2023-12-06, 06:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Liverpool så sent som i söndags, vände underläge 2-3 till 4-3 i 87 resp 88 minuten.
Annan match, andra omständigheter.

Liverpool hade säkerligen åkt på en stjärnsmäll mot Luton i går.
Citera
2023-12-06, 07:03
Medlem
jontepsgs avatar
Arteta avstängd mot Aston Villa i helgen då han fick sitt tredje gula kort efter firandet av Rice's vinnande mål igårkväll. Kanske hinner FA bestämma hans straff för kommentarerna efter Newcastle-matchen under tiden. 😂
Citera
2023-12-06, 07:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilken vidrig tur dom har…

Skulle inte kalla det för tur direkt. Arsenal blir straffade på i princip alla chanser Luton har, men själva så behöver Arsenal skjuta över 20 skott för att vinna matchen. Skulle istället kalla det för otur skarpis
Citera
2023-12-06, 08:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Annan match, andra omständigheter.

Liverpool hade säkerligen åkt på en stjärnsmäll mot Luton i går.
Well! Självklart! Är ju omöjligt för något annat lag att göra det i samma match!
Citera
2023-12-06, 09:18
Medlem
Beaver14s avatar
Vilken shitshow denna tråd är.
En härlig långweekend i London och långt borta från denna tråd. Kommer tillbaka och är det inte blint Arsenalhat (ofta för att en general lever hyresfritt i era huvuden) så är det trams och personligt chattande.

Ni som hatar Arsenal, det är helt ok, men ni kan inte äta kakan och ha den kvar. Om ni vill ha förmånen att skratta åt Arsenal om/när vi bottlar ligan igen så får ni fan ha överseende att man som Arsenalsupporter gläds med laget när det går bra. Som igår när vi gör den sämsta försvarsmässiga insatsen i mannaminne men ändå vinner. Som en av er skrev i matchtråden; "hur kan man släppa in 3 mål mot Luton" och "hur svårt är det att göra 4 mål mot juniorer". Ja, det kan man fråga sig. Men vi vann, medan ett annat lag bara släppte in 1 mål men lyckades inte göra mer än 1 mot dessa juniorer.

Jag tror att jag fortsätter med att inte ägna någon tid till denna shitshow till tråd. Vi kanske ses i maj för lite efteranalys av säsongen. God jul på er!
Citera
2023-12-06, 09:25
Moderator
zanteras avatar
Att kalla det Arsenal-hat är väl lite starkt ändå? Jag garanterar att snacket hade gått exakt likadant om det var City eller Liverpool som vann med 4-3 på samma sätt. "Hur kan man släppa 3 mot Luton" osv. Fan, Liverpool tappade ju poäng mot Luton nyligen, Spurs vann väl sin match på samma sätt som Arsenal (sista minuten) så bevisligen är det fler lag som haft svårt där.
Citera
2023-12-06, 09:30
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Well! Självklart! Är ju omöjligt för något annat lag att göra det i samma match!

Ja det är märkligt det där.
Citera
2023-12-06, 10:06
Medlem
HycklarSveriges avatar
Rice jag älskar dig ❤️

Otroligt nervig match, men Arsenal fick till slut en välförtjänt seger. Vi rullar vidare mot Aston Villa, COYG!
Citera
2023-12-06, 10:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vilken shitshow denna tråd är.
En härlig långweekend i London och långt borta från denna tråd. Kommer tillbaka och är det inte blint Arsenalhat (ofta för att en general lever hyresfritt i era huvuden) så är det trams och personligt chattande.

Ni som hatar Arsenal, det är helt ok, men ni kan inte äta kakan och ha den kvar. Om ni vill ha förmånen att skratta åt Arsenal om/när vi bottlar ligan igen så får ni fan ha överseende att man som Arsenalsupporter gläds med laget när det går bra. Som igår när vi gör den sämsta försvarsmässiga insatsen i mannaminne men ändå vinner. Som en av er skrev i matchtråden; "hur kan man släppa in 3 mål mot Luton" och "hur svårt är det att göra 4 mål mot juniorer". Ja, det kan man fråga sig. Men vi vann, medan ett annat lag bara släppte in 1 mål men lyckades inte göra mer än 1 mot dessa juniorer.

Jag tror att jag fortsätter med att inte ägna någon tid till denna shitshow till tråd. Vi kanske ses i maj för lite efteranalys av säsongen. God jul på er!
Så är det, tyvärr.

Det har alltid varit ett starkt hat mot AFC härinne, det märkte jag klart o tydligt redan i starten. Och vissa individer tåler bara inte att det går såpass bra för oss, avundsjukan mot Arsenal är bara helt enorm.

Och ärligt, så menar jag att det inte är mig som det är ngt fel med - även om jag kanske inte är helt fläckfri.

Hursomhelst, hoppas att du hade the time of your life igår👍👍🙂
Citera
2023-12-06, 11:40
Medlem
Drickbacks avatar
Ibland är det lämpligt att smaka på sin egen medicin så kanske man funderar på att dela ut mindre smockor och ibland bättre rensa framför sin egen dörr innan man gafflar om hat. Hatet ska utläsas hets, hån, skadeglädje & gnabb men detta verkar bara gälla åt ett håll…

Idag gäller det att för vissa lag haka på toppen/europsplatser och komma från bottenträsket.

Gällande sena matchen igår är givetvis bra gjort lyckas klämma in en sista boll men i rättvisans namn är Arsenal’s alla mål billigare än målen de släpper in. Tycker Luton framförallt i första styr vad de tillåter Arsenal göra, målen kommer efter juniormisstag.
Ska Arsenal vinna ligan måste målvaktsspelet höja rejält.

Att möta ett lag med nygammal tränare kan bli lite trixigt men samtidigt en väckarklocka att inte ställa ut skorna som mot Luton & Fulham. Liverpool behöver börja flyga under matcherna känns som de springer med tung ryggsäck trots alla inspelade poäng.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-06 kl. 11:46.
Citera
2023-12-06, 13:22
Moderator
zanteras avatar
Som neutral (då man inte håller på ett topplag ) känns det ju inte som det s.k "Arsenal-hatet" någonsin varit så stort som det hat Liverpool-fansen här har fått ta emot senaste åren. Och i ärlighetens namn så får man ta det som topplag. Att Arsenal inte varit så omtalade härinne tidigare är ju för att man inte varit relevanta på länge. Att sluta 8a 2 säsonger i rad och sen bottla 4e platsen och sluta top5 - det är inte så att City eller Liverpool fansen har suttit och skakat av rädsla direkt. Nu är Arsenal med i striden och då får fansen också finna sig i att andra fans vill att man tappar poäng då och då.

Hade mitt eget lag varit relevant och inblandade i toppstriden hade ju inte jag klagat om Arsenal bottlade 2p till Luton igår t.ex. Säsongen är lång och man får ta det man får, det brukar ju inte bjudas på speciellt många poäng från övriga topplag.

Det var väl något citat som flöt runt härinne förr om Liverpool fansen att de alltid hade offerkofta på sig men det känns lite som hycklande nu.
Citera
2023-12-06, 13:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ibland är det lämpligt att smaka på sin egen medicin så kanske man funderar på att dela ut mindre smockor och ibland bättre rensa framför sin egen dörr innan man gafflar om hat. Hatet ska utläsas hets, hån, skadeglädje & gnabb men detta verkar bara gälla åt ett håll…

Idag gäller det att för vissa lag haka på toppen/europsplatser och komma från bottenträsket.

Gällande sena matchen igår är givetvis bra gjort lyckas klämma in en sista boll men i rättvisans namn är Arsenal’s alla mål billigare än målen de släpper in. Tycker Luton framförallt i första styr vad de tillåter Arsenal göra, målen kommer efter juniormisstag.
Ska Arsenal vinna ligan måste målvaktsspelet höja rejält.

Att möta ett lag med nygammal tränare kan bli lite trixigt men samtidigt en väckarklocka att inte ställa ut skorna som mot Luton & Fulham. Liverpool behöver börja flyga under matcherna känns som de springer med tung ryggsäck trots alla inspelade poäng.
Liverpool har haft en jäkla tur hela säsongen och matchen mot West Ham är inget undantag. Helt säker på att vi hade lett serien om det inte vore för den matchen! Synd att domarna och turen är emot oss i varje poängtapp, men vi kämpar på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in