2023-12-06, 08:33
Medlem
Andra länders regeringar vet mer om vad som händer i Sverige än vad vi svenskar vet. Jag tänker då på att kineserna nog förväntar sig krig på svensk mark.
De säljer de företag i Sverige de köpt, tex Nevs i Trollhättan. De drar ner på Volvo, som de också äger.
Finnarna gick med i NATO för att kunna stänga sin gräns för invandring, Ninistö sa det, jag skrev om detta innan Finland fick gå med.

Vi är så fruktansvärt dåligt informerade i Sverige. Och här på flashbck, sorgligt, alla klickar bara på sin mobil och läser nyheter där om det finns en bild, annars orkar ingen.
Inte visste vi att Pål Jonson fått åka till USA och ge bort Sveriges suveränitet. USA här innan Sverige fått gå med i NATO gör det livsfarligt för oss precis som för Ukraind befolkning.
Citera
2023-12-06, 08:34
Medlem
Sverige har haft beskyttelse av USA kärnvapen sedan 50-talet. En misstro mot att USA skulle använda kärnvapen för att försvara Sverige, gjorde att Sverige utvecklade egna kärnvapen, som var nästan färdiga på 60-talet. Det ville inte USA. Är man fattig och ett litet land så finns inte lyxen att välja. Man får ta det som erbjuds.
Citera
2023-12-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinnyachef
Har du några frågor på att det inte finns några goda krafter i riksdagen? Har du några frågor på att dina folkvalda har sålt ut landet?

Har du några frågor på när du ska sluta leka som om det finns någon demokrati?

Jag noterar att du tycks ha en annan åsikt än majoriteten, de som valde in representanterna i riksdagen.

Det är väl typiskt i vår tid att folk anser att "om jag inte gillar det så är det fel!" ("Mångfald" är bara bra så länge folk håller med om ens åsikt).

Men du snubblar i ditt tänk. Din argumentation bygger på att vi bara leker demokrati. Här är en länk till något som kan vara en grundkurs.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokrati
Läs på och återkom med frågor om du inte förstår.
Citera
2023-12-06, 08:35
Medlem
Härligt att se inlägg från gråtande vatniks i tråden. Sverige kommer samarbeta med USA oavsett om vi är med i NATO eller inte.
Citera
Medlem
Det hade säkert gått bättre om Peter Hultqvist hade fixat avtalet...
Citera
Avslutad
Alltså ett steg närmare till att offra våra svenska ungdomar till USAs krig runtom i världen.
Citera
2023-12-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowness
Det är inte så att vi är viktiga för varandra då?

Fattar du? Ganska många miljoner dog för att stoppa nazismen och kommunismen och här sitter Expo och varnar för nazism som att USA och UK, Norge eller Danmark skulle tillåta något sånt.

Men som du säger, de formella politiska besluten kommer i efterhand nu, det visar på hur allvarligt läget är.
Vi har ju inte behövt varandra såhär förut, och inget har förändrats på den fronten.
Istället visar vi bara prov på precis det Putin säger: att USA/NATO gör väldigt mycket för att expandera, isolera och trycka åt Ryssland, vilket Ryssland måste svara upp emot.

Vad nazism och kommunism har med saken att göra vet jag inte. USAs expansion har ju inget med SDs makt att göra t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av Dinnyachef
Har du några frågor på om din röst spelar någon roll i Sverige? Demokratin?
Njae, inte direkt? Mina bidragsmöjligheter i demokratisk ordning är ungefär som förut.
Senast redigerad av Robbinist 2023-12-06 kl. 08:39.
Citera
Medlem
R5As avatar
Nu är Sverige inte längre ett suveränt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Andra länders regeringar vet mer om vad som händer i Sverige än vad vi svenskar vet. Jag tänker då på att kineserna nog förväntar sig krig på svensk mark.
De säljer de företag i Sverige de köpt, tex Nevs i Trollhättan. De drar ner på Volvo, som de också äger.
Finnarna gick med i NATO för att kunna stänga sin gräns för invandring, Ninistö sa det, jag skrev om detta innan Finland fick gå med.

Vi är så fruktansvärt dåligt informerade i Sverige. Och här på flashbck, sorgligt, alla klickar bara på sin mobil och läser nyheter där om det finns en bild, annars orkar ingen.
Inte visste vi att Pål Jonson fått åka till USA och ge bort Sveriges suveränitet. USA här innan Sverige fått gå med i NATO gör det livsfarligt för oss precis som för Ukraind befolkning.

Liknande avtal finns eller är på gång med övriga nordiska länder. Löper de samma risk menar du?
Citera
2023-12-06, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Alltså ett steg närmare till att offra våra svenska ungdomar till USAs krig runtom i världen.
Det ska offras så många som möjligt.
Citera
2023-12-06, 08:37
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Ok så du tror att USA ska kunna ta Ryssland och deras resurser? Genom att bomba eller med marktrupper? Historien säger att USA inte kan ta ett enda litet land med marktrupper trots otaliga försök med olika mindre länder. Jag förstår att många är influerade av amerikanska filmindustrin och tror att USA låg bakom segern mot nazist Tyskland men så vad det inte även om de hjälpte till mycket krigsmateriel.
Läs tidigare i tråden om vad jag svarade om Nazi Tyskland och USA....USA blandade sig först när dom insåg att Hitler förlorat mot den röda armen, haha då bombade man sönder Tyskland och delade upp mellan Ryssarna.....Men man hoppades så innerligt att Nazi Tyskland skulle försvaga Ryssland eller t..o.m vinna...Haha USA är riktiga bovar...Man brukar säga att vara en fiende till USA är farligt men att vara en vän är lika med döden.....
Citera
2023-12-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Härligt att se inlägg från gråtande vatniks i tråden. Sverige kommer samarbeta med USA oavsett om vi är med i NATO eller inte.
Och det är ju jättetrevligt tycker landsförrädarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in