2023-12-06, 11:12
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
En sak jag har funderat över är varför Dumpen inte jagar eller publicerar snuskgubbar som är yngre än 20 år? Dessa måste rimligen också finnas? Säg en 17-årig finnig gravt störd snuskgubbe som stämmer träff med ett 14-årigt barn och det oavsett kön.
Jag skulle tro att mörkertalet är mycket stort.

Skulle det inte var på sin plats att stämma i bäcken i.st.f i ån? Lära snuskgubbarna att veta hut så tidigt så möjligt och få dem att söka hjälp helt enkelt.

Frågan har förmodligen belysts tidigare i tråden men jag gitter inte leta.

Skulle tro de e för att åldersskillnaden är för liten, har för mig att dom sagt att dom har kontakt med folk under 21 men att dom löser det på annat sätt (pratar med föräldrar eller annan vårdnadshavare)

Likaså folk med intellektuell funktionsnedsättning, dom hänger endast ut dom om dom int får stopp på dom på annat sätt
Citera
2023-12-06, 11:30
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Egentligen borde väl Dumpen välkomna alla initiativ som kan få vuxna att hålla sig undan från att söka barn i sexuellt syfte? Antar de måste ta avstånd officiellt men en våldsam och mer militant gren av dumpen vore ett starkt komplement.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2B6qGx/dumpen-kritiserar-pedofiljagare

Nej, jag tror inte Dumpen välkomnar konkurrens...

Idioter finns det gott om, men de har oftast inte pengar. Så antalet bidragsgivare till Dumpen är ju en begränsad skara. Ska det delas på två eller fler så blir det mindre i plånboken.

Sen... När pedofiler och påstådda pedofiler bränns öppet på torget av pöbeln måste ju lagstiftaren till sist ta sitt förnuft till fånga och förbjuda skiten.
Citera
2023-12-06, 13:15
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Att verka i avskräckande syfte tror jag egentligen är deras starkaste incitament.

Alright, lite som kyrkan och alla äckliga bögar? - jag kan ställa mig bakom detta.
Vi behöver mer sådana här initiativ som får alla med avvikande äckliga sexuella beteenden att rätta in sig i ledet.

Det fyller också flera andra bra syften. Är man karriärist och narcissist exempelvis, kan man ju avverka sina hatobjekt på jobbet (eller privat) genom att skapa fejk-konton med dessa och jaga småflickor och vips så är dom paria och man behöver inte ens betala någon. Har man riktig tur kommer det en squad och slår dom också

Det här är verkligen det perfekta verktyget som inte ens någon med pengar och makt kan skydda sig emot.

Undrar om någon redan utnyttjat tjänsten på detta sättet?

Jag misstänker dock att det ligger bakom någon typ av rättslig eller polisiär utredning bakom alla deras 'avslöjanden'.
De som startat dumpen, är det tidigare poliser eller på annat sätt anslutna till rättsväsendet?
Citera
2023-12-06, 13:54
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Alright, lite som kyrkan och alla äckliga bögar? - jag kan ställa mig bakom detta.
Vi behöver mer sådana här initiativ som får alla med avvikande äckliga sexuella beteenden att rätta in sig i ledet.

Det fyller också flera andra bra syften. Är man karriärist och narcissist exempelvis, kan man ju avverka sina hatobjekt på jobbet (eller privat) genom att skapa fejk-konton med dessa och jaga småflickor och vips så är dom paria och man behöver inte ens betala någon. Har man riktig tur kommer det en squad och slår dom också

Det här är verkligen det perfekta verktyget som inte ens någon med pengar och makt kan skydda sig emot.

Jag misstänker dock att det ligger bakom någon typ av rättslig eller polisiär utredning bakom alla deras 'avslöjanden'.
De som startat dumpen, är det tidigare poliser eller på annat sätt anslutna till rättsväsendet?

Lite skillnad att attraheras av barn och attraheras av vuxna

Barn är inte mogna nog till samtycke men det är vuxna, i sverige har vi satt åldersgränsen på 15 år och då får folk hålla sig till den

Sen är de int så jävla lätt att hänga ut någon på det sättet och i dumpens fall så har dom så mycket försiktighetsåtgärder att det är i princip omöjligt att få någon annan uthängd
Citera
2023-12-06, 14:35
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Lite skillnad att attraheras av barn och attraheras av vuxna

Barn är inte mogna nog till samtycke men det är vuxna, i sverige har vi satt åldersgränsen på 15 år och då får folk hålla sig till den

Sen är de int så jävla lätt att hänga ut någon på det sättet och i dumpens fall så har dom så mycket försiktighetsåtgärder att det är i princip omöjligt att få någon annan uthängd

Personligen tycker jag lika illa om alla perversa sexuella preferenser. Man och kvinna, det är naturligt - allt annat är haram och icke försvarbart.

Bra att det finns försiktighetsåtgärder som tjänsten ifråga applicerar - då behöver jag inte oroa mig.
Citera
2023-12-06, 16:15
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Personligen tycker jag lika illa om alla perversa sexuella preferenser. Man och kvinna, det är naturligt - allt annat är haram och icke försvarbart.

Bra att det finns försiktighetsåtgärder som tjänsten ifråga applicerar - då behöver jag inte oroa mig.

Jag anser du ha fel men de hör int hemma i den här tråden

Så länge man int har ngt sexuellt intresse för barn så finns ingen anledning till oro
Citera
2023-12-06, 19:14
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fast det är väl inte du som modererar, är intressant i frågan, då det signalerar allvaret i Dumpens hantering. Hur det egentligen skulle ses om Dumpen inte hade lurat till sig sitt utgivningsbevis, genom att inte skicka in alla handlingar om Saras klandervärdhet och glömma ange sin tillhandahållare.

Kan också ses utifrån möjligheten att enskilt stämma Dumpen, då det visar lagskrivarens syn på det hela, och hela rättsväsendet ska hänga ihop och blir därmed normgivande i andra delar.

Faktum är om Sara varit deltagare i al-Qaida, hade MPRT givit henne utgivningsbevis likväl.

Utgivningsbevis är i grunden för att staten- det allmänna inte ska kunna klämma åt medborgarna, inte för att medborgare ska kunna klämma åt medborgare.
Det användaren skrev hade inte med Dumpen att göra utan var ett helt annat brott? Jag påpekar detta, är det att moderera ankgubbe? Nej precis, det är det inte.
Senast redigerad av Lagopussy 2023-12-06 kl. 19:21.
Citera
2023-12-06, 19:16
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:

Förstår inte din koppling (det fetade) jag tillhör antagligen fel generation.

Om inte äckelpäcklen förstår vad de gör för fel mot ungarna de tror de chattar med så kanske de låter bli av ren självbevarelsedrift när de ser att de kan komma behöva stå för sina handlingar.
Citera
2023-12-06, 19:21
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Hur ser statistiken ut gällande hur många barn som räddats nu när dumpen funnits? Dumpen är rätt känt & borde nu ha lett till att män slutar träffa fjortisar?

Kan det vara tvärt om att folk bli mer medvetna,kollar dumpen samt studerar dem för att undvika stötta på dem framöver?Rätt ironisk att syftet enligt Sara är att rädda kåta 14 åringar ifrån att ligga med gamla feta gubbar, det dumpen gör har motsatt effekt.
Den statistiken kan inte föras då man inte kan uppskatta ett nummer där Dumpen fungerat preventivt. Det enda mätbara är väl där pågående övergrepp upptäckts i samband. Dumpens syfte är väl att det inte ska behöva finnas offer, att fokus ska förskjutas till förövarna och att stoppa dem och belysa deras agerande på nätet.
Citera
2023-12-06, 19:42
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson

Men det är väl inte självfallet? Vad jag vet är det väl ingen gädda som drivit det privat, vilket är det de skulle behöva göra. Sannolikheten för det är nog rimligtvis låg dock. Men jag vill minnas att det var någon jurist som resonerade kring det för något år sedan och trodde att de mycket väl skulle kunna bli dömda ifall det skulle tas upp.
Det är nästan lika med noll. Nästan, för att en pedofil har gråtit ut i media men det var anonymt tror jag.
Citat:

Tänk om du är homosexuell och tar dig i uttryck med homofobi för att du lärde dig att det var fel när du var liten? Då har du gått miste om mycket i livet för gillar du inte fruntimmer så mår du givetvis bättre av att vara med män.
Citera
2023-12-06, 19:53
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det är nästan lika med noll. Nästan, för att en pedofil har gråtit ut i media men det var anonymt tror jag.Tänk om du är homosexuell och tar dig i uttryck med homofobi för att du lärde dig att det var fel när du var liten? Då har du gått miste om mycket i livet för gillar du inte fruntimmer så mår du givetvis bättre av att vara med män.

Faktum är att jag inte har problem med någon typ av sexualitet, jag är extremt öppensinnad. Jag har dessutom testat på att vara med samma kön i viss utsträckning så nej, jag är ganska säker på vad jag gillar och inte gillar.

Pedofili är ett problem som människor gillar att diskutera i affekt (vilket jag har full försteåelse för).
Jag skulle aldrig kunna respektera någon som utnyttjar ett barn - någonsin. Inte i något avseende, men någonstans förstår jag att dom inte har valt sin läggning - lika lite som jag har, en tråkig, vanlig heterosexuell man.

Många verkar vara inställda på att straffa läggningen snarare än handlingen. Jag tror inte pedofili är något en människa väljer. Varför skulle den typen av läggning vara annorlunda från någon annan läggning?

Dödar vi alla pedofiler idag så föds det 1000 nya imorgon. Det har förekommit historiskt i hela mänsklighetens historia.

Den stora frågan är hur problemet skall attackeras för att barn inte ska hamna i en position där de utsätts för detta..

Tills folk blir realistiska när det kommer till denna frågan kommer det alltid vara ett problem och aktörer som dumpen kommer fortsätta agera medborgargarde.
Citera
2023-12-06, 20:06
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Faktum är att jag inte har problem med någon typ av sexualitet, jag är extremt öppensinnad. Jag har dessutom testat på att vara med samma kön i viss utsträckning så nej, jag är ganska säker på vad jag gillar och inte gillar.

Pedofili är ett problem som människor gillar att diskutera i affekt (vilket jag har full försteåelse för).
Jag skulle aldrig kunna respektera någon som utnyttjar ett barn - någonsin. Inte i något avseende, men någonstans förstår jag att dom inte har valt sin läggning - lika lite som jag har, en tråkig, vanlig heterosexuell man.

Många verkar vara inställda på att straffa läggningen snarare än handlingen. Jag tror inte pedofili är något en människa väljer. Varför skulle den typen av läggning vara annorlunda från någon annan läggning?

Dödar vi alla pedofiler idag så föds det 1000 nya imorgon. Det har förekommit historiskt i hela mänsklighetens historia.

Den stora frågan är hur problemet skall attackeras för att barn inte ska hamna i en position där de utsätts för detta..

Tills folk blir realistiska när det kommer till denna frågan kommer det alltid vara ett problem och aktörer som dumpen kommer fortsätta agera medborgargarde.
Ack dessa tankesätt du har! Våra sinnen känner attraktion till det man upplever så det räcker så lite att man har ett manligt drag som gör att den heterosexuella mannen skulle springa därifrån men om man känner så för kvinnor så är det inte fel. Jag tror det finns undantag för alla och den som ifrågasätter Sigmund Freud bör göra efterforskningar på det mänskliga psyket.

Det är rättvisa att pedofiler dör så det spelar ingen roll om det föds 10 000. Om du blir utsatt för ett allvarligt brott så ska gärningsmannen bestraffas. Förutsatt att du inte begick ett innan som provocerade gärningen. Vi kallar detta för "oskrivna regler" eftersom det inte håller juridiskt att ta lagen i sina egna händer i de flesta fallen.

Vi säger att det går att fastställa att man inte väljer att vara pedofil, men det innebär en störning i utvecklingen. Dumpen visar tydligt att gäddorna är empatistörda och inte sympatiserar med andra människor. (Sociopater)De som håller tankarna för sig själva och inte skadar andra bestraffas inte så jag ser inte felet med Dumpen. Inte ett ända. Den dagen kan bara komma om en oskyldig hängs ut men de är noggranna med det.
Senast redigerad av sunless 2023-12-06 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in