Citat:
Du har ju definitivt uppnått ett annatSkulle verkligen inte påstå att min definition är särskilt originell öht. Om du tror det så är du inte särskilt bildad i ämnet. Karl Marx delade in klasserna i två fundamentala klasser bestående av ägarna av produktionsmedlen och kontrasterade dessa kapitalisterna med proletariatet, dvs den klass av arbetare som tvingades underställa sig Big Business för att överleva. Sedan ja, håller med om att samhället har förändrats och att Marx definition inte går att tapetsera emot dagens verklighet, iaf inte fullt ut. Men även IT-bolag besitter ju en massa produktionsmedel. Från en av Sveriges mest välrenommerade sidor avseende ekonomi förklarar man produktionsmedel på följande sätt: "Ofta nämns produktionsfaktorerna arbetskraft, naturtillgångar och kapital. Ibland särskiljer man även humankapital (kunskap). Det finns ytterligare distinktioner som den mellan realkapital (maskiner, byggnader etc.) och finansiellt kapital." Således förstår du inte ens vad produktionsmedel är för någonting och vi kan avsluta diskussionen. Du har uppenbarligen inte greppat att humankapital och ekonomiskt kapital räknas som produktionsmedel då du tror att dylikt är överflödigt inom ramen för en domän som IT. Du är att betrakta som ett produktionsmedel för ett bolag som du är verksam inom.
kriterie som brukar anses vara ett signum för överklassen: översittare. Dock besitter du inte förmågan att kunna diskutera ett ämne utan att attackera din motståndare med verbala och skriftliga förolämpningar. Detta beteende gör att du hamnar bortom klassbenänmningar och kategoriseras inom gruppen klasslös.
Jag hoppades på att få någon substans från mina frågeställningar men du verkar mest vilja leka ängslig internetkrigare.