Citat:
Ursprungligen postat av
Brottargalning
Kan också tillägga all sponsring och sådant. Där är Sy nog inte ens i närheten.
När Reza blev arresterad fick vi veta att han hade ett ett-årskontrakt med ett bettingbolag för 300 000kr. Det var några år sedan och Reza har aldrig varit i närheten av ett lika stort namn som Gustafsson.
Är Reza exemplet innan Reebok dock?
Visst, Gustafsson har gjort mycket reklam utanför buren efter Reebok dealen. Och han har säkert fått en jävla massa bonusar dels för riktigt bra matcher (Jones+Cormier t.ex) och tror inte direkt han hade sin vanliga lön helt platt utan bonusar när han sålde biljetter som fan i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Ironiskt nog har Sy fått ut mer av pfl än hela Alexander Gustafsson ufc karriär pengamässigt.
https://thesportsdaily.com/news/alexander-gustafsson-career-earnings-fox11/
1,7 miljoner dollar under 11 år medan Sy har fått ihop mer på 5 år.
Sen har väl inte Sy slagit ens den där summan? Som jag förstått det så är PFL 1 miljon lite uppkryddat då lönen du redan fått för alla matcher tidigare under säsongen är inräknat om jag inte är helt borta. Dvs har du dragit in typ 300k under säsongen så blir bonusen på "bara" 700k.
År är även ett konstigt mått. Gustafsson har ett record på 18-8 och Sadibou Sy har 16-7-2-1. Så de har gått exakt lika många proffsmatcher i MMA. Om jag inte är helt borta har nog Sadibou Sy tävlat en del på hög nivå i thaiboxning också.
Men ja, det är inget tvivel om att UFC betalar för dåligt. Men tror definitivt Gustafsson dragit in betydligt mer än Sadibou Sy, även om vi räknar bort sponsorer.