2023-12-01, 19:54
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Problemet med kristendomen är att den är universalistisk, säger Holmqvist i RN. Någon annan beskriver den som antirasistisk. Jaha, nu har de tydligen lyckats konstatera att vatten är vått. Varför är kristendomen (liksom islam) universalistisk? För att den kommer från judendomen, vars visioner är heltäckande, med hela världen och mänskligheten i åtanke.

Vid ett större svep över historien kan man slå fast att icke-judar endast upptäcker olika uttryck, förgreningar och symtom på de messianska visionerna och aldrig förmår gå till botten med det hela, ofta pga att de icke-judiska kritikerna redan har omfamnat tidigare judiska strömningar, accepterat tidigare världsförändringar.
Holmqvist kallar ju sig själv universalist (katolik betyder just "universell" "allomfattande", "allmän").
Öberg säger att han tycker budorden är bra ("Du skall inga andra gudar hava jämte mig. Du ska inte tillbe eller dyrka andra gudar"), och klagar sedan över de krafter som vill förena världen och vill att hela mänskligheten ska följa en och samma strömning.

Man beklagar sig ofta över det man kallar "judisk makt". Ja, nog är det mäktigt att kunna pracka på t.o.m. sina fiender de tänkesätt man vill sprida.
Citera
2023-12-01, 20:01
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast även om nu Israel skulle ha känt till att en Hamasattack var på gång men låtit den ske på det sätt den gjorde så är frågan vad de hoppades på att uppnå? I nuläget har Israel närmast ödelagt omvärldens sympatier för sin sak genom de massiva terrorbombningarna i Gaza. Dessutom framstår den militära strategin som direkt inkompetent. Genom att förstöra så många byggnader i Gaza har Hamas fått än bättre naturliga försvarspositioner och det omfattande tunnelsystemet blir nu också mycket svårare att komma åt. Att Israel gick med på vapenvila som dessutom förlängdes visar hur motigt IDF haft det. Jag har i alla fall i nuläget svårt att se någon genialisk judisk plan här. Själv minns jag hur Israel skulle knäppa Hizbollah på näsan i Libanon 2006 men tvingades dra sig tillbaka med svansen mellan benen. Det är som jag ser det inte otänkbart att Israel underskattade Hamas förmåga att genomföra sin attack även om man nu blev förvarnade.
Högst relevant fråga och den ställer jag mig själv. Jag lutar åt att de är galna alternativt desperata nog att för olika ändamål provocera fram en konflikt. Jag utesluter inte alls att judarna i sin hybris bedrar sig själva även om jag inte räknar inte med det. De har trots allt lyckats med detta i 75 år redan och vad är det som egentligen säger att man inte skall lyckas lite till. Speciellt nu när araberna gemensamt kommit ut med officiella uttalanden om att man inte kommer lägga sig i konflikten militärt. Om det beror på att man hålls tillbaka av Kina och Ryssland eller att man bara är judiska vasallstater mer intresserade av att behålla makten än att starta storkrig kan man såklart spekulera kring. Judarna kommer ju likt förbannat undan med massmord på civila ändå uppenbarligen. Och jag tror att man visste detta och att det delvis låg till grund för hur lite man bekymrat sig om vad en relativt politiskt hjälplös del av världen tycker om detta. Jag pratade med en trevlig turk jag känner och han menade att judarnas ekonomiska makt och inflytande över geopolitiken påverkar mycket mer än än man kanske tror. Jag är villig att hålla med honom.
Senast redigerad av skillnad 2023-12-01 kl. 20:19.
Citera
2023-12-01, 20:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Högst relevant fråga och den ställer jag mig själv. Jag lutar åt att de är galna alternativt desperata nog att för olika ändamål provocera fram en konflikt. Jag utesluter inte alls att judarna i sin hybris bedrar sig själva även om jag inte räknar inte med det. De har trots allt lyckats med detta i 75 år redan och vad är det som egentligen säger att man inte skall lyckas lite till. Speciellt nu när araberna gemensamt kommit ut med officiella uttalanden om att man inte kommer lägga sig i konflikten militärt. Om det beror på att man hålls tillbaka av Kina och Ryssland eller att man bara är judiska vasallstater mer intresserade av att behålla makten än att starta storkrig kan man såklart spekulera kring. Judarna kommer ju likt förbannat undan med detta ändå uppenbarligen. Och jag tror att man visste detta och att det delvis låg till grund för hur lite man bekymrat sig om vad en relativt politiskt hjälplös del av världen tycker om detta. Jag pratade med en trevlig turk jag känner om detta och han menade att judarnas ekonomiska makt och inflytande över geopolitiken påverkar mycket mer än än man kanske tror. Jag är villig att hålla med honom.

Tja…det blir väl åt det hållet slutsatserna går ifall man nu tror att det fanns någon genomtänkt judisk plan med alltihop. Att judarna är psykopater och nihilister som lider av megalomani. Den enklare förklaringen är förstås att judar inte är i närheten så listiga och kompetenta som de vill påskina. Som det ser ut nu har det varit till stor nackdel för Israel att andra muslimska länder valt att hålla sig lugna och inte bistå Hamas. Såväl politiskt som militärt tycks Israel ha gått på pumpen hittills. Om jag nu skulle tillåta mig att vara en smula konspiratorisk så kan jag ju konstatera att det som sker nu gynnar Ryssland och Kina geopolitiskt.
Citera
2023-12-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lappegro
Varför deltog inte NMR på 30 november som de gjort 2021, 2022?
Dom körde på senare
Citera
2023-12-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jena78
Dom körde på senare
Hahah så där var ännu en mindre 30 november parad?

Först AFS, sen aktivklubb i sina masker mitt i natten, när dök NMR upp?
Citera
2023-12-02, 16:06
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ok. Så du menar att NMR i över 20 år skulle ha haft som kortsiktigt mål att ta över makten och införa NS?

Ja, tala bara om för oss andra, varför Motståndsrörelsen skulle nöja sig med mindre?

Förklara för oss ovetande, hur du minsann vet besked om,

att de enligt dig bara planerar för den långa sikten,

samtidigt som de behövs här och nu.

Charlataner gör de processen kort med,

till ditt stora förtret.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2023-12-02 kl. 16:09.
Citera
2023-12-02, 17:59
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Det är smått fascinerande hur du lyckas kritisera en artikel som går ut på kritik mot just det du själv kritiserar. Alla genuint initierade är dessutom fullt på det klara med att det handlar om att bekämpa en hydra.

Har du spelat konspirationsschack mot dig själv nu igen? Med foliehatten ordentligt nedtryckt över öronen?

Dina skarpa analyser, dvs helt egna påståenden utan något som backar upp det du säger, är ovärderliga.
Den nationella rörelsen klarar sig inte utan dig och din sort.

Klassiska ungdomsböcker:

Den nationella rörelsen klarar skivan
Citera
2023-12-02, 18:09
Medlem
Frågade här i tråden för några veckor sedan hur det gick för tuffingarna i Nmr? Men fick noll svar, går det bra med deras klisterlappar och 5-6st samlade bönder i Bjuvhed centrum och likanande byar runt om i Sverige?? Springer Nmr fortfarande från när dom stötte på oss i Stockholm senast?? Ni är och förblir en skam för oss riktiga Svenskar som försvarar vårt land med våra liv.
Låt mig gissa att ingen av er tillhör den Svenska militära styrka som offrar sina liv för att skapa fred.
Tyvär sprang ni på oss och filmer finns när vi under permiss förnedrar er på gatan i Stockholm.
Senast redigerad av x3mt 2023-12-02 kl. 18:19.
Citera
2023-12-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x3mt
Frågade här i tråden för några veckor sedan hur det gick för tuffingarna i Nmr? Men fick noll svar, går det bra med deras klisterlappar och 5-6st samlade bönder i Bjuvhed centrum och likanande byar runt om i Sverige?? Springer Nmr fortfarande från när dom stötte på oss i Stockholm senast?? Ni är och förblir en skam för oss riktiga Svenskar som försvarar vårt land med våra liv.
Låt mig gissa att ingen av er tillhör den Svenska militära styrka som offrar sina liv för att skapa fred.
Tyvär sprang ni på oss och filmer finns när vi under permiss förnedrar er på gatan i Stockholm.

Det går bra för Motståndsrörelsen. Här är bra exempel på vad som hänt under senaste månaden:
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2023/12/01/manaden-med-motstandsrorelsen-november-2023/

Bjuvhed centrum tror jag aldrig man varit i, finns det ens?

Länka gärna film på den påstådda förnedringen, fram tills så sker är du en lögnare.
Citera
2023-12-02, 21:35
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Det går bra för Motståndsrörelsen. Här är bra exempel på vad som hänt under senaste månaden:
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2023/12/01/manaden-med-motstandsrorelsen-november-2023/

Bjuvhed centrum tror jag aldrig man varit i, finns det ens?

Länka gärna film på den påstådda förnedringen, fram tills så sker är du en lögnare.

Det går ju jättebra! Vistelser i naturen, polisanmälningar, någon har talat inför likasinnade och
uppmaningar till bojkott av Israel - sympatierna för rörelsen måste ha växt något enormt den senaste tiden.
Citera
2023-12-03, 08:20
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Tja…det blir väl åt det hållet slutsatserna går ifall man nu tror att det fanns någon genomtänkt judisk plan med alltihop. Att judarna är psykopater och nihilister som lider av megalomani. Den enklare förklaringen är förstås att judar inte är i närheten så listiga och kompetenta som de vill påskina. Som det ser ut nu har det varit till stor nackdel för Israel att andra muslimska länder valt att hålla sig lugna och inte bistå Hamas. Såväl politiskt som militärt tycks Israel ha gått på pumpen hittills. Om jag nu skulle tillåta mig att vara en smula konspiratorisk så kan jag ju konstatera att det som sker nu gynnar Ryssland och Kina geopolitiskt.
Jag argumenterar inte för att det måste finnas en komplex genomtänkt plan med "alltihop". Helt enkelt av den anledningen att det inte krävs. Att låta sin fiende attackera dig är en urgammal stridsteknik och som i modern tid nästan uteslutande används i propaganda för att skapa en förevändning för motangrepp. Det kan vara allt ifrån påstådda gasattacker på civila i Syrien till att spränga skyskrapor på Manhattan. Jag ser inget konstigt med det öht utan snarare något man bör förvänta sig när man har att göra med sionister. Sionister som från sina egna råttkäftar tidigare erkänt att de använder Hamas som ett medel för att driva fram sin expansion i Palestina. Det är således en nödvändighet för dem att krig blossar upp och en direkt förklaring till att man låtit det ske. Att i detta läge med fakta som kommer fram tro att man togs på sängen är ju inte logiskt någonstans och kräver någon form av dumhet att bara tro på.

Frånsett detta är araberna högst opålitliga allierade i någon kamp mod den internationella juden. Inte minst eftersom en förkrossande majoritet av dem inte ens ser internationella judar som problemet utan enkom sionistisk politik i Mellanöstern. Det är ett stort misstag att sätta sin tilltro till detta arabpack.
Senast redigerad av skillnad 2023-12-03 kl. 08:37.
Citera
2023-12-03, 16:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag argumenterar inte för att det måste finnas en komplex genomtänkt plan med "alltihop". Helt enkelt av den anledningen att det inte krävs. Att låta sin fiende attackera dig är en urgammal stridsteknik och som i modern tid nästan uteslutande används i propaganda för att skapa en förevändning för motangrepp. Det kan vara allt ifrån påstådda gasattacker på civila i Syrien till att spränga skyskrapor på Manhattan. Jag ser inget konstigt med det öht utan snarare något man bör förvänta sig när man har att göra med sionister. Sionister som från sina egna råttkäftar tidigare erkänt att de använder Hamas som ett medel för att driva fram sin expansion i Palestina. Det är således en nödvändighet för dem att krig blossar upp och en direkt förklaring till att man låtit det ske. Att i detta läge med fakta som kommer fram tro att man togs på sängen är ju inte logiskt någonstans och kräver någon form av dumhet att bara tro på.

Frånsett detta är araberna högst opålitliga allierade i någon kamp mod den internationella juden. Inte minst eftersom en förkrossande majoritet av dem inte ens ser internationella judar som problemet utan enkom sionistisk politik i Mellanöstern. Det är ett stort misstag att sätta sin tilltro till detta arabpack.

Fast…det har egentligen ingen större betydelse. Om man gör påstående a=Israel blev förvarnade om Hamasattacken så följer inte b=Israel måste därför ha velat att Hamas skulle attackera. Enkla förklaringar är oftast de som är korrekta. Den enkla förklaringen här är att det ligger sånt som underskattning, nonchalans och inkompetens bakom. Givet hur Israel politiskt och militärt hanterat det hela efter Hamasattacken ligger inkompetens nära till hands att hänvisa till. Sen behöver inte muslimer vara våra ”kompisar” eller allierade. Nyttiga idioter räcker gott och väl. Eller konvergerande intressen. Den större och farligare fienden är i alla händelser judarna. Det gynnar självfallet oss om judarna är i luven på muslimerna även om man ser de senare som fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in