Citat:
Jag provar då, trots att jag är analfabet.
Så här står det enligt vad jag kan läsa:
För personer i åldern 18–49 år finns ingen rekommendation om vaccination.
Sedan den 1 november 2022 är den allmänna rekommendationen om vaccination mot covid-19 till barn och unga mellan 12 och 17 år borttagen. Detta grund av den låga risken för allvarlig sjukdom och död i covid-19 bland barn och ungdomar under 18 år. Folkhälsomyndigheten rekommenderar vaccination till barn och unga endast i enskilda fall och i samråd med ansvarig läkare.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/rekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19/
FHM rekommenderar alltså inte vaccination för personer under 50 utanför riskgrupp. Man avråder inte från det, men man rekommenderar det inte heller. Frågor på det?
Så här står det enligt vad jag kan läsa:
För personer i åldern 18–49 år finns ingen rekommendation om vaccination.
Sedan den 1 november 2022 är den allmänna rekommendationen om vaccination mot covid-19 till barn och unga mellan 12 och 17 år borttagen. Detta grund av den låga risken för allvarlig sjukdom och död i covid-19 bland barn och ungdomar under 18 år. Folkhälsomyndigheten rekommenderar vaccination till barn och unga endast i enskilda fall och i samråd med ansvarig läkare.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/rekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19/
FHM rekommenderar alltså inte vaccination för personer under 50 utanför riskgrupp. Man avråder inte från det, men man rekommenderar det inte heller. Frågor på det?
Du klipper, klistrar och rycker meningar ur sitt sammanhang. Sedan gör du en egen tolkning som går på tvärs mot det Folkhälsomyndigheten faktiskt skriver.
Att de inte har någon rekommendation om vaccinering på åldersgruppen 18-49, betyder inte att de inte rekommenderar vaccination. Helt obegripligt att du inte förstår skillnaden.
Att skriva att vi rekommenderar barn att använda hjälm när de cyklar ska inte läsas som att man inte rekommenderar vuxna att också använda hjälm.
Tycker det blir rätt tydligt vad de sedan skriver i samma stycke rörande åldersgruppen 18-49 (som du av någon anledning väljer att inte citera). Vaccination med en dos finns dock tillgängligt för personer som önskar vaccinera sig inför vintersäsongen. För tidigare vaccinerade personer måste det ha gått minst 9 månader sedan senaste dos.
Att de särskilt rekommenderar personer över 50, framförallt de över 64 och riskgrupper, gravida etc vaccinering, ska ju inte läsas som att de avråder andra vuxna att vaccinera sig. Sedan en tid tillbaks är det ju nu dessutom möjligt att vaccinera sina barn. krävs inget godkännande av läkare eller att de tillhör.
Och du anklagar mig för att göra egna tolkningar