2023-12-05, 19:18
Medlem
Ny dag new high

Capo och kebbabis got liquidated again
Citera
2023-12-05, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Är cyklerna ett avslutat kapitel? Förutom att priset fortfarande går exakt enligt 4-års-cykeln? Var ser du att den avviker? För jag ser inte det - någonstans.
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

Om du tycker det så. Men vinsten kommer inte vara mer än 100-150% kanske? Det är inte mycket att hänga i granen med i crypto.

Jag har inget mer att tillägga om detta. Var och en agerar efter eget huvud.

För min del är bitcoin kung fr o m nu.
Citera
2023-12-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag ger upp. Vet inte hur jag skall nå fram till dig.

Kör på, gå all in i altcoins om du tycker det funkar. Jag tycker inte det funkar över tid, utan att cherry picka tidsperiod med facit i hand. Jag har varit med i 3 bullmarkets och 3 bearmarkets.

Haha, är du och inte jag som är svår att nå fram till. Snackar inte om över tid utan just om en specifik period, en så kallad altseason. Hela mitt argument och varför jag ifrågasatte SithMaster var just för att han lär ha sålt sina alts strax innan nästa altseason där majoriteten av alts outperformar BTC istället för att ha sålt dom för 2 år sen efter förra altseason då BTC har outperformat alts nu i 2 år.

Ska jag vara ärlig kan jag inte förstå hur du inte kan förstå vad jag menar om du varit med så länge som du säger då konceptet är väldigt simpelt, under en altseason outperformar majoriteten av alts BTC, är det svårt att förstå? Och under en altseason vill du sitta i alts då majoriteten outperformar BTC.
Senast redigerad av KingKerry 2023-12-05 kl. 19:25.
Citera
2023-12-05, 19:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Haha, är du och inte jag som är svår att nå fram till. Snackar inte om över tid utan just om en specifik period, en så kallad altseason. Hela mitt argument och varför jag ifrågasatte SithMaster var just för att han lär ha sålt sina alts strax innan nästa altseason där majoriteten av alts outperformar BTC istället för att ha sålt dom för 2 år sen efter förra altseason då BTC har outperformat alts nu i 2 år.

Ska jag vara ärlig kan jag inte förstå hur du inte kan förstå vad jag menar om du varit med så länge som du säger då konceptet är väldigt simpelt, under en altseason outperformar majoriteten av alts BTC, är det svårt att förstå?

Vi har inte alt season nu. Vi har inte haft alt season på ett och ett halft år...
Citera
2023-12-05, 19:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Ska jag vara ärlig kan jag inte förstå hur du inte kan förstå vad jag menar om du varit med så länge som du säger då konceptet är väldigt simpelt, under en altseason outperformar majoriteten av alts BTC, är det svårt att förstå?

Vi har inte alt season nu. Vi har inte haft alt season på över ett år.
https://www.blockchaincenter.net/en/altcoin-season-index/
Citera
2023-12-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vi har inte alt season nu. Vi har inte haft alt season på ett och ett halft år...

Men snälla rara, läs vad jag skrivit...
Exakt det jag har sagt, vi har inte haft det på 2 år men han har ändå suttit på sina alts. Och vi är inte i en nu men lär inte vara långt bort och att då sälja sina alts för BTC när han suttit på dom i 2 år och förlorat pengar för att sen sälja nära botten och förlora ännu mer pengar på att missa nästa alt season är väl inte det smartaste.
Citera
2023-12-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ny dag new high

Capo och kebbabis got liquidated again
43,6k nu, wow det rör på sig snabbt. 50k i år känns ju helt realisitiskt i dag och om det kommer en eller flera ETF i januari som det ryktas om kan vi nog räkna med 100k.

Vad gäller för kebabsvarvaren och de andra trollen?

Bitcoin Platinum Deluxe? One Coin? 🤣
Citera
2023-12-05, 19:37
Avslutad
Citat:
Men snälla rara, läs vad jag skrivit...
Exakt det jag har sagt, vi har inte haft det på 2 år men han har ändå suttit på sina alts. Och vi är inte i en nu men lär inte vara långt bort och att då sälja sina alts för BTC när han suttit på dom i 2 år och förlorat pengar för att sen sälja nära botten och förlora ännu mer pengar på att missa nästa alt season är väl inte det smartaste.

Varför upprepar du lögnen att jag suttit på alts i två år? Var fan får du det ifrån?

Jag har suttit på BTC och köpt en del alts på botten.

Edit: Och jag har nu sålt dem till förmån för bitcoin.
Senast redigerad av SithMaster 2023-12-05 kl. 19:40.
Citera
2023-12-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför upprepar du lögnen att jag suttit på alts i två år? Var fan får du det ifrån?

Jag har suttit på BTC och köpt en del alts på botten.

Edit: Och jag har nu sålt dem till förmån för bitcoin.

Tack för moget PM, blir en report på den.

Men sant, vet inte varför jag fick för mig det men principen kvarstår så länge du köpt dina alts någong gång efter altseasonen 2021 och sålt dom nu.

OnT: Fin volym på hourly candle!
Senast redigerad av KingKerry 2023-12-05 kl. 20:06.
Citera
2023-12-05, 20:06
Avslutad
Citat:
Tack för moget PM, blir en report på den.

Men sant, vet inte varför jag fick för mig det. Var ett antagande, men principen kvarstår så länge du köpt dina alts någong gång efter altseasonen 2021 och sålt dom nu.

Varsågod, det gick inte att få dig att lyssna på annat sätt.

Ditt resonemang utgår ifrån att allting alltid kommer att upprepa sig som tidigare i evighet. Det är inte så verkligheten fungerar - och jag tror inte att saker kommer att utvecklas på så sätt som du tror. BTC är fr o m nu kung.

Därmed är vårt samtal slut. Vänligen skriv aldrig mer till mig.
Citera
2023-12-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varsågod, det gick inte att få dig att lyssna på annat sätt.

Ditt resonemang utgår ifrån att allting alltid kommer att upprepa sig som tidigare i evighet. Det är inte så verkligheten fungerar - och jag tror inte att saker kommer att utvecklas på så sätt som du tror. BTC är fr o m nu kung.

Därmed är vårt samtal slut. Vänligen skriv aldrig mer till mig.

Du nämnde det inte en enda gång innan du PMa men visst, intala dig att det var jag som inte kunde lyssna.
Citera
2023-12-05, 20:12
Avslutad
Citat:
Du nämnde det inte en enda gång innan du PMa men visst, intala dig att det var jag som inte kunde lyssna.

Läs igenom tråden en gång till, jag skrev flera ggr till dig innan - och lycka till med dina alts.

Hur alts ska kunna konkurrera med BTC framöver, och hur man ska kunna hitta den unika coin som faktiskt lyckas med det övergår mitt förstånd, men inte ditt tydligen, så lycka till.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in