2023-12-05, 16:49
Avslutad
Sålde nyligen alla mina alts på Avanza (har ett fåtal kvar på Coinbase, för kaffepengar), fr o m nu är det bitcoin som gäller för hela slanten. Tittar man i charten så ser man också att altsen inte hinner med. Jag tippar att detta kommer att fortsätta.

It's a Bitcoin world.
Citera
2023-12-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Sålde nyligen alla mina alts på Avanza (har ett fåtal kvar på Coinbase, för kaffepengar), fr o m nu är det bitcoin som gäller för hela slanten. Tittar man i charten så ser man också att altsen inte hinner med. Jag tippar att detta kommer att fortsätta.

It's a Bitcoin world.

Varför sälja nu när du har haft 2 år på dig av konstant nedgång för alts vs BTC? Om något så torde vi vara nära botten för alts vs BTC om man kollar på dom flesta chartsen, men visst det kanske finns lite kvar att squeeza ur om BTC gör en riktig run men känns som väldigt riskabelt att sälja av alts nu jämfört med i princip närsomhelst under dom senaste två åren. (Om man nu tror på altsen man håller)
Citera
2023-12-05, 18:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
BTC kysste 0.5 retracement nivån på 42k...

Är väl en bra lokal topp för några veckor tills dess vi har ett ETF beslut iaf? Om pullbacken blir till 38k eller typ 36k låter jag vara osagt.

Även om bear div på RSIn inte är så signifikant i en bull marknad så är den rätt tydlig på dags grafen.
Den sket ganska mycket i 0.5 retracement nivån kan man säga så här en dagsvecke senare.
Citera
2023-12-05, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Varför sälja nu när du har haft 2 år på dig av konstant nedgång för alts vs BTC? Om något så torde vi vara nära botten för alts vs BTC om man kollar på dom flesta chartsen, men visst det kanske finns lite kvar att squeeza ur om BTC gör en riktig run men känns som väldigt riskabelt att sälja av alts nu jämfört med i princip närsomhelst under dom senaste två åren. (Om man nu tror på altsen man håller)

Jag har redan skrivit varför. För att BTC kommer att låta samtliga alts äta BTC's avgaser framöver. BTC kommer bara att fortsätta upp. Varför i helv ska jag sitta på alts när BTC är kung?
Citera
2023-12-05, 18:11
Medlem
Citat:
Jag har redan skrivit varför. För att BTC kommer att låta samtliga alts äta BTC's avgaser framöver. BTC kommer bara att fortsätta upp. Varför i helv ska jag sitta på alts när BTC är kung?

För det kommer en tid då alts är kung, och BTC har varit kung nu i 2 år nu och majoriteten av alts är nere +90% vs BTC så finns inte så mycket mer att ta därifrån. Men fine, som sagt kanske kan squeeza lite mer value från BTC nu men missar du alt runnen så kommer du garanterat "förlora" mer på det än du tjänar på att gå in i BTC nu.

Du säger att du tittar på chartsen, vet inte om du blundat dom senaste två åren men där hade du din stora chans då altsen "inte han med" BTC och du skulle sålt.

Är inte så brydd egentligen, tycker bara det var fascinerande med ett sådant statement nu av alla tidpunkter.
Senast redigerad av KingKerry 2023-12-05 kl. 18:13.
Citera
2023-12-05, 18:15
Avslutad
Citat:
För det kommer en tid då alts är kung, och BTC har varit kung nu i 2 år nu och majoriteten av alts är nere +90% vs BTC så finns inte så mycket mer att ta därifrån. Men fine, som sagt kanske kan squeeza lite mer value från BTC nu men missar du alt runnen så kommer du garanterat "förlora" mer på det än du tjänar på att gå in i BTC nu.

BTC kommer att vara kung för alltid. Men fortsätt hoppas på dina alts du. Lycka till.
Citera
2023-12-05, 18:28
Avslutad
Oacceptabelt höga värdier på bitcoin idag. Enligt forumets experter skulle vi vända vid 42000 dollar

Vilket får mig att tro att det vi ser nu är en liten överskjutande puff som strax faller tillbaka
Citera
2023-12-05, 18:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:

It's a Bitcoin world.
2 timmar senare - good call.
Citera
2023-12-05, 18:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det skall väl sägas att det är väldigt få alts som under en 2 årsperiod slår Bitcoins prisutveckling? Du måste hitta någon okänd utanför topp 200 typ som man ändå aldrig hade koll på.

Jag menar att inget säger att någon altcoin kommer slå sin ATH. Jag säger att ETH kommer göra det, men annars skulle jag sätta mina pengar på att en random altcoin INTE kommer slå sin ATH.

Altcoins från 2017 toppen så har typ 80% inte lyckas komma tillbaka under 2021 toppen. Blir säkert något liknande härnäst.
Senast redigerad av Leaston 2023-12-05 kl. 18:39.
Citera
2023-12-05, 18:38
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Nej. Det där är maxi-snack vilket är att hata data och vara med i en kult.

Kolla här så ser du vilka som går bra och inte. Btc på 25% på en månad när andra gått upp 100%+. Vill du hålla btc för att du är hipster eller vill du tjäna pengar?

https://cryptobubbles.net/

Själv har jag 10+ tokens som går upp 50%+ per dag i några veckor nu. Jag väljer att tjäna pengar hellre än att vara konstig och bara äga btc bara för att.

Citat:
Det skall väl sägas att det är väldigt få alts som under en 2 årsperiod slår Bitcoins prisutveckling? Du måste hitta någon okänd utanför topp 200 typ som man ändå aldrig hade koll på.

Jag menar att inget säger att någon altcoin kommer slå sin ATH. Jag säger att ETH kommer göra det, men annars skulle jag sätta mina pengar på att en random altcoin INTE kommer slå sin ATH.

Altcoins från 2017 toppen så har typ 80% inte lyckas komma tillbaka under 2021 toppen. Blir säkert något liknande härnäst.
Jo.
Citera
2023-12-05, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Nej. Det där är maxi-snack vilket är att hata data och vara med i en kult.

Kolla här så ser du vilka som går bra och inte. Btc på 25% på en månad när andra gått upp 100%+. Vill du hålla btc för att du är hipster eller vill du tjäna pengar?

https://cryptobubbles.net/

Själv har jag 10+ tokens som går upp 50%+ per dag i några veckor nu. Jag väljer att tjäna pengar hellre än att vara konstig och bara äga btc bara för att.

Jo.

Skriv ut innan vilka coins du äger så blir dina uppgifter trovärdigare. Att skriva efter saker gått upp är inte trovärdigt.

BTC är fr o m nu kung i min värld.
Citera
2023-12-05, 18:47
Medlem
Citat:

Exakt, och den 2 års perioden har precis varit. Sen kommer dom där 6 - 12 månaderna med alt season där många alts outpeformar BTC.

Utöver det behöver dom inte slå sin ATH för att outperforma BTC, dom behöver bara stiga på sina BTC pairings för att outperforma BTC. Och det är denna pairing på 99% av alla alts som gått ner 90% dom senaste två åren och många verkar bottna, men gör BTC en rejäl rusning kan dom få sig en liten skjuts nedåt innan det vänder och dom outperformar BTC några månader.

Bara titta på denna chart https://www.tradingview.com/chart/V9djCl4f/?symbol=CRYPTOCAP%3ABTC.D
Generellt sett då den går uppåt outperformar BTC alts, och när den går nedåt så outperformar alts BTC.
Senast redigerad av KingKerry 2023-12-05 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in