Citat:
Återigen, ingen har sagt att de avråder från vaccin till yngre. Och nej, Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte vuxna mellan 18-49 att vaccinera sig, helt rätt. En rekommendation är en aktiv uppmaning. Någon sådan står inte på FHM:s hemsida. Frånvaron av en avrådan är inte samma sak som en rekommendation. Ingenstans står det på FHM:s hemsida att de rekommenderar vaccin till vuxna mellan 18-49.
Vilken del av meningen För personer i åldern 18–49 år finns ingen rekommendation om vaccination är det du inte fattar?
Och glöm inte att svara på frågan jag nu ställt fyra gånger. Rekommenderar FHM vaccin för personer under 50 utanför riskgrupp? Varför är det så svårt att svara på den frågan? Så länge du inte kan svara ja på den frågan så har du förlorat den här diskussionen och står där med byxorna nere, du inser det va?
Min risk att bli svårt sjuk är redan extremt liten. Det finns alltså ingen anledning att ta ett vaccin som i praktiken har försumbar effekt och som dessutom inte är helt riskfritt. Går du omkring med hjälm på dig hemma i lägenheten? Jaså inte? Varför är du så rädd för en hjälm som minskar din risk för svår huvudskada?
Och då är den liknelsen inte ens hundraprocentig eftersom att bära hjälm till skillnad från vaccin är helt riskfritt.
Vilken del av meningen För personer i åldern 18–49 år finns ingen rekommendation om vaccination är det du inte fattar?
Och glöm inte att svara på frågan jag nu ställt fyra gånger. Rekommenderar FHM vaccin för personer under 50 utanför riskgrupp? Varför är det så svårt att svara på den frågan? Så länge du inte kan svara ja på den frågan så har du förlorat den här diskussionen och står där med byxorna nere, du inser det va?
Min risk att bli svårt sjuk är redan extremt liten. Det finns alltså ingen anledning att ta ett vaccin som i praktiken har försumbar effekt och som dessutom inte är helt riskfritt. Går du omkring med hjälm på dig hemma i lägenheten? Jaså inte? Varför är du så rädd för en hjälm som minskar din risk för svår huvudskada?
Och då är den liknelsen inte ens hundraprocentig eftersom att bära hjälm till skillnad från vaccin är helt riskfritt.
Du svarar inte på frågor. Rekommenderar Folkhälsomyndigheten gruppen 18-49 år att inte vaccinera sig. Ja eller nej? Borde ju vara väldigt enkelt för dig att svara på.
Vem har sagt till dig att att din risk att bli svårt sjuk är extremt liten? Hävdar Folkhälsomyndigheten att vaccinet ger en "försumbar effekt"? Hävdar Folkhälsomyndigheten att det föreligger allvarliga hälsorisker med att vaccinera sig? Varför tror du att det är riskfritt att bära hjälm? Har folk dött av att bära hjälm, ja eller nej?