2023-12-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
man kan ju gissa vilka som hejear på detta meninslösa spektakel...borde vara psykvården nästa
De tycker väl att kampen blir uppmärksammad när de avvisa från en plats utan att tänka på att alla som uppför sig "fel" på en plats också blir avvisade och ingen lägger märke till varför de blir avvisade utan mer var någon med skylt som inte fick vara kvar eller var någon som nog var psykiskt sjuk som skrek något
2023-12-06, 17:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Haha, nu försöker du slingra dig ur detta. Jag har markerat alla dina fel. Min text var från IVOs rapport 2020.
IVO gav inte ut någon rapport 20-02-20.
Nej, "Iakttagelser och slutsatser om vårdens och omsorgens brister för verksamhetsåret 2020 är inte den bäst lämpade rapporten för att se bristerna.

Du är inte klok, sluta hitta på, jag vet visst vad rapporten heter. Den gavs inte ut 200220.
Och jag har 100% rätt, allt står citerat exakt. Sluta upp med dina socialtantsfabuleringar. Håll dig till det som skrivits. Sluta hitta på.
Sorry, men jag kan inte låta dig komma undan med att vara såhär dum...

Denna text du citerat nedan kommer ifrån:
"Sociala barn- och ungdomsvården
Slutredovisning av uppdrag att genomföra analyser av tillsynens resultat inom den sociala barn- och ungdomsvården S2019/01922/FS"
Sida: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Sluta falsifiera! Du fortsätter med samma rader om och om igen. Rappprten består av 63 sidor. Kan du inte läsa en vanlig rapport så skriv inte om den heller.
Citerar igen:
Det står i Ivos rapport 2020:
Den inleds med följande:
"Iakttagelser och rekommendationer i korthet
Huvudsakliga iakttagelser
*Kommunerna lyckas inte komma tillrätta med bristerna inom den sociala barn och
ungdomsvården och upprätthålla en god kvalitet.
Vi noterar att det, trots omfattande kunskapsstöd,*finns handläggare som*saknar nödvändig kunskap för en rättssäker handläggning."

Och den rapporten gavs ut 20 feb 2020
Sida: 3
"Stockholm, den 20 februari 2020
Sofia Wallström
Generaldirektör"

Det är så uppenbart att du inte vet vad rapporterna du läser heter, och när dem publicerades.
Du tror att dem heter "IVOs rapport", men fattar inte att både "Sociala barn- och
ungdomsvården" och "Vad har IVO sett 2020?" är 2 olika rapporter som båda är från IVO.
Finns INGEN rapport som heter specifikt "IVOs Rapport"
2023-12-06, 17:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Så gick det för Fia och Sulle..vart avvisade från bplatsen vid nybroviken där politikerna skulle ha nåt möte.

Försökte påverka en fotograf innan polis kom men han var smart nog o inte köpte deras tankar
ingen kommer ta dem seriöst så som dem beter sig.
2023-12-06, 17:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De tycker väl att kampen blir uppmärksammad när de avvisa från en plats utan att tänka på att alla som uppför sig "fel" på en plats också blir avvisade och ingen lägger märke till varför de blir avvisade utan mer var någon med skylt som inte fick vara kvar eller var någon som nog var psykiskt sjuk som skrek något
Eller så ser dem det som något tecken på att man försöker "tysta sanningen från att komma fram"?
Undra om dem kommer polisanmäla detta också?
2023-12-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
ingen kommer ta dem seriöst så som dem beter sig.

precis..alla vet vilka de är..ingen tifällighet att ingen svarar när de terrorisera myndigheter på telefon
2023-12-06, 17:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
precis..alla vet vilka de är..ingen tifällighet att ingen svarar när de terrorisera myndigheter på telefon
Dem borde få en privat kontakt inom myndigheten, och den kontakten borde få lite piller, så dem orkar ta sig igenom dessa samtal, och sedan betald ledighet så dem kan åka hem för dagen för att vila upp sig
2023-12-06, 17:57
Medlem
Citat:
Dem borde få en privat kontakt inom myndigheten, och den kontakten borde få lite piller, så dem orkar ta sig igenom dessa samtal, och sedan betald ledighet så dem kan åka hem för dagen för att vila upp sig

vore bra idee
2023-12-06, 18:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
vore bra idee
Alla inom myndigheten ska ändå ha beröm att dem orkar ta hennes samtal, och bete sig professionellt, även när hon börjar skrika och hålla på. Av dem samtal jag hört har personen som svarat varit trevlig och professionell.
2023-12-06, 18:06
Medlem
Citat:
Alla inom myndigheten ska ändå ha beröm att dem orkar ta hennes samtal, och bete sig professionellt, även när hon börjar skrika och hålla på. Av dem samtal jag hört har personen som svarat varit trevlig och professionell.

instämmer...hoppas de får kafferast efter
2023-12-06, 18:28
Medlem
Citat:
Eller så ser dem det som något tecken på att man försöker "tysta sanningen från att komma fram"?
Undra om dem kommer polisanmäla detta också?
Ja de de få som är engagerade ser det som att makten är rädda för att sanningen ska komma ut , en riktig kämpe kallar de kvinnan som år efter år letar efter sin vuxne son hon inte sett på 8 år
2023-12-06, 18:36
Medlem
Citat:
Sorry, men jag kan inte låta dig komma undan med att vara såhär dum...

Denna text du citerat nedan kommer ifrån:
Slutredovisning av uppdrag att genomföra analyser av tillsynens resultat inom den sociala barn- och ungdomsvården S2019/01922/FS"
Sida: 5

Och den rapporten gavs ut 20 feb 2020
Sida: 3
"Stockholm, den 20 februari 2020
Sofia Wallström
Generaldirektör"

Det är så uppenbart att du inte vet vad rapporterna du läser heter, och när dem publicerades.
Du tror att dem heter "IVOs rapport", men fattar inte att både "Sociala barn- och
ungdomsvården" och "Vad har IVO sett 2020?" är 2 olika rapporter som båda är från IVO.
Finns INGEN rapport som heter specifikt "IVOs Rapport"
Man förstår att du är fullständigt ovan i dessa sammanhang. Det trodde jag aldrig, att jag skulle sitta här på FB och undervisa hur man ser när en rapport från IVO är utgiven. Dels ser du utgivningsdatumet av rapporten längst upp i rapporten:
Rapport 2020-02-21
Slutredovisning av uppdrag att genomföra analyser av tillsynens resultat inom den sociala barn- och ungdomsvården S2019/01922/FST."

Dels ser du utgivningsdatumet när du ser den samlade listan över deras rapporter.

Sluta fjanta dig, du har inte någon gång när du tagit upp IVOs rapport tidigare här i tråden när vi började diskutera den, skrivit något annat än att det är IVOs rapport 2020. Det är däremot jag som har preciserat på flera ställen att rapporten är utgiven 200221 och är på 63 sidor. Sluta fjanta dig. Att du gör dig till åtlöje på detta sätt är enbart pinsamt för din sida som är emot barns rättssäkerhet.

Jag lovar dyrt och heligt att DN aldrig någonsin skulle publicera en debattartikel från just dig med sådana fjantiga argument, uppenbarligen har du inget på fötterna när du måste ta upp allehanda sidogrejer som inte har med sakfrågan att göra. Troll.
2023-12-06, 18:46
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja de de få som är engagerade ser det som att makten är rädda för att sanningen ska komma ut , en riktig kämpe kallar de kvinnan som år efter år letar efter sin vuxne son hon inte sett på 8 år

M@hij@ och nüll är intressanta filurer. Önskar man kunde hitta bakgrunden till det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in