2023-12-05, 18:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Kolla här så ser du vilka som går bra och inte.
https://cryptobubbles.net/
Det funkar inte så...

Kolla XMR/BTC, LTC/BTC, XRP/BTC, BCH/BTC eller någon annan coin som varit med i mer än en enda bullmarknad...
Citera
2023-12-05, 18:52
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Skriv ut innan vilka coins du äger så blir dina uppgifter trovärdigare. Att skriva efter saker gått upp är inte trovärdigt.

BTC är fr o m nu kung i min värld.
Varför? Jag kan ju lika gärna hitta på vad jag vill. Men jag äger sedan nyligen eller sen i våras

Senate
Superverse
Ronin
Avalanche
Ethereum
Solana

Alla har eller kommer gå långt förbi btc vilket inte är konstigt i och med att en ökning från 25 k till 50 k bara är 100% samtidigt som en ökning av Solana från 20 till 60 är redan där 200%. Jag är upp 200% på Senate på bara två veckor. Förstår man hur cyklerna funkar så köper man rejält i början och sen håller. Btc skulle jag bara köpa om jag skulle lägga in 100 k kr + kanske, pga säkerheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det funkar inte så...

Kolla XMR/BTC, LTC/BTC, XRP/BTC, BCH/BTC eller någon annan coin som varit med i mer än en enda bullmarknad...
Vem håller sånt där? XRP är det enda bra i den listan, resten håller ingen. Varje cykel byter ut de flesta altcoins och man måste hänga med i narrativet och göra sig av med allt gammalt skräp.
Citera
2023-12-05, 18:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Exakt, och den 2 års perioden har precis varit. Sen kommer dom där 6 - 12 månaderna med alt season där många alts outpeformar BTC.

Ännu fler alts outperformar INTE Bitcoin, vilket är vad jag försöker säga.
Den som höll kvar i alts från 2017 toppen nu är rekt jämfört med BTC.

Jag blir inte förvånad om Shiba, Doge, Link, Dot, Solana, Matic, och allt vad succé tokens från något år sedan heter, inte outperformar mot BTC paret kommande år. Precis som Nano, EOS, BCH, XRP, Monero, LTC, BCH och alla de andra från 2017.
Citera
2023-12-05, 18:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför? Jag kan ju lika gärna hitta på vad jag vill. Men jag äger sedan nyligen eller sen i våras

Senate
Superverse
Ronin
Avalanche
Ethereum
Solana

Alla har eller kommer gå långt förbi btc vilket inte är konstigt i och med att en ökning från 25 k till 50 k bara är 100% samtidigt som en ökning av Solana från 20 till 60 är redan där 200%. Jag är upp 200% på Senate på bara två veckor. Förstår man hur cyklerna funkar så köper man rejält i början och sen håller. Btc skulle jag bara köpa om jag skulle lägga in 100 k kr + kanske, pga säkerheten.

Vem håller sånt där? XRP är det enda bra i den listan, resten håller ingen. Varje cykel byter ut de flesta altcoins och man måste hänga med i narrativet och göra sig av med allt gammalt skräp.

Bitcoin är safe bet. 100 altscoins kommer säkert gå bättre, 5000 altcoins kommer gå sämre. Problemet är att veta vilka som är rätt att satsa på.

Har full förståelse för den som väljer att inte chansa.

Bitcoin dominance har varit på väg upp i 1 års tid, och just nu ser det inte ut att toppa ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ännu fler alts outperformar INTE Bitcoin, vilket är vad jag försöker säga.
Den som höll kvar i alts från 2017 toppen nu är rekt jämfört med BTC.

Jag blir inte förvånad om Shiba, Doge, Link, Dot, Solana, Matic, och allt vad succé tokens från något år sedan heter, inte outperformar mot BTC paret kommande år. Precis som Nano, EOS, BCH, XRP, Monero, LTC, BCH och alla de andra från 2017.

Tror inte du förstår konceptet. Om du köpte in dig på alts på toppen av marknaden 2017 så har du rätt, men köpte du in dig på botten av bear market 2019/2020 så outperformade dom flesta altsen BTC.

Det är de jag försöker säga om Sith Lord, att han har basically sålt botten på alts istället för toppen som var för 2 år sen. Så visst, om han säljer nu och köper tillbaka sig sen i alts OM dom går ner lite till så tjänar han pengar på det. Men om han istället inte köper tillbaka sig och det blir alt season om några månader så förlorar han pengar på det i slutändan (förutsatt att han inte sitter på ren dynga).

Citat:
Bitcoin är safe bet. 100 altscoins kommer säkert gå bättre, 5000 altcoins kommer gå sämre. Problemet är att veta vilka som är rätt att satsa på.

I en altseason kan du basically köpa på dig nästan vilken alt som helst och den kommer gå bättre än BTC men fine, kan köpa detta argument delvis. Däremot förstår jag inte hur man kan ha suttit i alts tidigare och sett dom bli slaktade för att sen välja att bli BTC maxi nära alt bottnen.
Senast redigerad av KingKerry 2023-12-05 kl. 19:00.
Citera
Avslutad
Citat:

Senate
Superverse
Ronin
Avalanche
Ethereum
Solana

Apropå att förstå. Cyklerna är ett avslutat kapitel. Bitcoin är kung fr o m nu.

Som jag skrev nyss till KingKerry: BTC kommer att vara kung för alltid. Men fortsätt hoppas på dina alts du. Lycka till.
Citera
2023-12-05, 19:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tror inte du förstår konceptet. Om du köpte in dig på alts på toppen av marknaden 2017 så har du rätt, men köpte du in dig på botten av bear market 2019/2020 så outperformade dom flesta altsen BTC.

Det är de jag försöker säga om Sith Lord, att han har basically sålt botten på alts istället för toppen som var för 2 år sen. Så visst, om han säljer nu och köper tillbaka sig sen i alts OM dom går ner lite till så tjänar han pengar på det. Men om han istället inte köper tillbaka sig och det blir alt season om några månader så förlorar han pengar på det i slutändan (förutsatt att han inte sitter på ren dynga).
Tror inte DU förstår konceptet. Kolla på random altcoin mot BTC paret och zooma ut ett par år så slår jag vad om att grafen ser rätt usel ut.
Citera
2023-12-05, 19:02
Avslutad
Citat:

I en altseason lär många fler gå bättre än BTC men fine, kan köpa detta argument delvis. Däremot förstår jag inte hur man kan ha suttit i alts tidigare och sett dom bli slaktade för att sen välja att bli BTC maxi nära alt bottnen.

Jag har inte suttit på alts i åratal. Jag köpte en del alts på botten - och Solana för någon månad sedan. (gå in och kolla i den tråden) .

Men även om jag gjort som du tog för givet utan att ha verifierat det så hade jag gått över till BTC med allt mitt innehav nu. BTC är kung fr o m nu.
Citera
2023-12-05, 19:05
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:

Bitcoin dominance har varit på väg upp i 1 års tid, och just nu ser det inte ut att toppa ut.
Ja, man måste vara påläst och hänga med i narrativet. Orkar man inte det så kan man lika gärna köpa btc och eth. Men att btc skulle dominera är helt fel och har varit sen 2017.

Skit i btc dominance, tradear du dominansen eller? Man väljer de bästa och nyaste coinsen med bäst narrativ, köper tidigt och väntar. Då tjänar man pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Apropå att förstå. Cyklerna är ett avslutat kapitel. Bitcoin är kung fr o m nu.

Som jag skrev nyss till KingKerry: BTC kommer att vara kung för alltid. Men fortsätt hoppas på dina alts du. Lycka till.
Är cyklerna ett avslutat kapitel? Förutom att priset fortfarande går exakt enligt 4-års-cykeln? Var ser du att den avviker? För jag ser inte det - någonstans.
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

Om du tycker det så. Men vinsten kommer inte vara mer än 100-150% kanske? Det är inte mycket att hänga i granen med i crypto.
Citera
2023-12-05, 19:05
Medlem
Citat:
Tror inte DU förstår konceptet. Kolla på random altcoin mot BTC paret och zooma ut ett par år så slår jag vad om att grafen ser rätt usel ut.

Ne, det är nog du. Välj random altcoin och kolla perioden mellan början och mitten av 2021 så ser du att majoriteten outperformar BTC.

Som sagt, tar du över en längre period så outperformar BTC men under en alt season så gör den inte det vilket jag försöker förklara.

Så som en jämförelse så skulle SithMaster ha sålt sina alts i slutet på 2020 precis innan alt season började. Sen kan det säkert dröja någon månad innan alt season kickar in men finns inte så mycket kvar att ta från altsen så kan inte gå så mycket lägre innan dom börjar outperforma BTC.

Men ja är inte rätt tråd att diskutera detta så tänker inte lägga ned nå mer tid, tyckte bara det var makabert val.
Senast redigerad av KingKerry 2023-12-05 kl. 19:08.
Citera
2023-12-05, 19:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Skit i btc dominance, tradear du dominansen eller? Man väljer de bästa och nyaste coinsen med bäst narrativ, köper tidigt och väntar. Då tjänar man pengar.
Grattis om det funkar för dig. Känslan är att det inte är så enkelt att bli rik för på varje lyckad Shiba/Solana/Link så finns det hundratals skräp projekt som aldrig blir något.

De stora vinnarna är riskkapitalisterna som är connected och har möjligheten att köpa in sig lång tid innan allmänheten kommer åt dem. Dom skiter i princip i projektet för dom vet att dom 10x:ar sina investeringar i snitt när dom dumpar strax efter lauch på retail.
Citera
2023-12-05, 19:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ne, det är nog du. Välj random altcoin och kolla perioden mellan början och mitten av 2021 så ser du att majoriteten outperformar BTC.
Jag ger upp. Vet inte hur jag skall nå fram till dig.

Kör på, gå all in i altcoins om du tycker det funkar. Jag tycker inte det funkar över tid, utan att cherry picka tidsperiod med facit i hand. Jag har varit med i 3 bullmarkets och 3 bearmarkets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in