2023-12-03, 16:58
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Har du spelat konspirationsschack mot dig själv nu igen? Med foliehatten ordentligt nedtryckt över öronen?

Dina skarpa analyser, dvs helt egna påståenden utan något som backar upp det du säger, är ovärderliga.
Den nationella rörelsen klarar sig inte utan dig och din sort.

Klassiska ungdomsböcker:

Den nationella rörelsen klarar skivan

Gäsp. Som vanligt fiser du bara ur dig patetisk ad hominem när du får sakliga motargument. Stämmer det inte att du brukar kritisera nationella för att fokusera på enskilda företeelser? Stämmer det inte också att artikeln du kritiserar riktar kritik mot just att nationella fokuserar på enskilda företeelser? Har du en schizofrenidiagnos?
Citera
2023-12-03, 17:01
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Ja, tala bara om för oss andra, varför Motståndsrörelsen skulle nöja sig med mindre?

Förklara för oss ovetande, hur du minsann vet besked om,

att de enligt dig bara planerar för den långa sikten,

samtidigt som de behövs här och nu.

Charlataner gör de processen kort med,

till ditt stora förtret.

Kan du inte bara svara på min fråga? Menar du att NMR haft som kortsiktigt mål i över 20 år att ta makten och införa NS?
Citera
2023-12-03, 17:48
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast…det har egentligen ingen större betydelse. Om man gör påstående a=Israel blev förvarnade om Hamasattacken så följer inte b=Israel måste därför ha velat att Hamas skulle attackera. Enkla förklaringar är oftast de som är korrekta. Den enkla förklaringen här är att det ligger sånt som underskattning, nonchalans och inkompetens bakom. Givet hur Israel politiskt och militärt hanterat det hela efter Hamasattacken ligger inkompetens nära till hands att hänvisa till. Sen behöver inte muslimer vara våra ”kompisar” eller allierade. Nyttiga idioter räcker gott och väl. Eller konvergerande intressen. Den större och farligare fienden är i alla händelser judarna. Det gynnar självfallet oss om judarna är i luven på muslimerna även om man ser de senare som fiender.
Jag anser att det är av stor betydelse eftersom det för det första är sanningen, för det andra för att det är av vikt att folk verkligen förstår hur fienden arbetar.
Sålänge folk köper officiella judiska narrativ finns det fortfarande en falsk dialektik närvarande som judarna kan utnyttja, och har utnyttjat i över 70 år. Men skulle sanningen om att de faktiskt använder Hamas som ett medel för sin agenda komma fram blir också insikterna mycket mer slagkraftiga och sant judemedvetna. Efter det kommer inget judarna gnäller om kunna rättfärdigas och då är det i princip schack matt. Det är just därför sanningen är viktig.

Naturligtvis är judarna den huvudsakliga fienden men det ser illa ut när svenska nationalister helt hoppar i galen palestinatunna bara för att man tror att de tänker som oss och sympatiserar med den större saken när de i själva verket i de flesta fall är tvärt om. NMR borde såklart tänkt ett steg till, pekat ut det arabiska hyckleriet genom att kräva svenskt självbestämmande istället för att dras med i
palestinahysterin och bara bli en bricka i spelet.
Senast redigerad av skillnad 2023-12-03 kl. 17:56.
Citera
2023-12-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x3mt
Frågade här i tråden för några veckor sedan hur det gick för tuffingarna i Nmr? Men fick noll svar, går det bra med deras klisterlappar och 5-6st samlade bönder i Bjuvhed centrum och likanande byar runt om i Sverige?? Springer Nmr fortfarande från när dom stötte på oss i Stockholm senast?? Ni är och förblir en skam för oss riktiga Svenskar som försvarar vårt land med våra liv.
Låt mig gissa att ingen av er tillhör den Svenska militära styrka som offrar sina liv för att skapa fred.
Tyvär sprang ni på oss och filmer finns när vi under permiss förnedrar er på gatan i Stockholm.

Du verkar tycka det är superviktigt att motarbeta NMR, men får jag fråga varför? Hur är NMR ett aktuellt samhällsproblem?
Citera
2023-12-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x3mt
Frågade här i tråden för några veckor sedan hur det gick för tuffingarna i Nmr? Men fick noll svar, går det bra med deras klisterlappar och 5-6st samlade bönder i Bjuvhed centrum och likanande byar runt om i Sverige?? Springer Nmr fortfarande från när dom stötte på oss i Stockholm senast?? Ni är och förblir en skam för oss riktiga Svenskar som försvarar vårt land med våra liv.
Låt mig gissa att ingen av er tillhör den Svenska militära styrka som offrar sina liv för att skapa fred.
Tyvär sprang ni på oss och filmer finns när vi under permiss förnedrar er på gatan i Stockholm.
😂😂😂 Lär dig formulera meningar korrekt grammatiskt på svenska så kanske du är värd ett svar!
Senast redigerad av HyperboreanNorth 2023-12-03 kl. 18:08.
Citera
2023-12-03, 18:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag anser att det är av stor betydelse eftersom det för det första är sanningen, för det andra för att det är av vikt att folk verkligen förstår hur fienden arbetar.
Sålänge folk köper officiella judiska narrativ finns det fortfarande en falsk dialektik närvarande som judarna kan utnyttja, och har utnyttjat i över 70 år. Men skulle sanningen om att de faktiskt använder Hamas som ett medel för sin agenda komma fram blir också insikterna mycket mer slagkraftiga och sant judemedvetna. Efter det kommer inget judarna gnäller om kunna rättfärdigas och då är det i princip schack matt. Det är just därför sanningen är viktig.

Naturligtvis är judarna den huvudsakliga fienden men det ser illa ut när svenska nationalister helt hoppar i galen palestinatunna bara för att man tror att de tänker som oss och sympatiserar med den större saken när de i själva verket i de flesta fall är tvärt om. NMR borde såklart tänkt ett steg till, pekat ut det arabiska hyckleriet genom att kräva svenskt självbestämmande istället för att dras med i

Men då är vi tillbaka till frågan vad judarna i så fall hoppades uppnå om man nu lät Hamas genomföra attacken. Den frågan ställde även du. För jag kan inte se vad judarna i allmänhet eller Israel tjänat på detta vare sig politiskt eller militärt. Jag är inte alls säker på att folk blir mer judemedvetna av att blåsa upp judarna till något de inte är.

Ser NMR verkligen muslimer som sina sympatisörer? Har du hört NMR hävda eller antyda det? Mitt intryck är att NMR tagit tillvara på ett ypperligt tillfälle att tvåla till den internationella judenheten efter Israels blodbad på civila i Gaza. Sällan hittar man ett bättre tillfälle än nu ifall man vill öka folks judemedvetenhet.
Citera
2023-12-03, 18:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad

Du hänvisar till New York Times (via Aftonbladet) för att visa hur starkt du står emot "officiella judiska narrativ" eller? Du verkar rent allmänt mer korkad än vad jag tidigare trodde. "Använder Hamas som ett medel för sin agenda" är en otroligt dum och verklighetsfrånvänd analys. Nu är du inte en av de användarna här jag har bäst koll på, men var inte du Ukrainadåre långt fram i tiden också? Satt och skrev massa bisarr skit där också? Finns det något ämne du vet något om?
Citera
2023-12-03, 18:54
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Kan inte Torsell få den direkta frågan om han har judiskt påbrå? Vad jag vet har han aldrig gett något klart besked kring detta.
Citera
2023-12-03, 19:35
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Kan inte Torsell få den direkta frågan om han har judiskt påbrå? Vad jag vet har han aldrig gett något klart besked kring detta.
Simon Holmqvist ställde ganska direkt den frågan till honom. Stefan Torssell förnekade att han är jude.

Den här sändningen är så jäkla intressant. Holmqvist har hittills varit alldeles lysande, medan Torssell har varit väldigt boomeraktig och knäpp.

https://nordfront.se/rn-direkt-303
Citera
2023-12-03, 19:46
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Simon Holmqvist ställde ganska direkt den frågan till honom. Stefan Torssell förnekade att han är jude.

Den här sändningen är så jäkla intressant. Holmqvist har hittills varit alldeles lysande, medan Torssell har varit väldigt boomeraktig och knäpp.

https://nordfront.se/rn-direkt-303

Jag hörde det. Torsell skulle ju dock kunna ljuga fräckt. Han har tidigare beskrivit sin bakgrund här på FB:

Citat:
Min far kom från Ungern före andra världskriget. Släkten hade tidigare kommit från Polen under 1800-talet. Min farfar spelade i S:t Petersburg operaorkester och min far i Budapests symfoniorkester vid 18 års ålder.

(FB) Stefan Torssell (SD) slutar för Avpixlat och kritiserar bristen på demokrati i SD

Alltså Polen och Ryssland innan Ungern. Plus hans utseende. Han kanske bara blånekar.
Citera
2023-12-03, 20:07
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Nu gick Torsell fullt ut och menar att judarna är "HELT oskyldiga" till allt under historien.
Citera
2023-12-03, 20:10
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Jag hörde det. Torsell skulle ju dock kunna ljuga fräckt. Han har tidigare beskrivit sin bakgrund här på FB:

Alltså Polen och Ryssland innan Ungern. Plus hans utseende. Han kanske bara blånekar.
Ja, det skulle han ju såklart kunna göra.

Vad tycker du om kvällens Radio Nordfront-sändning, Nyreggadjude?

Jag tycker att Simon Holmqvist är helt fantastisk. Det är en njutning att höra Holmqvists-gubben debattera. Pär Öberg och Martin Saxlind har också kommit in i diskussionen med bra frågor och vettiga åsikter. Stefan Torssell imponerar inte på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in