2023-12-02, 16:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad hände med hans spelarkarriär?

Han startade alltså EM-kvalmatchen borta mot Bulgarien 1998. Har hört att han ska ha gjort en ganska bra match. Sedan spelade han inte några fler tävlingsmatcher i Blågult.

Var det skador som sabbade hans karriär eller vad hände?

Enligt egen utsago så stack han iväg till Val-d'Isère på skidresa med polarna precis efter han skrivit på för AIK trots att AIK sagt att han inte fick göra det

Väl där vred han till knäet och fick permanenta skador som sabbade hans karriär mer eller mindre.
Citera
2023-12-02, 17:54
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
...
Hans far Sanny är ju en legendarisk AIK:are med en bra karriär som anfallare för den tiden. Var också bla tränare och VD i klubben senare. Dock lyckades inte heller fullt ut i landslaget,

Det slog mig just att Sannys namn är lite udda. Undrar var det kommer ifrån. Eller är det bara ett smeknamn och John är hans riktiga namn?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sanny_%C3%85slund

Martin Åslunds mor hette Annika Schulman som ogift och hans morfar är Allan Schulman.
Samme Allan är far till Alex och Calle Schulman.
Är dessa två alltså morbror till Martin Åslund? Trots att Martin är 3 år äldre än dem. Vad märkligt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Allan_Schulman
Citera
2023-12-02, 20:14
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Han gjorde väl typ bara ett år i Salernitana. Hans andra utlandsklubb därefter var danska Viborg. Kom fram först i Djurgården men slog igenom i Norrköping. Det var då han fick göra debut i landslaget och starta en kvalmatch som var rätt omskrivet då. Annars spelade han i AIK framförallt under sina bästa år. Från CL-spel 1999 till att dom åkte ur Allsvenskan 2004. Därefter gjorde han sina utlandsäventyr innan han varvade ner elitkarriären i Assyriska.

Hans far Sanny är ju en legendarisk AIK:are med en bra karriär som anfallare för den tiden. Var också bla tränare och VD i klubben senare. Dock lyckades inte heller fullt ut i landslaget,
Det var en riktigt deprimerande meritlistas att läsa, när man gräver djupare i det.
Men han blev ju ändå ett sorts proffspelare, trots sin klumpfot, som kanske höll i allsvenskan eller danska ligan på sin höjd..
Hans far Sanny var ju inte direkt känd som ett tekniskt vidunder heller, utan omtalades ofta som en en anfallare med två träben och ett tjockt pannben.
Sonen blev inte mycket bättre, utan har fått ett oförtjänt rykte som en sorts spelfördelare. men ingenting kunde vara mer fel.
Det enda Martin Åslund kan fördela är väl kassa kommentarer.
Senast redigerad av Rimbert 2023-12-02 kl. 21:13.
Citera
2023-12-02, 22:35
Medlem
Citat:
Han gjorde väl typ bara ett år i Salernitana. Hans andra utlandsklubb därefter var danska Viborg. Kom fram först i Djurgården men slog igenom i Norrköping. Det var då han fick göra debut i landslaget och starta en kvalmatch som var rätt omskrivet då. Annars spelade han i AIK framförallt under sina bästa år. Från CL-spel 1999 till att dom åkte ur Allsvenskan 2004. Därefter gjorde han sina utlandsäventyr innan han varvade ner elitkarriären i Assyriska.

Jag vet inte om Transfermarkt är att lita på i detta fall, men enligt dem.

AIK 94 matcher
Viborg 56 matcher
Norrköping 48 matcher
Djurgården 26 matcher
Assyriska 23
Salernitana 12

Landslaget 4 matcher

Stora Silvret: 1999
Lilla silvret: 2000, 2001
Svenska cupen: 1999
Svenska cupen silver: 2000, 2001, 2002

Tveksamt om det relevant för denna tråd som handlar om honom som kommentator?
Citera
2023-12-05, 18:57
Medlem
tjenaretjenares avatar
Två av de tre senaste måndagarna har han suttit fast på en flygplats.
Citera
2023-12-05, 19:09
Bannlyst
Jag gillar honom, han är kunnig.

Han har en riktig koksaura med, tror att han älskar det! Sa han inte till en snut att han var en jävla pajas nyligen?
Citera
2023-12-05, 21:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Hur i hela friden kan ngn kanal som önskar att framstå som seriös ha Martin Åsna i studion, eller hur kan ngn fotbollsintresserad som har lite mer än bara luft emellan huvudet tycka att han är en bra SK expert?
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-05 kl. 21:16.
Citera
2023-12-05, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur i hela friden kan ngn kanal som önskar att framstå som seriös ha Martin Åsna i studion, eller hur kan ngn fotbollsintresserad som har lite mer än bara luft emellan huvudet tycka att han är en bra SK expert?

Han har ingen större koll eller?

Tycker du att det var bättre i helgen med Ljungberg, Jennifer och Jonas?

Luft mellan huvudet? Snälla, du är en norrman som kör lastbil!

Edit: Som nu när Arsenal lottade in en boll i matchens absolut sista spark (nick). Jag hajar knappt ett ord av vad Jonas försöker säga. Här hade man ju naturligtvis snappat upp vad Åslund hade sagt - alla gånger.
Senast redigerad av asdman123 2023-12-05 kl. 23:17.
Citera
2023-12-06, 06:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Han har ingen större koll eller?

Tycker du att det var bättre i helgen med Ljungberg, Jennifer och Jonas?

Luft mellan huvudet? Snälla, du är en norrman som kör lastbil!

Edit: Som nu när Arsenal lottade in en boll i matchens absolut sista spark (nick). Jag hajar knappt ett ord av vad Jonas försöker säga. Här hade man ju naturligtvis snappat upp vad Åslund hade sagt - alla gånger.
Korrekt. Jag tycker att Martin Åsna har lika starka fotbollskunskaper som det en 8 år gammal pojklagsspelare har, det är direkt komiskt att lyssna på han.

Ja, jag tycker att samtliga av de SK experterna gör ett bättre jobb än vad Åsnan gör.

Fattar inte vad du siktar till med den nedersta delen av inlägget, men jag är inte norrman och inte kör jag lastbil (annat än när jag ibland hämtar nya Scanior).
Citera
2023-12-06, 06:42
Bannlyst
Citat:
Korrekt. Jag tycker att Martin Åsna har lika starka fotbollskunskaper som det en 8 år gammal pojklagsspelare har, det är direkt komiskt att lyssna på han.

Ja, jag tycker att samtliga av de SK experterna gör ett bättre jobb än vad Åsnan gör.

Fattar inte vad du siktar till med den nedersta delen av inlägget, men jag är inte norrman och inte kör jag lastbil (annat än när jag ibland hämtar nya Scanior).

Aja, jag får köpa din åsikt rakt av då. Men tycker du att Jonas är mer kunnig än Åslund? Gör han sig mer förstådd och för sig bättre i studion än Åslund?

Angående lastbilar så handlar det om att det brukar vara bra surr om lastbilar och om just Scanior (plural) i fotbollstråden. Annars hade jag ju inte haft en aning om det. Kärlek då.
Citera
2023-12-06, 06:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Aja, jag får köpa din åsikt rakt av då. Men tycker du att Jonas är mer kunnig än Åslund? Gör han sig mer förstådd och för sig bättre i studion än Åslund?

Angående lastbilar så handlar det om att det brukar vara bra surr om lastbilar och om just Scanior (plural) i fotbollstråden. Annars hade jag ju inte haft en aning om det. Kärlek då.
Ja, jag tycker att Martin Åslund, eller Åsnan som jag väljer att kalla han för, är en urusel "expert". Och att samtliga gör ett bättre jobb i studion än vad han gör. till och med de könskvoterade.
Citera
2023-12-06, 06:54
Bannlyst
Citat:
Ja, jag tycker att Martin Åslund, eller Åsnan som jag väljer att kalla han för, är en urusel "expert". Och att samtliga gör ett bättre jobb i studion än vad han gör. till och med de könskvoterade.

Haha, du är helt skoningslös mot Åslund ju. Men jag skrattade åt din sågning, det gjorde jag.

Allt gott då Andersson, nu kaffe på Ahlsell!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in