salah har också minus i xG i fjol, men eftersom han ändå gör så många baljor har folk mer överseende.

Ett skämt som aldrig blir gammalt: Borde Chelsea förstärkt truppen i somras?
Citera
2023-12-07, 11:45
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
47 poäng har Citys kommande fyra; Arsenals har 112, om jag räknade rätt.
Var inne på om att skriva samlade poängen samt nuvarande tabellplacering på samtliga lag hihi

47 är snällt av dig då du räknar in de 10 Everton blev av med: 16, 9, 7 & 5 = 37 p

Arsenal möter tabellag: 3, 8, 2, 9 & 12 = 130 p

Men visst är det mycket svårare att möta bottenlag som krigar för sin existens 🙄

Såg bara lite på AV - City igår men kan AV’s insats vara det bästa ett lag har presterat denna säsong?
City verkar inte haft mycket och hämta men AV’s ”utklassning” mot världens bästa lag fruktar väl ingen inte ens på bortaplan 😳
Citera
2023-12-07, 12:14
Moderator
zanteras avatar
Skulle Aston Villa slå Arsenal på Lördag tajtas det till ännu mer däruppe. Kul så länge det finns spänning.
Citera
2023-12-07, 12:16
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Ett skämt som aldrig blir gammalt: Borde Chelsea förstärkt truppen i somras?

Det skämtet var kanske lite småkul för några månader sen men nu borde det klassas som samma trötta humor som man kan höra på ålderdomshem för dementa.
Citera
2023-12-07, 12:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Det skämtet var kanske lite småkul för några månader sen men nu borde det klassas som samma trötta humor som man kan höra på ålderdomshem för dementa.

Det ÄR fortfarande kul Era ägare leker football manager och det går käpprätt åt fanders. Många spelare som kan bli bra, eller som är det, men ett bra fotbollslag är man inte i närheten av att vara än.

Kanske skeppa 10 spelare till Saudi i januari och köpa in 10 nya löser problemet? Sparka Poch? Eller sjukgymnasten? Sätta Lukaku på vänsterback och satsa offensivt?

Lukaku som har kontrakt till 2026 btw och kommer ligga på 350.000 härliga pund per vecka till dess.

Romeo Lavia 0 minuter sen han köptes, skadad.

Det är lite roligt, det är det.
Citera
2023-12-07, 12:30
Medlem
Drickbacks avatar
Klopp uttalar sig 🤣
https://www.youtube.com/watch?v=TGYiNRVcAjc
Citera
2023-12-07, 12:42
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det ÄR fortfarande kul Era ägare leker football manager och det går käpprätt åt fanders. Många spelare som kan bli bra, eller som är det, men ett bra fotbollslag är man inte i närheten av att vara än.

Kanske skeppa 10 spelare till Saudi i januari och köpa in 10 nya löser problemet? Sparka Poch? Eller sjukgymnasten? Sätta Lukaku på vänsterback och satsa offensivt?

Lukaku som har kontrakt till 2026 btw och kommer ligga på 350.000 härliga pund per vecka till dess.

Romeo Lavia 0 minuter sen han köptes, skadad.

Det är lite roligt, det är det.

Bara jag som känner att det är lite karma över det med t.ex. Caicedo och Lavia som kunde gått till Liverpool - varit i ett bättre lag, längre upp i tabellen och troligtvis presterat 3 gånger bättre, men de valde cash och nu är det mellanmjölk över det?
Citera
2023-12-07, 13:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Bara jag som känner att det är lite karma över det med t.ex. Caicedo och Lavia som kunde gått till Liverpool - varit i ett bättre lag, längre upp i tabellen och troligtvis presterat 3 gånger bättre, men de valde cash och nu är det mellanmjölk över det?

Här och nu, absolut. Både Lavia, men mer troligt Caicedo, kunde vid det här laget haft en ordinarie plats på Liverpools mittfält bakom Mac Allister och Szoboszlai.

Men deras flytt handlade primärt om pengar och framtid som du säger. Med Liverpool var det tråkigare stad, mindre pengar, inga garantier. Med Chelsea var det bättre betalt, fetare signon, London och 7-8-årskontrakt.

Jag säger inte att de valt fel, eller att jag hade valt annorlunda - men sportsligt har de uppenbart hamnat i ett sämre läge än om de valt Liverpool, än så länge.

Sen vet alla som läste mig då att Liverpools agerande gällande dessa två var desperat och smått pinsamt. Man blev spelad som en fiol. Det har löst sig ok ändå, även om jag ser Endo som en tillfällig nödlösning. Om sen Lavia hade varit en bra lösning för oss får jag aldrig veta, övertygad om att Caicedo hade blivit bra bredvid Mac Allister men så blev det inte.
Citera
2023-12-07, 13:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Med andra ord sätter du Aston Villa, Brighton och Liverpool i samma klass som Luton, Everton och Sheffield United?
Jag syftade på resten av säsongen. Och utifrån vad jag vet, så återstår det fler än 3 matcher.

Men nej, jag fruktar inte varken Villa, Brighton eller Liverpool. Vi är klara favoriter mot samtliga av dessa tre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in