• 1
  • 2
2021-07-04, 07:09
Medlem
Lundbondens avatar
Vad tycker ni om han som expertkommentator?

Bara jag som bara fattar hälften av vad han säger? Han mummlar och läspar.

Jag får också känslan av att han är hög eller nåt...går han på crack?
Citera
2021-07-04, 07:12
Medlem
bezmenovs avatar
Jag gillar han

Edit: sorry man kanske ska motivera också. Han känns genuint kunnig, eller så är han bara övertygad om att han är det genuin iaf och jag gillar honom.
Senast redigerad av bezmenov 2021-07-04 kl. 07:45.
Citera
2021-07-04, 07:56
Medlem
note-its avatar
Jonas Ohlsson däremot är helt bedrövlig. Satan vilken jobbig dialekt han har.
Citera
2021-07-04, 08:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Inga större probs med han. Det väl kanske med hans Stockholmsdialekt då. Men går ju att förstå enklare än säg Marklunds norrländska.
Citera
2021-07-04, 09:01
Medlem
Han kommer från Täby och pratar väl en typ av sociolekt som kan höras i Täby, Danderyd och på Lidingö
Citera
2021-07-04, 09:25
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jonas Ohlsson däremot är helt bedrövlig. Satan vilken jobbig dialekt han har.
Fyfan. Där har vi en jobbig jävel. Okunnig och riktigt oskön är han också.

Tycker inte om Kim Källström som expert heller. Säkert kunnig efter sina år utomlands, men riktigt simpig röst och har väldigt svårt att få ut det han har i huvudet.
Citera
2021-07-04, 11:10
Medlem
Jag tycker han är bra. Ser mycket fotboll, har åsikter som sticker ut och han vågar stå för dem. Dessutom en nyfikenhet att analysera och lära sig mer. Jag håller inte alltid med honom, men jag respekterar den nyfikenheten och vinkeln han har. Han är kunnig men kan ibland dribbla bort sig lite vilket folk stör sig överdrivet mycket på tycker jag.
Citera
2021-07-04, 21:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Jobbig, tjatig snubbe. Med en ”know it all” attityd.
Citera
2021-08-29, 17:51
Medlem
När man hör vad han säger tycker jag att det låter vettigt. Men ibland kan han mala på i 10-20 sekunder och jag hör inte mer än 1-2 ord. Väldigt sluddrigt. Kommer på mig själv att vända ett öra mot skärmen/TVn för att höra bättre.
Citera
2021-08-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
När man hör vad han säger tycker jag att det låter vettigt. Men ibland kan han mala på i 10-20 sekunder och jag hör inte mer än 1-2 ord. Väldigt sluddrigt. Kommer på mig själv att vända ett öra mot skärmen/TVn för att höra bättre.
Det är för att han kommer ifrån gamla Roden (dvs kustnära områden i det som senare blev Uppland). En stor del av invånarna där idag är självupptagna och pladdrar som om de dragit koks hela dagen, samt att de inte verkar lärt sig våra svenska rullande R i skolorna där. Då blir det ännu svårare att tyda för oss som är vana med rikssvenska.
Citera
2022-10-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Det är för att han kommer ifrån gamla Roden (dvs kustnära områden i det som senare blev Uppland). En stor del av invånarna där idag är självupptagna och pladdrar som om de dragit koks hela dagen, samt att de inte verkar lärt sig våra svenska rullande R i skolorna där. Då blir det ännu svårare att tyda för oss som är vana med rikssvenska.

Man kan ju fråga sig om de förstår varandra de därifrån eller om de bara låtsas som danskar garanterat måste göra halva sin vakna sociala tid.
Citera
2023-03-28, 22:13
Medlem
Reflektion, lite sen på pucken men iaf…

Har försökt förstå Martin Åslunds åsikter och kunnande inom fotboll i flera år. Så länge han bara satt i studion kunde man, genom hans kollegors frågor och svar, ibland lista ut vad han menade… Sen började han även som expertkommentator, då blev det helt omöjligt att tyda hans språk eftersom man varken kan se honom eller luta sig mot ”stöttande” inlägg från hans studiokollegor. Vill inte behöva ha textning på en svensktalande sändning, dessutom stör det fotbollsupplevelsen. Borde inte Viaplay, som arbetsgivare, kunna stötta med en talpedagog så att vi kan förstå allt viktigt som Åslund verkar prata om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in