2023-12-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Due-pajas
Har mailat tingsrätten. De har ännu inte fått in den.

Frågade de inte om målnummer? De brukar vilja att den som söker har den informationen. Gissar att de inte vill göra för mycket jobb för att leta fram helt enkelt.
Citera
2023-12-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony19911991
Killen sysslade med droger det var därför han blev skjuten, Ja afan att det är säkert så men det är ju något mer.... 3 bröder som har blivit skjutna inom 2 år och 2 av dem döda. Den tredje klarade sig av ren tur.

Håll er till ämnet......

Jag undra vad har hänt? Hur började allt? Vem vill döda bröderna?

Folk verkar veta. Expressen skriver att Polisen vet vem som ligger bakom hans brors död.

Hade detta varit Malmö så hade folk skrivit vem som ligger bakom det direkt. Är Helsingborg bättre på att hålla käften eller?

Tydligen verkar det så. Skillnad på tystnadskulturen i olika städer.

Hur är stämningen bland deras anhöriga/familjer nuförtiden? Någon med insyn i området?
Citera
2023-12-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterEliassen
Känns som att du precis har approachat Flashback och vad som diskuteras i trådarna i detta forumet.

FUP läggs ut varje sekund och minut här på forumet, ta del av olika trådar så ser du. Vad skulle vara avancerat i detta fall? Du menar att FUP i detta ärendet är mycket känsligare än hundratals trådar som berör brott här på Flashback?
Vad snackar du om? Jag menar ingenting, det är tingsrätten som svarat mig sådär. Jag har begärt ut en mängd med förundersökningar, du (reggad 2023) behöver inte förklara för mig (reggad 2012) hur man gör eller hur det går till här på flashback. Dom gör sådär ibland, för att krångla eller för att det just är många sidor vet jag inte. Har fått ut större FUPar än så, utan att behöva betala något. Men sett att det hänt allt oftare på sistone.
Citat:
Frågade de inte om målnummer? De brukar vilja att den som söker har den informationen. Gissar att de inte vill göra för mycket jobb för att leta fram helt enkelt.
Citat:
Tydligen verkar det så. Skillnad på tystnadskulturen i olika städer.
Hur är stämningen bland deras anhöriga/familjer nuförtiden? Någon med insyn i området?
Snarare du som hoppar in från ingenstans och ställer helt korkade frågor

Edit: ”Hur är stämningen bland deras anhöriga/familjer nuförtiden? Någon med insyn i området?”
Vadå stämningen i deras familjer? 😆 vilket område??
”Frågade de inte om målnummer? De brukar vilja att den som söker har den informationen. Gissar att de inte vill göra för mycket jobb för att leta fram helt enkelt.” Jag har ju precis postat ett mail från tingsrätten där dom själva skriver målnumret…
Senast redigerad av splir0n 2023-12-06 kl. 17:47.
Citera
2023-12-06, 18:44
Medlem
Citat:

Du är helt slut mannen. Vad är det för konstiga frågor du kommer med? De ger inte ut den elektronisk i nuläget. Gå till Helsingborgs tingsrätt och begär ut den i pappersform så kan du få all information du behöver om dessa grabbar. Om du inte vill det så håll käften.
Citera
2023-12-06, 19:03
Medlem
Iseeyounow5s avatar
Lugna er. Fick samma svar angående FUP, kostar cirka 15-16 tusen att hämta ut hela på tingsrätten, typiskt drag när man inte vill lämna fupen till vem som helst eftersom det är känslig information. Tingsrätten ogillar väl offentlighetsprincipen och hittar andra sätt att fiffla.

Vi avvaktar med FUP, jag har stämningsansökan om någon behöver den så skicka PM.
Citera
2023-12-06, 19:07
Medlem
Iseeyounow5s avatar
M*rwan M*qdah = a

Gm som skulle utföra cyanid morden på ex flickvännerna.

Han är häktad i målet.
Citera
2023-12-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iseeyounow5
Lugna er. Fick samma svar angående FUP, kostar cirka 15-16 tusen att hämta ut hela på tingsrätten, typiskt drag när man inte vill lämna fupen till vem som helst eftersom det är känslig information. Tingsrätten ogillar väl offentlighetsprincipen och hittar andra sätt att fiffla.

Vi avvaktar med FUP, jag har stämningsansökan om någon behöver den så skicka PM.
Riktig fuling, får dom ens göra så?
Citat:
M*rwan M*qdah = a
Han är häktad i målet.
Intressant med M*rwan, fick för mig han va på andra sidan i konflikten med Siam*k
Senast redigerad av splir0n 2023-12-06 kl. 19:11.
Citera
2023-12-06, 19:13
Medlem
Iseeyounow5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n

Jag har aldrig vart med om liknande. Har beställt mål med integritetskänslig material tidigare. Då har jag fått FUP krypterad.

Detta innebär att polisen är oroliga för vad som kommer hända när all information blir tillgänglig för andra kriminella.
Citera
2023-12-06, 20:44
Medlem
Iseeyounow5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n

Intressant med M*rwan, fick för mig han va på andra sidan i konflikten med Siam*k

Blev lika förvånad. Hans bror är ju häktad i mordförberedelserna där han körde med siamak och killarna från Norrköping för att mörda Sarris som kör med Adolfsbergs grabbarna?

Marwan har med störst sannolikhet blivit pressad till det.
Citera
2023-12-06, 20:45
Medlem
Iseeyounow5s avatar
Citat:
Jag har aldrig vart med om liknande. Har beställt mål med integritetskänslig material tidigare. Då har jag fått FUP krypterad.

Detta innebär att polisen är oroliga för vad som kommer hända när all information blir tillgänglig för andra kriminella.

Marwan var dessutom nära vän med Younes som blev mördad på ragnvalla? FUPen behövs för att se vad som hänt.
Citera
2023-12-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ja samma här, mycket märkligt
Citat:
Blev lika förvånad. Hans bror är ju häktad i mordförberedelserna där han körde med siamak och killarna från Norrköping för att mörda Sarris som kör med Adolfsbergs grabbarna?

Marwan har med störst sannolikhet blivit pressad till det.
Just det så var det, hade för mig det var nåt sånt, därav förvåningen.. Men ja, antagligen har han inte haft mkt till val. Kanske därför det inte blev av.. att han förhala..
Citat:
Marwan var dessutom nära vän med Younes som blev mördad på ragnvalla? FUPen behövs för att se vad som hänt.
Ja denna FUP behövs onekligen. Tycker det är tråkigt att aldrig någon snackar i hbg, alla trådar är alltid stendöda.
Visste inte att y & m va nära vänner. Men det känns snarare som en tvungen ingrediens i denna soppan. Familjen Lal@ och familjen H@ifis föredetta vänskap ska vi ju inte ens gå in på. Dom var som bröder allihop, uppvuxna ihop
Citera
2023-12-06, 22:11
Medlem
Citat:
M*rwan M*qdah = a

Han är häktad i målet.

24 år gammal är killen. Hade levt med 2 döda unga tjejer på sitt samvete.

Cyanidattack. Håller folk på med det i Afghanistans ens dessa tider?

Vem bär blodet på sina händer?

Jo den som orsakade allt det här en gång i tiden.

Tack för allt Fredrik Reinfeldt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xR9OgB/fredrik-reinfeldt-oppna-era-hjartan
Senast redigerad av PetterEliassen 2023-12-06 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in