2023-12-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Jo, rånrisken är stor där, det är inte ett bra område, men ett underskattat område det är området mellan Wieselgren och den hållplatsen vid Volvo, fan vad mycket skit som rör sig där

Wieselgren och Gropegård är inte länsmansgården...
Citera
2023-12-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIR-S17-400Volt
Wieselgren och Gropegård är inte länsmansgården...

Nä jag vet det. Har jag sagt det?
Citera
2023-12-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Nä jag vet det. Har jag sagt det?

varför nämner du det området då nä jag inte ens nämner det i mitt inlägg?
Citera
2023-12-02, 22:12
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Torp, Lund och Björkekärr missade du.

Lund ligger i Skåne.
Citera
2023-12-02, 22:16
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Lund ligger i Skåne.
Stadsdel i Göteborg med.
Citera
2023-12-02, 22:17
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Stadsdel i Göteborg med.

Nej. Det finns ingen som heter så. Du kanske tänker på Lunden och vad det skulle finnas för farligt där vet jag inte, du verkar inte särskilt bevandrad i dina gissningar.
Citera
2023-12-02, 22:46
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Nej. Det finns ingen som heter så. Du kanske tänker på Lunden och vad det skulle finnas för farligt där vet jag inte, du verkar inte särskilt bevandrad i dina gissningar.
Men för fan.. ja lunden så klart och läs och fundera vad som är farligt eller inte
Citera
2023-12-02, 22:46
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Men för fan.. ja lunden så klart och läs och fundera vad som är farligt eller inte

Vad ska jag fundera över? Lunden är inte farligt för en ung tjej. Som ung tjej i Göteborg är jag väl bättre domare än du.
Citera
2023-12-02, 22:49
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Vad ska jag fundera över? Lunden är inte farligt för en ung tjej. Som ung tjej i Göteborg är jag väl bättre domare än du.
Finns inga säkra områden. Har slirat hela natten i Backa utan problem och blivigt misshandlad nästan till döds i Kålltorp.
Citera
2023-12-02, 22:57
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Finns inga säkra områden. Har slirat hela natten i Backa utan problem och blivigt misshandlad nästan till döds i Kålltorp.

Då är det ju inte området det är fel på utan slumpen som avgjort, eller du som provocerat fram något. Att hävda att Lunden skulle vara något farligt område är bara paranoia. Vad är du rädd för? Barnfamiljerna i lyxvillorna på Prospect Hill? Barnen som spelar fotboll på Överåsvallen? Prästen på Örgryte Gamla kyrka?
Citera
2023-12-02, 23:01
Medlem
SkattefriZons avatar
Andra Långgatan och Brunnsparken är farliga platser.
Citera
2023-12-02, 23:12
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Då är det ju inte området det är fel på utan slumpen som avgjort, eller du som provocerat fram något. Att hävda att Lunden skulle vara något farligt område är bara paranoia. Vad är du rädd för? Barnfamiljerna i lyxvillorna på Prospect Hill? Barnen som spelar fotboll på Överåsvallen? Prästen på Örgryte Gamla kyrka?
Klart slumpen spelar roll.
De trevliga områdena Kålltorp och Lunden var bland de mest kriminellt drabbade för iaf 20 år sedan.
Var många mord misshandlar. Inbrott och bilstölder.
Flera ligor hade sitt fäste i området med.
Sen så känner jag mig inte otrygg där eller någonannanstans men som ensam tjej hade jag inte kännt mig trygg där. Överklassen kan va sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in