2023-12-05, 01:08
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Där har du honom.
Han har bolaget ihop med sonen som driver ett sorts åkeri i Duved. Företagets FB-sida är fortfarande uppe. Familjen verkar vara Mercedes-fantaster. Sonen har lagt upp en bild på en veteran-merca som han tydligen gett som "förstabil" till hans son.

De använder också ett namn på bolaget (rebus): Första delen är det som finns under en spark. Andra delen är ett annat ord för hus som kan finnas ute i skogen eller "på landet".
Ihop med sonen? Bolaget driver han som jag förstår det tillsammans med sin yngre bror som är VD för åkeriet. Jag har inte hittat att han skulle ha någon son. Förstår det som att pojken med veteranbilen är brorsonen.

Och namnet på bolaget är namnet på den lilla orten där brorsan bor. Det finns ett vandrarhem med samma namn.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-12-05 kl. 01:10.
Citera
2023-12-05, 01:12
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ihop med sonen? Bolaget driver han som jag förstår det tillsammans med sin yngre bror som är VD för åkeriet. Jag har inte hittat att han skulle ha någon son. Förstår det som att pojken med veteranbilen är brorsonen.

Och namnet på bolaget är namnet på den lilla orten där brorsan bor. Det finns ett vandrarhem med samma namn.

Tack för korrigeringen. Tänkte inte på födelsedatan att de var bröder och inte far och son.
Citera
2023-12-05, 01:12
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag kan fortfarande inte släppa gädda #319 - så jävla arrogant att börja kaxa och ringa snuten. Det är sådana som han som är de farligaste pedofilerna; de som inte tycker att gjort något fel, utan blir bara sura för att de blivit påkomna.

Någon som vet om tönten jobbar kvar? Har Dumpen kontaktat vårdcentralen? Någon från Umeå som känner till nollan måste ju finnas här(?)
Jag känner inte till grabben sedan tidigare då jag inte är från stan och dessutom mycket äldre, men har bott i UÅ periodvis på grund av jobb och så även nu. Nu under måndagen har jag varit och frågat efter honom på hälsocentralen, och han finns inte kvar.
Citera
2023-12-05, 01:17
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag känner inte till grabben sedan tidigare då jag inte är från stan och dessutom mycket äldre, men har bott i UÅ periodvis på grund av jobb och så även nu. Nu under måndagen har jag varit och frågat efter honom på hälsocentralen, och han finns inte kvar.

På vilket sätt frågade du, och hur var reaktionen hos den du frågade?

Skönt att han inte är kvar i alla fall, han kändes som nån som brukar snacka sig ur saker och ting, med oskön attityd dessutom.
Citera
2023-12-05, 01:25
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Brodern har sin FB-profil uppe än i alla fall.
Ja, det vore väl konstigt annars egentligen. Brodern har inte gjort något fel. Han har snarast drabbats av stora problem nu när familjeföretaget råkar ut för denna nedsvärtning. Det kan ju hända att de förlorar kunder som inte vill göra affärer med en obrydd barnknullare. Tycker nämligen att gäddan kändes mäkta likgiltig vid konfrontationen.
Citera
2023-12-05, 01:30
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ja, det vore väl konstigt annars egentligen. Brodern har inte gjort något fel. Han har snarast drabbats av stora problem nu när familjeföretaget råkar ut för denna nedsvärtning. Det kan ju hända att de förlorar kunder som inte vill göra affärer med en obrydd barnknullare. Tycker nämligen att gäddan kändes mäkta likgiltig vid konfrontationen.

Nej. Han har inte gjort något fel. Men det händer ju att släktingar ändå tar bort sina FB eller gör de inte lika öppna i alla fall.
Återstår väl att se hur lång tid det tar innan det är "allmänt känt ute på byn". Han verkar ju bo i ett rätt litet samhälle.

Kollade också in gäddans bostad på Google-maps. Två mercor står parkerade där och även den svarta syns på bilden från 2022.
Citera
2023-12-05, 01:32
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
På vilket sätt frågade du, och hur var reaktionen hos den du frågade?

Skönt att han inte är kvar i alla fall, han kändes som nån som brukar snacka sig ur saker och ting, med oskön attityd dessutom.
Frågade bara vänligt: ”jobbar det en Rasmus här?”, damen i receptionen kopplade direkt och snäste åt mig. Fick beskedet att personen i fråga inte jobbar där, och att jag inte skulle vara där om jag inte hade bokat tid. Uppfattade en viss misstänksamhet om vem jag var och vad jag ville, hade väl lika gärna kunnat vara en journalist, våldsverkare eller trubbelmakare. Men jag fick svaret jag ville ha, han ska helt enkelt inte ha kvar jobbet om han sexchattar med barn där.
Citera
2023-12-05, 01:55
Medlem
HassanVonEssens avatar
Då allt som nu händer kring den högst sannolika personen som är gädda 320 kan vi betrakta honom som verifierad. Ingen oskyldig person har kommit i närheten av 50 visningar på MrKoll bara sådär. Ingen oskyldig tar bort alla sina sociala medier. Ingen oskyldig har anhöriga som i detta nu begränsar åtkomsten till sina sociala medier. Här följer därför:

Rebus för #320, Bilträff i Östersund:

För- och efternamn: Samma som den svenske politikern och moderaten född 3 mars 1971 i Ekeby församling.

Andranamn: Namnsdag första december och namnet på kronprinsessans son, men stavas med k.

Födelsedatum: Samma som bandymålvakten Sven Säfwenberg.

Födelseår: Öxabäck tar sitt första SM-guld i damfotboll detta år.

Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-12-05 kl. 02:02.
Citera
2023-12-05, 02:19
Medlem
Citat:
Där har du honom.
Han har bolaget ihop med brodern som driver ett sorts åkeri i Duved. Företagets FB-sida är fortfarande uppe. Familjen verkar vara Mercedes-fantaster. Brodern har lagt upp en bild på en veteran-merca som han tydligen gett som "förstabil" till hans son.

De använder också ett namn på bolaget (rebus): Första delen är det som finns under en spark. Andra delen är ett annat ord för hus som kan finnas ute i skogen eller "på landet".

Fram med rebus!

Edit: Fanns redan
Citera
2023-12-05, 02:21
Medlem
Citat:
Då allt som nu händer kring den högst sannolika personen som är gädda 320 kan vi betrakta honom som verifierad. Ingen oskyldig person har kommit i närheten av 50 visningar på MrKoll bara sådär. Ingen oskyldig tar bort alla sina sociala medier. Ingen oskyldig har anhöriga som i detta nu begränsar åtkomsten till sina sociala medier. Här följer därför:

Rebus för #320, Bilträff i Östersund:

För- och efternamn: Samma som den svenske politikern och moderaten född 3 mars 1971 i Ekeby församling.

Andranamn: Namnsdag första december och namnet på kronprinsessans son, men stavas med k.

Födelsedatum: Samma som bandymålvakten Sven Säfwenberg.

Födelseår: Öxabäck tar sitt första SM-guld i damfotboll detta år.

Har han några sociala medier kvar överhuvudtaget? Finns det nån bild på honom på nätet?
Citera
2023-12-05, 02:46
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatanaYabaiYomi
Har han några sociala medier kvar överhuvudtaget? Finns det nån bild på honom på nätet?
Än så länge har ingen hittat någon bild på honom.
Citera
2023-12-05, 06:20
Medlem
Gädda 320 ser ut att ha blivit av med sin äldre sambo/fru för 27 veckor sedan. Kan konfrontationen varit så gammal?

Dumpen har väl en del opublicerade vilka väntar på tur.

Med tanke på att gäddan rensat nätet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in