Citat:
Ursprungligen postat av
TheFlyingFarang
Det är USA som får tillgång till baserna, inte NATO eftersom avtalet slöts med USA.
Citat:
Ursprungligen postat av
RoineOberg
Jag tror att risken för en attack på Svensk mark är oförändrad. Om Ryssland ville attackera Amerikanska baser och förband varför skulle de göra det i Sverige av alla länder, dessutom har inte Ryssland kapacitet att dras in i ett krig mot USA.
[Fast vi har ju ett mycket brett folkligt mandat, detta avtal måste röstas igenom med 3/4 majoritet i riksdagen, ett mer brett folkligt mandat än så kan man knappast få.
Du läser tydligen enbart MSM. Följer du alternativ media så får du en helt annan bild. Ukraina håller på att vinna nu va? Ryska materiel består av tvättmaskiner och soldaterna är fyllon och uteliggare? För din egen skull bör du nog vakna jädrigt fort för det är landsförrädare som styr din och dina barns framtid och de skiter fullständigt i oss.
Stödet i riksdagen handlar om 349 ledamöter som alla utsätts för ett okänt tryck att rösta som de gjort. Hade frågan debatterats i 5-10 år, alla för och nackdelar fått komma till tals och vi sedan folkomröstat om saken och man DÄREFTER i riksdagen röstat som man gjort kunde jag möjligtvis hållit med dig. Så har ju inte skett. Minsta kritik mot det så slängs rysstroll och putinälskare efter en. !00% osakligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Säg det till dom blåbruna som skriker Putin så fort dom får mothugg om skiten dom håller på med.
Ukraina slog sig i slang med jänkarna för att få det ”slutdaltat”.
När skiten träffade fläkten var det i slutändan dom själva som satt med svarte Petter och får agera köttsköld åt den västerländska demokratin som i vårt land uppenbarligen utgörs av ett dussintal slipsnissar på Tidö slott.
Zelensky "valdes" för att han skulle ha en fredlig icke-konfrontativ linje mot Ryssland. Det struntade han i så fort han valdes. Ukrainska folket har aldrig varit för det här. De tvingades till fronten. En eller ett par generationer ukrainska unga pojkar är slaktade. Nu skickas kvinnor, tonåringar och pensionärer in i köttkvarnen. Khazarjudarna i Väst slaktar ännu en gång ukrainare och ryssar. Det är så förbannat sorgligt allting. Man hoppas folk i Väst och Öst vaknar innan det är försent.
Citat:
Ursprungligen postat av
TotalWar
När nazisterna, gretorna, islamisterna, afs:arna och vänsterextremisterna blir upprörda av Sveriges nya avtal med USA, ja då vet vi att något riktigt bra och stort hänt i landet. Det är ingenting Sverige blivit bortskämda med på senare år precis, så vi får hoppas att vi har börjat på någon slags ny positiv trend.
Sista gången jag kände så var när vi röstade om EU-inträde. Jag röstade för eftersom jag resonerade precis som du nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allans.kompis
Kriget går nog sämre för Ukraina än vad svensk media vill få det till. Ryssland attackerar nog ett nytt land nästa år.
Vilket land och varför?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Men varför "provoceras" ryssland för det fall andra länder går med i försvarsallianser?
Jag förstår att diktatorer, såsom den barnamördande putain och lukashenko, inte kan tolerera någons rätt till självbestämmande, utan ser detsamma som ett "hot", ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar)...
De provoceras kanske av att Sverige skickar 15.000 pansarskott till deras fiende i kriget och att vi skickar militär att utbilda dem och att vi skickar skyddsfordon och att vi överväger att skicka JAS.
Varför tror du USA lät sig provoceras av att ryssarna satte missiler på Kuba 1961? Svårare än så är det inte.