2023-12-06, 18:22
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Grattis, USA!
Om man tror att de gör något av omsorg för andra länder är man väldigt naiv och oförstående om världen. Men eftersom det stämmer för de flesta svenskar kommer nog majoriteten tycka detta är väldigt bra.
Citera
2023-12-06, 18:24
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ända scenariot det blir krig i Sverige är om Ryssland anfaller.

Och då undrar man genast Varför skulle Ryssland anfalla ett fredligt land?

Vilka ursäkter har dom??
Nä, det är ju som att Ryssland skulle anfalla Ukraina. Skulle aldrig ske.
Citera
2023-12-06, 18:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Inga exakta siffror men om du vill ha lite mer trovärdiga spekulationer än här så finns tråd i Vapen och Militär.
Göteborg och Malmen i Linköping verkar inte vara utvalda som en av de 17 baser amerikanerna vill titta närmare på angående lagerkapacitet m m.
(FB) Avtal med USA om att verka militärt i Sverige och att lagra försvarsmateriel på svenska baser.

Om inte militanta " fredsaktivister" stormar riksdagen framgångsrikt så tar det runt ett år att kontrollera lagstiftning och sedan rösta igenom godkännande av avtalet så 2024 blir det bara de vanliga rosepimplande politikerna och medeltidsnördarna som intar Visby.

Jag misstänker att Gotland blir utan amerikansk närvaro.
Citera
2023-12-06, 18:27
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jösses, den gamle kommunisten går full ape shit

Vänster- och högerextremisterna är i upplösningstillstånd över att vi landat ett historiskt bra försvarsavtal med världens starkaste militärmakt. Hur fan tänker dessa landsförrädare egentligen?

De tänker på Rysslands bästa, de är femtekolonnare helt enkelt.
Citera
2023-12-06, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jösses, den gamle kommunisten går full ape shit

Vänster- och högerextremisterna är i upplösningstillstånd över att vi landat ett historiskt bra försvarsavtal med världens starkaste militärmakt. Hur fan tänker dessa landsförrädare egentligen?
Problemet är att de inte längre är så bra som de var för 50 år sedan eller ens 30 år sedan.
På toppen sitter en senildement gubbe som inte klarat av att störta Putin och nu sviker Ukraina som han lovade rädda.
Han lämnade Afghanistan hals över huvud.
Israel kommer han inte heller att kunna försvara i längden. Störta Assad och ta kål på IS klarade de inte heller.
USA kommer främst att använda svensk mark och baser som avskjutningsramp mot ryssarna i händelse av konflikter i norra Europa vilket innebär att vi lär få rejäla svar tillbaka, kanske redan i god tid innan.
Dessutom har vi lovat bort större delen av våra egna trupper till att användas därhelst USA behagar skicka dem .
Har lite svårt att se vad vi tjänar på detta.
Citera
2023-12-06, 18:31
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Läs mitt inlägg igen så kanske du förstår.
Jag gjorde det, och jag förstår att du var ironisk. Vad jag ifrågasatte var hur det är en relevant jämförelse, då Ukraina mig veterligt aldrig ingått ett liknande avtal med USA. Du påstod att detta avtal är bra om man vill att Sverige ska in i krig.
Citera
2023-12-06, 18:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ända scenariot det blir krig i Sverige är om Ryssland anfaller.

Och då undrar man genast Varför skulle Ryssland anfalla ett fredligt land?

Vilka ursäkter har dom??
Ursäkterna får de nu tack vare avtalet
Tidigare fanns det inga skäl alls.
Om du inte fattar det så bör du nog läsa på lite om konflikter i Europa .
Citera
2023-12-06, 18:33
Medlem
Vilken landsförrädare som sålt ut Sverige.
Verkar bara vara den vanliga samlingen betalda pk horor här som tycker det är bra..
Citera
2023-12-06, 18:36
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag misstänker att Gotland blir utan amerikansk närvaro.

Gotlands regemente finns med på listan.
En bra markering mot ryssdjävlarna.
Citera
2023-12-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jag återger vad mina vänner har sagt. Som BOR där. Tror du i din enfald att alla uppgifter är officiella? Dina teorier är egala.

Och varför skulle USA vilja ha kärnvapen silos i Tyskland då det ej tillför någon för del ur militär synpunkt utan endast leder till ökade kostnader?

Varför skulle de isåfall ha kärnvapen där i hemlighet då syftet är att avskräcka?

Visst kan säkert USA förvara militär utrustning i Wittenberg, men att lokalbefolkningen skulle med säkerhet känna till att det rörsig om kärnvapenmissiler är rätt osannolikt. Det sker alltid lokal ryktesspridning kring militära baser.

Skulle man lyssna på historier från lokalbefolkningen så skulle vartenda svenskt bergrum vara både riksbunkern, förvaringsplats åt svenska guldreserven samt det där berömda kärnvapnet i byggsats som vi skulle kunna montera ihop på en vecka!
Citera
2023-12-06, 18:39
Medlem
Xeliouss avatar
Häftigt. De kan förrådsställa stridsvagnar och några beväpnade drönare här tills det behövs.
Citera
2023-12-06, 18:39
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Jag gjorde det, och jag förstår att du var ironisk. Vad jag ifrågasatte var hur det är en relevant jämförelse, då Ukraina mig veterligt aldrig ingått ett liknande avtal med USA. Du påstod att detta avtal är bra om man vill att Sverige ska in i krig.
Det är väldigt bra avtal om man vi vara det primära målet för fienden, korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in