2023-12-06, 22:09
Medlem
lilpeepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Mammans syster Josefin påstår att hon anade att något var fel. I somras tog hon ju Z åt sidan och då bröt hon ihop i hennes famn och grät och sa att hon hade ont i hjärtat och att ”han” inte var snäll.
Det enda Josefin gjorde var att smygfotografera hennes svullna ögon och hämta hennes mamma som lovade att hon skulle få ringa Josefin nästa gång hon var ledsen. Z ringde aldrig.

Z bryter alltså ihop i hennes famn. Josefin anser att Daniel är obehaglig. Daniel följer efter dem och vägrar låta dem vara själva och prata. När Z brustit totalt, lägger Josefin över hela ansvaret att höra av sig på lilla Z, därefter återförs hon till sina förövare som med största sannolikhet straffade henne hårt efter det misstaget.

Jag blir så förbannad när jag läser hennes förhör. Hon gjorde inte ett skit trots att hon nu efteråt påstår att ”hon visste att något var fel”. FY SKÄMS PÅ DIG!

Ja tänkte också på det, blir så irriterad på detta! Men hon har väl inte heller alla hästar hemma
Citera
2023-12-06, 22:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Yes, jag tror hon lider av schizofreni eller motsvarande. Det blir vård för Jasmin.
Hur sjutton får du något av det som framkommit att verka som att hon har schizofreni?? Verkar ju otroligt skärpt gällande sin förmåga att planera och dupera? Har hon fått diagnos schizofreni har hon utretts och följts inom psykitrin, har hon gjort det? Bör finnas med i fup isf.
Jag ser verkligen ingenting som antyder det minsta lilla åt schizofrenihållet.
Hallucinoser, vanföreställningar ?
Senast redigerad av utan.att.stanna 2023-12-06 kl. 22:18.
Citera
2023-12-06, 22:23
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Undrar just va det var som gjorde att pappan åkte in med Z till sjukhuset! Det är ju helt omöjligt att det skulle gått till som dom säger att hon hade ont i magen o därför åkte in… hon måste varit näst intill medvetslös redan hemma i det skicket med den låga kroppstemperaturen… att hon själv berättar om bilresan till sjukhuset kan lätt vara en berättelse som hon blivit matad av föräldrarna innan dom blev häktade. Hon kan inte ha druckit någon ättika heller precis innan som dom påstår. Undrar om pappan hittade henne medvetslös o därför fick stress o åkte in?

Har också funderat på det. Hon levde ju på gränsen länge att inte överleva.
Inte körde de in henne för Z skull, de fick väl panik att bli anklagade för mord. Men så iq-befriade föräldrar så omöjligt att förstå hur de tänkte.
Citera
2023-12-06, 22:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur mycket ska den hör lilla flickan ha lidit 😩
Klarar inte av att läsa fup. Det går inte. Vid varje försök så stänger jag ner den igen.
Må föräldrarna brinna i helvetet.
Hur är planeringen av rättegången?
Citera
2023-12-06, 22:32
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det vet jag ju såklart.
Syftade på om hon blivit tvungen att operera bort livmodern av någon anledning.
Jag känner några som tvingats göra det i samband med komplikationer vid förlossning, och en annan som hade cancer som spred sig.
De blev sterila, men mot deras vilja.

Aktbilaga 176. S. 78.
”Jag blir lätt gravid och har steriliserat mig”
Citera
2023-12-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Har också funderat på det. Hon levde ju på gränsen länge att inte överleva.
Inte körde de in henne för Z skull, de fick väl panik att bli anklagade för mord. Men så iq-befriade föräldrar så omöjligt att förstå hur de tänkte.

Har inte S sagt i något förhör att Z var lealös när de åkte in? 🤔 Har för mig att jag läste det!
Citera
2023-12-06, 22:40
Medlem
Hittade. S säger i ett förhör ”när de pratade så blev hon såhär lealös och blå o kall”.. Märkligt att S visste om att Z var kall men föräldrarna säger under rättegången att de inte märkte det??
Citera
2023-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Undrar just va det var som gjorde att pappan åkte in med Z till sjukhuset! Det är ju helt omöjligt att det skulle gått till som dom säger att hon hade ont i magen o därför åkte in… hon måste varit näst intill medvetslös redan hemma i det skicket med den låga kroppstemperaturen… att hon själv berättar om bilresan till sjukhuset kan lätt vara en berättelse som hon blivit matad av föräldrarna innan dom blev häktade. Hon kan inte ha druckit någon ättika heller precis innan som dom påstår. Undrar om pappan hittade henne medvetslös o därför fick stress o åkte in?

Ja hur det hela gått till är intressant. Själv tror jag mamman var uppe och tassade på natten när pappan sov( Z berätta i förhör att det var då hon var elak). Gick in i tvättstugan och hitta Z medvetslös, iskall och inte kontaktbar. Börja googla på ättika etc då de på någotvis gett henne ättikan tidigare på kvällen. Mamman kopplar ihop ättikan med det livlösa tillståndet och väcker pappan där de tar gemensamt beslut att han ska köra in.

Jag är säker på att de visste hon var döende (kanske t.o.m. verka hon död med extremt låg puls, 4 andetag i minuten) och att resonemanget typ handla om att det var bättre de kom in till sjukhuset med henne själva än att de skulle rapportera henne död i hemmet nästa dag och stor utredning skulle starta.

Tack o lov så gjordes det ändå.
Citera
2023-12-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Yes, jag tror hon lider av schizofreni eller motsvarande. Det blir vård för Jasmin.

Jag tror förstås att hon lider av någon personlighetsstörning som knarket har orsakat.
Citera
2023-12-06, 23:17
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror förstås att hon lider av någon personlighetsstörning som knarket har orsakat.
Är inne på liknande spår fast tvärtom. Hon knarkar för att hon är så personlighetsstörd.
Knark orsakar knappast en personlighetsstörning, däremot fullt möjligt att det får den att blomma ut, eller att förvärras.
Den här människan är störd i grunden och har varit sen barns ben. Kommer aldrig att kunna rehabiliteras till att bli normal, hon är inte sjuk.
Citera
2023-12-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Är inne på liknande spår fast tvärtom. Hon knarkar för att hon är så personlighetsstörd.
Knark orsakar knappast en personlighetsstörning, däremot fullt möjligt att det får den att blomma ut, eller att förvärras.
Den här människan är störd i grunden och har varit sen barns ben. Kommer aldrig att kunna rehabiliteras till att bli normal, hon är inte sjuk.

Hon knarkar väl för att förtränga det som har hänt henne då hon var barn.
Citera
2023-12-07, 00:53
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hon knarkar väl för att förtränga det som har hänt henne då hon var barn.
Vem vet så är det säkert.
Missbruket har inte orsakat en personlighetsstörning iallafall. Isåfall är det ingen personlighetsstörning hon har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in