Citat:
Ursprungligen postat av
sunless
Det är nästan lika med noll. Nästan, för att en pedofil har gråtit ut i media men det var anonymt tror jag.Tänk om du är homosexuell och tar dig i uttryck med homofobi för att du lärde dig att det var fel när du var liten? Då har du gått miste om mycket i livet för gillar du inte fruntimmer så mår du givetvis bättre av att vara med män.
Faktum är att jag inte har problem med någon typ av sexualitet, jag är extremt öppensinnad. Jag har dessutom testat på att vara med samma kön i viss utsträckning så nej, jag är ganska säker på vad jag gillar och inte gillar.
Pedofili är ett problem som människor gillar att diskutera i affekt (vilket jag har full försteåelse för).
Jag skulle aldrig kunna respektera någon som utnyttjar ett barn - någonsin. Inte i något avseende, men någonstans förstår jag att dom inte har valt sin läggning - lika lite som jag har, en tråkig, vanlig heterosexuell man.
Många verkar vara inställda på att straffa läggningen snarare än handlingen. Jag tror inte pedofili är något en människa väljer. Varför skulle den typen av läggning vara annorlunda från någon annan läggning?
Dödar vi alla pedofiler idag så föds det 1000 nya imorgon. Det har förekommit historiskt i hela mänsklighetens historia.
Den stora frågan är hur problemet skall attackeras för att barn inte ska hamna i en position där de utsätts för detta..
Tills folk blir realistiska när det kommer till denna frågan kommer det alltid vara ett problem och aktörer som dumpen kommer fortsätta agera medborgargarde.