Citat:
Ursprungligen postat av
Bilingualbvern2.0
Ja, man får hoppas det fungerar lika smidigt i de fallen som när man reklamerar en defekt vara, då får man ju återbetalning inom någon dag.
Ja, okynnesbeställningar lär vara det man vill åt, så butiker slipper hantera det ingen hämtar ut. Och det lär bli smidigare i kassan, man vet ju själv när man beställt och personen i kassan får sitta med alla papper och mata in i kassan.
Ja, jag tycker det är rätt väg av Systemet att gå. Förra året, typ vid denna tid, så hade jag beställt tre flaskor olika vitt vin. De kom som tre separata beställningar då jag under några dagar hittade lite kul saker jag ville prova med frugan. Tänkte att jag väntar att hämta till alla tre kommit - smidigast så. Sen när jag ändå var på för att hämta dessa tänkte jag att jag kan ju köpa lite julöl och glögg med. Så det blev nog ett tjugotal ölflaskor av olika märken och tre fyra olika glögg. Ställde upp allt snyggt på bandet när jag var i kassan inkl specialbeställningarna. Tyckte summan var något låg, så jag sa "blev det inte mer, fick du med allt?" Jodå hon sa att hon slagit in allt. Tog kvitto packa i en låda och körde hem. Väl hemma tänkte jag att jag ska kolla kvittot, och då var bara två av de tre beställningsvarorna inknappade.
Trodde nästan inte det var möjligt, då jag har för mig att de alltid räknar det totala antalet flaskor och om det inte stämmer får de inte slutsumman i kassan, i alla fall var det så för länge sedan på bolaget, men det kanske är borta med den kontrollen.
Tänkte att, de kanske hör av sig om den flaskan jag inte betalt, men de gjorde de aldrig och det är väl så att de inte får spara kunduppgifter på vem som beställt vad. Så där sparade jag nästan 200 kr.