2023-12-06, 14:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jösses är ni/du kvar här inne än och tjatar om hur "farlig" Covid19 är och hur viktigt det är att vaccinera sig.
Infoga gärna ett citat eller en länk när du påstår att någon skulle ha sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös och tramsande lögnare.
Citera
2023-12-06, 15:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Dumheter. Samhället är ju inte stängt nu.
Nu ja... men så var det inte när det begav sig.

Citat:
Det behövs både då och nu.
Inte för alla. som NARRATIVET var från början.

Citat:
Nej, felet från första början är vaccinmotståndet och annan vetenskapsförnekelse som lyfter fram "narrativ". Du har bara lurats.
Och du lyfter fram "vaccinationsmotstånd", något som inte ens existerar när det rör sig enskilda motstånd och kritik mot enskilda läkemedel.

Citat:
Ni som inte köpte vetenskapen blev tvungna att hanteras på något sätt eftersom ni smittade ner andra och hamnade på sjukhus i större utsträckning vilket satta en högre press på vård och samhälle än vi som vaccinerade oss. Helt och hållet rationellt.
Nej det var inte rationellt. Det var i klass med nazism. I synnerhet också pga av vaccinerna inte ens hade funktionen som utlovades från början med avseende på att stoppa smitta.

Citat:
Foliehattarna kan aldrig ha fel. Den foliehatt som erkänner sig ha fel är nämligen ingen foliehatt.
Foliehattarna i detta fall har absolut fel om 5G och strålning mm. Men angående kritik mot vaccinerna, vaccinpass och lockdowns var de spot fucking on.
Citera
2023-12-06, 15:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I synnerhet också pga av vaccinerna inte ens hade funktionen som utlovades från början med avseende på att stoppa smitta.
Det finns mig veterligen inte ett enda vaccin mot COVID-19 som tagits fram i syfte att stoppa smitta.

De vacciner som godkänts och genomgått klinisk prövning har alla redogjort för primära och sekundära utkomster när ansökan om tillstånd gjordes. Inte i något fall finns något försök som testats med avseende på smittspridning.

Du kan ju t.ex. titta här på Pfizers försök och se om något av det där skitpratet som du hasplar ur dig är korrekt...? Jag skulle tro att du redan nu inser att jag VET att så inte är fallet. Skillnaden mellan dig och mig är nämligen att jag VET och du TROR. *fniss*

https://clinicaltrials.gov/study/NCT04368728

Var fick du nu det där tramset ifrån? Kom inte och säg att du blivit lurad nu igen? Har du fått någon dumskalleinformation på någon desinformationssite som du varit klantig nog att besöka? Håhå jaja, alla gör vi våra misstag. Upp med brallorna från anklarna och på´t igen, vet jag!

Herregud...
Citera
2023-12-06, 15:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det mest tragikomiska med pandemin var att de äkta "foliehattarna" hade mer rätt än "vetenskapen".
Verkligen? Hade de rätt?

Är du bussig att kryssa för i listan nedan och indikera vad du menar att de haft rätt i?

Citera
2023-12-06, 15:46
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Nu ja... men så var det inte när det begav sig.

Precis. Så var det inte när det begav sig. Mer specifikt, när spridningen var värst med de största konsekvenserna. Alltså var nedstängningen inte "bara politisk". Anledningen var också en anledning.
Citat:

Inte för alla. som NARRATIVET var från början.

Nej, narrativet nu är att varianterna är mildare.

Citat:

Och du lyfter fram "vaccinationsmotstånd", något som inte ens existerar när det rör sig enskilda motstånd och kritik mot enskilda läkemedel.

Menar du att vaccinmotstånd inte existerar?
Citat:

Nej det var inte rationellt. Det var i klass med nazism. I synnerhet också pga av vaccinerna inte ens hade funktionen som utlovades från början med avseende på att stoppa smitta.

Det du kommer med är vad som är i klass med nazism. Bara att du inkluderar alla i gruppen som du vill se lida, snarare än judar. Förmodligen är du för korkad för att förstå detta. Du har ju sett igenom "narrativet". Aldrig reflekterat över vilket narrativ du själv rapar efter som en papegoja. Papegojor är iofs smarta djur.

Citat:

Foliehattarna i detta fall har absolut fel om 5G och strålning mm. Men angående kritik mot vaccinerna, vaccinpass och lockdowns var de spot fucking on.
Fast det säger du ju bara för att du är en foliehatt.
Citera
2023-12-06, 18:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Precis. Så var det inte när det begav sig. Mer specifikt, när spridningen var värst med de största konsekvenserna. Alltså var nedstängningen inte "bara politisk". Anledningen var också en anledning.
Anledningen var att man tolkade statistik som fan tolkar bibeln. Tegnell visste detta men blev tagen för galen av resten av världen.

Citat:
Nej, narrativet nu är att varianterna är mildare.
Ja men också att folk har utvecklat immunitet mot viruset.

Citat:
Menar du att vaccinmotstånd inte existerar?
ja fast kritik mot covidvaccinerna har väldigt lite med vaccinmotstånd att göra. Det är ju inte ens ett vaccin. Vaccin är en superprodukt som hjälpt mänskligheten, men covidvaccinerna har inte det. Det har bara skapat osämja och misstro mot myndigheter och läkemedelsbolag. Och det med alla rätt.

Citat:
Det du kommer med är vad som är i klass med nazism. Bara att du inkluderar alla i gruppen som du vill se lida, snarare än judar. Förmodligen är du för korkad för att förstå detta. Du har ju sett igenom "narrativet". Aldrig reflekterat över vilket narrativ du själv rapar efter som en papegoja. Papegojor är iofs smarta djur.
Ja vaccinpass är i klass med nazism. Det är farliga idéer som får politiker att segregera människor utifrån vaccinationsstatus. Och precis som under nazismen får de tyvärr folket med sig. Men det är lika fel för det, även om alla för stunden tror och tycker att det är rätt. Vissa länder ville ju ha tvångsvaccinering, som exempelvis Österrike. Historien återupprepar sig och de länder som haft mest problem med fascism, fick som av en händelse smaka på covidfascism under pandemin.

Citat:
Fast det säger du ju bara för att du är en foliehatt.
Nej de som är foliehattar är de som är rädda för ofarliga virus och sätter på sig munskydd i tron att det stoppar ett luftburet virus. Munskyddet är den nya foliehatten.
Citera
2023-12-06, 18:46
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Anledningen var att man tolkade statistik som fan tolkar bibeln. Tegnell visste detta men blev tagen för galen av resten av världen.

Nej, det var en väldigt pressad situation på sjukhusen. Jag jobbar på sjukhus. Om du inte accepterar offentlig statistik. Foliehatt som du är. Skulle dina barn se upp till dig? Om du hade några alltså?
Citat:

Ja men också att folk har utvecklat immunitet mot viruset.

Vilket vaccinet även uppfyller. Otroligt att du ser vaccin som något dåligt, samtidigt som du ser immunitet som något bra.

Citat:

ja fast kritik mot covidvaccinerna har väldigt lite med vaccinmotstånd att göra. Det är ju inte ens ett vaccin. Vaccin är en superprodukt som hjälpt mänskligheten, men covidvaccinerna har inte det. Det har bara skapat osämja och misstro mot myndigheter och läkemedelsbolag. Och det med alla rätt.

Klart det är ett vaccin. Inte ens foliehattarna brukar förneka detta. Så du måste vara en foliehatt med många lager foliehattar.
Citat:

Ja vaccinpass är i klass med nazism. Det är farliga idéer som får politiker att segregera människor utifrån vaccinationsstatus. Och precis som under nazismen får de tyvärr folket med sig. Men det är lika fel för det, även om alla för stunden tror och tycker att det är rätt. Vissa länder ville ju ha tvångsvaccinering, som exempelvis Österrike. Historien återupprepar sig och de länder som haft mest problem med fascism, fick som av en händelse smaka på covidfascism under pandemin.

Bara under din foliehatt. Vaccinpass är inte nazism. Det är ett sätt att skydda allmänheten från aggressiva nazister som försöker värva ännu fler att bli aggressiva nazister.
Citat:

Nej de som är foliehattar är de som är rädda för ofarliga virus och sätter på sig munskydd i tron att det stoppar ett luftburet virus. Munskyddet är den nya foliehatten.
De som är foliehattar är rent allmänt de som har svårt för vetenskap.
Citera
2023-12-06, 19:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej, det var en väldigt pressad situation på sjukhusen. Jag jobbar på sjukhus. Om du inte accepterar offentlig statistik. Foliehatt som du är. Skulle dina barn se upp till dig? Om du hade några alltså?
Ja det är ingen som förnekar att det var jobbigt initialt, men vad hjälpte det att stänga ner världen? Det gjorde ju bara exakt allt värre och har orsakat enorma skadeverkningar. Inte minst för barnen som inte fick gå i skolan mm för att folk blev fördummade coronazombies.

Citat:
Vilket vaccinet även uppfyller. Otroligt att du ser vaccin som något dåligt, samtidigt som du ser immunitet som något bra.
Nej det gör jag absolut inte. Men covidvaccinet ser jag inte som något som är bra för alla och en universell lösning. Snarare borde man prata med om folkhälsa och varför så många har onödiga bakomliggande sjukdomar som faktiskt går att undvika med relativt enkla medel.

Citat:
Klart det är ett vaccin. Inte ens foliehattarna brukar förneka detta. Så du måste vara en foliehatt med många lager foliehattar.
Nej vaccin ger immunitet. Det här är inte några klassiska vaccin och det är också därför definitionen av vad ett vaccin är har ändrats.

Citat:
Bara under din foliehatt. Vaccinpass är inte nazism. Det är ett sätt att skydda allmänheten från aggressiva nazister som försöker värva ännu fler att bli aggressiva nazister.
Det är 100% i klass med nazism att införa vaccinpass med krav att ta experimentella läkemedel för att få vistas i samhället. Detta helt utan att det ens har någon effekt mot smittspridning.

Citat:
De som är foliehattar är rent allmänt de som har svårt för vetenskap.
Nej det är får som har svårt för vetenskap. I riktig vetenskap förekommer debatt och diskussion. Så var det inte med "vetenskapen" under covid. Det påminner starkt om "vetenskapen" när det gäller klimatet. Samma skrot och korn där kan man säga. Du håller ju på exakt på samma sätt när du kallar mig för "foliehatt" och hänvisar till "vetenskapen". Det är så typiskt coronafår.
Citera
2023-12-06, 20:39
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Nu tror jag minsann vi har ett troll här. Lustigkurre där.

Jag är inte mikrobiolog. Även om jag känner till grunderna för PCR. Men jag har å andra sidan inte gjort testet till gold standard heller. Du får fråga de som gjort detta om du vill veta mer.

Borde också vara lätt att läsa 2 rader text. Men det är det inte alla som tycker uppenbarligen.
Den har blivit golden standard "Due to its high sensitivity och specitivity."

Det står ju i inlägget du här besvarade.

Japp. Läste den meningen. Men det var inte vad jag frågade om.
Poängen är: Hur anser dom sig ha kommit fram till att att PCR har hög sensitivity och specitivity? Det är det som behöver förklaras.

Vi kan återgå till exemplet med graviditetstestet. Om man vägrar ta reda på hur många kvinnor som faktiskt blivit gravida efter test, hur kan man avgöra om testet har hög "sensitivity och specitivity"?

I fallet graviditet så är det i alla fall tekniskt möjligt. Vi vet hur man identifierar en gravid kvinna. Så då har vi ett klockrent "facit" för graviditetstestet.

Men när det gäller covid så blir det väldigt knivigt. För det verkar inte finnas någon tydlig sjukdomsbild som skiljer covid från en rad andra sjukdomstillstånd. (Om covid nu är en distinkt sjukdom, vilket inte heller är klarlagt.) Och dessutom så påstås det att man kan ha covid helt utan att det märks, så kallad "asymptomatisk" covid -Vilket innebär att det blir stört omöjligt att avgöra om testet funkar överhuvudtaget.

Citat:
Och du säger att jag kukar ur. Ta det inte personligt. Jag är bara budbärare här. Du får ta det med de du kallar charlataner och som vi andra kallar experter och vetenskapliga instanser.

Om så vore fallet skulle jag vara övertygad om att jag saknar förståelse för testet och experterna kan saker jag inte kan. Om jag istället skulle vara foliehattbeklädd idiot som kallade experter för charlataner, skulle jag väl bete mig ungefär som du gör här. Tror jag.

Som alltid blir då frågan: Vilka experter pratar vi om? Kary Mullis får man ju beteckna som lite av en expert, minst sagt. Det var ju trots allt han som uppfann PCR-tekniken och fick Nobelpris för detta. Och han var konsekvent med att PCR inte var lämpat för att använda som diagnostiskt test.

Men du kanske menar majoriteten av "experter"? Du tycker som majoriteten? För majoriteten har alltid rätt?

Okej. Jag är mest intresserad av vilka experter som kan förklara/motivera sin ståndpunkt på ett begripligt sätt. Dom som inte kan/vill motivera sig känner jag mig skeptisk mot. Oavsett hur många dom är.

Om det fanns övertygande stöd för att PCR-test är pålitligt för att påvisa covid, och därmed förtjänar att användas som "gold standard", så skulle det inte vara några problem att lägga fram det resonemanget på ett klart och tydligt sätt.

Jag tycker att det är sorgligt att du verkar ha resignerat dig med att du inte själv kan förstå sådana här saker, och bara kapitulerar för "experternas" allsmäktiga förkunnanden.
Senast redigerad av RustyShackleford 2023-12-06 kl. 20:43.
Citera
2023-12-06, 21:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford

Jag tycker att det är sorgligt att du verkar ha resignerat dig med att du inte själv kan förstå sådana här saker, och bara kapitulerar för "experternas" allsmäktiga förkunnanden.

Covidden är nära besläktad med kLiMaTeT . Det är exakt samma modus operandi när det kommer till "vetenskapen". Hitta på en historia om ett farligt virus som det bara finns en lösning på, dvs att vaccinera hela jordens befolkning och stäng ute alla forskare som har en annan åsikt om hur problemet ska lösas, eller har alternativa och mindre skadliga lösningar som inte innefattar lockdowns och vaccinpass.

Det är så tröttsamt med hjärndöda får som använder "vetenskapen" som slagträ i debatten oavsett vad det rör sig om. Det roliga med vetenskap är att man kan få fram precis vilka studier som helst som passar ens egen bias och agenda.
Citera
2023-12-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Verkligen? Hade de rätt?

Är du bussig att kryssa för i listan nedan och indikera vad du menar att de haft rätt i?

Här har du en lång lista med påståenden från experterna.
https://tegnellcitat.se/

Det började med att viruset inte skulle smitta mellan människor, sedan ändrades det bara dagar senare till att det inte skulle smitta effektivt mellan människor och så har det fortsatt med tvärsäkra påståenden som hela tiden snart visat sig sakna evidens.

Det är bara att läsa den här tråden från början så blir det uppenbart att hobbyepidemiologerna hela tiden legat före experterna.
Senast redigerad av 4shoshin 2023-12-06 kl. 21:52.
Citera
2023-12-07, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jösses är ni/du kvar här inne än och tjatar om hur "farlig" Covid19 är och hur viktigt det är att vaccinera sig.

Det är lite kul för att en enkel sökning från 2018 och bakåt visar på precis samma "långtidseffekter" från influensa A/B och till och med vanligt Rhino-virus (förkylning).

Hjälp, barn löper större risk för stroke från influensa och förkylning!!!!
https://www.aan.com/PressRoom/Home/PressRelease/1410

Hjäääälp hjärnskador av influensan vid djurförsök!!!
https://www.labmate-online.com/news/...g-effect/45569

Influenza linked to deadly brain disease!!!! Jäävlar
https://www.sydney.edu.au/news-opinion/news/2017/07/18/influenza-linked-to-deadly-brain-disease.html

Ja, självklart skulle det vara extremt oroande om vanlig influensa muterade till nya varianter och var ständigt närvarande som Covid-19. Jag har inte haft influensa på många år eftersom jag skyddat mig, men Covid-19 är mer smittsamt och ständigt närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in