2023-12-02, 20:36
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Vad är det för fel med ett pöbelsamhälle som du uttrycker det? Tar inte myndigheterna tag i saker och ting måste befolkningen ta saken i egna händer så enkelt är det. Verkar som om du själv är peddo och är livrädd för att bli utsatt för något. Har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta.

Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är bara med pedofili det är berättigat att göra så här.

Varför är du så nervös? Vad har du gjort?
Ah, det klassiska ”ingenting att dölja”-argumentet. Ett tips till er: använd inte det argumentet. Det är ett banalt och ärligt talat extremt korkat argument. Klart man kan ha åsikter om hur samhället ska vara utan att känna tillhörighet med gruppen man beskriver.

Även om jag inte har någonting att dölja på mina enheter är jag emot digital övervakning av ren princip, till exempel.
Citera
2023-12-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergslagen78
Och nu kommer husgudinnans mantra in i bilden. Ständigt detta urvattnade mantra som försvaras i alla läger allt eftersom man vill undvika sakfrågan.

Är det moraliskt rätt och etiskt korrekt att ta saken i egna händer och gå och slå sönder folk bara för att Sara med sitt Dumpenprojekt gett grönt ljus till detta?

Är klimatet ok? Ska vi förvänta oss att folk hänger ut förövare på torget imorgon?

Bara det att frågan överhuvudtaget behöver ställas visar hur Dumpen fört människor bakom ljuset.

Folk har p.g.a Dumpen blivit så luttrade att de är ok med att ett gäng testosteronstinna killar bara för underhållningens skulle går samma fotspår och tar det längre genom att slå ihjäl folk som de-notera-inte begått något brott men som de själva menar ha mandat till att döma.

Fan-det är inte bara invandrarpolitiken som är åt skogen i detta land-Svenssons har fan i mig blivit så jävla manipulerade och hjärntvättade så att någon moral och etik från folkhemmets tider-den är för fan i mig historia.

Tragisk utveckling Sverige går emot!
Det är helt ok att testosteronstinna killar slår ner dig eftersom du är pedofil.
Citera
2023-12-02, 20:37
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nä men lite patetiskt att starta en tråd enbart med syfte att misskreditera dumpen. Solklart fall av pedofil eller hebefil.
Jag gick knappast i försvarställning i mitt inlägg.

Så man får inte lämna kritik utan att vara pedofil menar du?
Citera
2023-12-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Så man får inte lämna kritik utan att vara pedofil menar du?
Det är bara pedofiler som tycker att detta är ett problem. Peddo.
Citera
2023-12-02, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är bara pedofiler som tycker att detta är ett problem. Peddo.

Haha jag är allt annat än ett Peddo lilla vän du bör ju läsa på vad en pedofil störning är. Då tänder man på barn som inte kommit in i puberteten. Hebofil är när man tänder på barn som nyss kommit in i puberteten. Jag är inget av dessa.

Jag tycker såklart det är fel att man utnyttjar bsrn sexuellt. Däremot, tror jag inte att hänga ut dessa människor kommer lösa problemet, utan de kommer få dessa människor att fortsätta sin kriminella verksamhet mer vaksamt, kanske raderar bevis direkt efter, försöker dra sig undan samhället allt mer vilket gör att de blir ett större hot mot samhället. Det vi måste göra är att erbjuda dessa människor vård, från ett tidigt stadie, så de kan komma ur denna spiral och innan de begår brott.

För som de är idag. Människor som har en skev sexuell läggning skäms så mycket för de att de inte vågar ta hjälp fören de är försent. Men att använda skrämsel taktiker funkar uppenbarligen inte.

Jag har träffat många som begått grova sexual brott i mitt jobb. Det är oftast helt vanliga människor, de är oftast inte pedofiler, utan har bara en sån rubbad självbild, många av dem har trauman från deras barndom de inte jobbat på, oftast sexuellt trauman. Så de blir en ond spiral.
Citera
2023-12-02, 20:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
För helvete, läs mellan raderna. Det är ingen som försvarar syftet, men metoderna är långt bort åt helvete fel!

Är den sortens uppviglande ok i dina ögon i en välfungerande rättstat? Är det etiskt och moraliskt korrekt i ett välfungerande samhälle där vi sätter tillit till rättsväsende domstol och stat?
Frågan är större än Dumpen och peddo-jägare. Hela rättssamhället (framförallt polisen) har tappat stort i förtroende hos den hederliga massan. Detta innebär att utomrättsliga metoder kommer bli allt mer accepterade bland massan. Jag tror inte det är många år bort innan medborgargarden är fullt aktiva. Medierna kommer skriva att detta är förskräckligt, men det är rent självförsvar och helt rationellt.
Citera
2023-12-02, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Frågan är större än Dumpen och peddo-jägare. Hela rättssamhället (framförallt polisen) har tappat stort i förtroende hos den hederliga massan. Detta innebär att utomrättsliga metoder kommer bli allt mer accepterade bland massan. Jag tror inte det är många år bort innan medborgargarden är fullt aktiva. Medierna kommer skriva att detta är förskräckligt, men det är rent självförsvar och helt rationellt.

Fast jag tror att massan undervärderar hur
Många som faktiskt åker fast, finns det tillräckligt med bevis åker de flesta fast. Om man går in och läser på de flesta domstolarnas dagordningen ser man att det är många sexualbrott mot barn som tas upp nästan varje dag.
Citera
2023-12-02, 21:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Haha jag är allt annat än ett Peddo lilla vän du bör ju läsa på vad en pedofil störning är. Då tänder man på barn som inte kommit in i puberteten. Hebofil är när man tänder på barn som nyss kommit in i puberteten. Jag är inget av dessa.

Jag tycker såklart det är fel att man utnyttjar bsrn sexuellt. Däremot, tror jag inte att hänga ut dessa människor kommer lösa problemet, utan de kommer få dessa människor att fortsätta sin kriminella verksamhet mer vaksamt, kanske raderar bevis direkt efter, försöker dra sig undan samhället allt mer vilket gör att de blir ett större hot mot samhället. Det vi måste göra är att erbjuda dessa människor vård, från ett tidigt stadie, så de kan komma ur denna spiral och innan de begår brott.

För som de är idag. Människor som har en skev sexuell läggning skäms så mycket för de att de inte vågar ta hjälp fören de är försent. Men att använda skrämsel taktiker funkar uppenbarligen inte.

Jag har träffat många som begått grova sexual brott i mitt jobb. Det är oftast helt vanliga människor, de är oftast inte pedofiler, utan har bara en sån rubbad självbild, många av dem har trauman från deras barndom de inte jobbat på, oftast sexuellt trauman. Så de blir en ond spiral.
Vad gör man om dessa människor inte vill ha hjälp?
Citera
2023-12-02, 21:34
Medlem
Citat:
I efterdyningarna av Dumpen.se

Det som berörs i denna tråden handlar om i kölvattnet av Dumpen, efterdyningarna. Den kultur Dumpen och dess ansvariga utgivare har startat igång stavas primärt ett pöbelsamhälle, Dumpen har per automatik med sin hemsida (och aggressiva marknadsföring av den) givit acceptans till det som genomsyrar vår samtid i nuläget.

Dumpen har skapat ett hätskt och aggressivt klimat där unga testosteronstinna killar nu bara för sensationen, alla tusentals klick på Tik-tok och underhållningens skull (det var denna känsliga balansgång många kritiker tidigt belyste när Dumpen startades igång-att den startas med en jävla massa risker) och nu har dessa unga killar kommit på pangidén.

Här är ett inlägg och exempel på detta. Nystartat Twitterkonto;

PedoHuntingSWE

https://twitter.com/PedoHuntingSWE/s...zA8-0K0UA&s=19

D.v.s göra samma sak som Sara Nilsson och övrig ansvarig utgivare på Dumpen men gå längre och misshandla personer som uppenbarligen behöver vård och ingenting annat.

Var det detta Sverige Dumpen ville bygga upp, ett laglöst land utan etik och moral, där folk tar saker i egna händer, misshandlar folk till höger och vänster som de anser sig vara förövare, eller såg man denna accepterade "kultur" inte komma eftersom Swishpengarna och underhållningsvärdet stod högst upp på agendan? Att man indirekt genom metoder på Dumpen uppviglar till detta samhällsklimat, det kan väl till och med en blind höna se?

E det Dumpens fel att vuxna män sitter o skriver med 14-åriga flickor o skickar kuk bilder för att sedan stämma träffa med dom för att ha sex.

Förmodar du själv inte har barn, hade du haft det hade du varit tacksam såna här svin hängs ut!
Citera
2023-12-02, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad gör man om dessa människor inte vill ha hjälp?

Det är ju det som är det svåra, många av dessa människor vågar inte och kanske intalar sig själva att nej jag har inga problem. Detta leder ju i att de kommer mer ner i sitt missbruk.

Det jag tycker är att när de åker fast så ska de vara tvång på att gå igenom programmen. Men det man ska komma ihåg det är att de finns så många nyanser och så många olika anledningar till att dessa personer gör som de gör. Det kan vara allt från ett beroende av sociala medier vilket man kan se mer hos unga förbrytare, de snapar oftast med många personer och tänker inte på att det är en annan människa bakom skärmen. Men hos dessa förbrytare kan man också i de flesta fall se en mycket skev självbild, oftast har de inte haft någon anknytningsperson i barndomen, och ingen villkorslös kärlek. De har oftast stora bekräftelsebehov. De kan också ha varit utsatta som barn för diverse vilket skapar trauman. Man behöver växa upp tidigt, sen när man är vuxen så är hjärnan inte färdigutvecklad pågrund utav trauma. Dessa människor GÅR att hjälpa med terapi och medicinering. Även trauman läker, även fast det tar tid.

Sen har man människor med narkotikaproblematik. Dessa människor har oftast ett dåligt konsekvenstänk och är väldigt impulsstyrda på grund utav drogerna men har också oftast något form av trauma som fått dem in på den vägen i livet.

Den sista punkten är ju pedofiler, de som tänder på barn innan puberteten, detta är en väldigt knepig fråga och dessa personer är oftast väldigt svåra att hjälpa. Men det man ska komma ihåg är att människors hjärnor är statiska, vilket betyder att de utvecklas hela tiden, vilket betyder att det går att hjälpa människor.

Sen har vi folk som oftast är äldre, men inte pedofiler. Dessa likt unga vuxna känner sig oftast otroligt ensamma och likt unga så tänker dom inte riktigt vad de gör online, de ser det som en snabb lösning för sin ensamhet. Även dessa går att hjälpa via terapi.

För oftast har alla dessa människor underliggande psykisk ohälsa, allt från depression till personlighetsstörningar. Det som gör att oftast män som agerar på detta sätt är väll dels testosteronet men också att man inte vågar söka hjälp, för män kan inte må dåligt, man tänker att ”det är väll inget fel på mig” men man kan inte se dina handlingar från andras perspektiv.
Citera
2023-12-02, 21:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är ju det som är det svåra, många av dessa människor vågar inte och kanske intalar sig själva att nej jag har inga problem. Detta leder ju i att de kommer mer ner i sitt missbruk.

Det jag tycker är att när de åker fast så ska de vara tvång på att gå igenom programmen. Men det man ska komma ihåg det är att de finns så många nyanser och så många olika anledningar till att dessa personer gör som de gör. Det kan vara allt från ett beroende av sociala medier vilket man kan se mer hos unga förbrytare, de snapar oftast med många personer och tänker inte på att det är en annan människa bakom skärmen. Men hos dessa förbrytare kan man också i de flesta fall se en mycket skev självbild, oftast har de inte haft någon anknytningsperson i barndomen, och ingen villkorslös kärlek. De har oftast stora bekräftelsebehov. De kan också ha varit utsatta som barn för diverse vilket skapar trauman. Man behöver växa upp tidigt, sen när man är vuxen så är hjärnan inte färdigutvecklad pågrund utav trauma. Dessa människor GÅR att hjälpa med terapi och medicinering. Även trauman läker, även fast det tar tid.

Sen har man människor med narkotikaproblematik. Dessa människor har oftast ett dåligt konsekvenstänk och är väldigt impulsstyrda på grund utav drogerna men har också oftast något form av trauma som fått dem in på den vägen i livet.

Den sista punkten är ju pedofiler, de som tänder på barn innan puberteten, detta är en väldigt knepig fråga och dessa personer är oftast väldigt svåra att hjälpa. Men det man ska komma ihåg är att människors hjärnor är statiska, vilket betyder att de utvecklas hela tiden, vilket betyder att det går att hjälpa människor.

Sen har vi folk som oftast är äldre, men inte pedofiler. Dessa likt unga vuxna känner sig oftast otroligt ensamma och likt unga så tänker dom inte riktigt vad de gör online, de ser det som en snabb lösning för sin ensamhet. Även dessa går att hjälpa via terapi.

För oftast har alla dessa människor underliggande psykisk ohälsa, allt från depression till personlighetsstörningar. Det som gör att oftast män som agerar på detta sätt är väll dels testosteronet men också att man inte vågar söka hjälp, för män kan inte må dåligt, man tänker att ”det är väll inget fel på mig” men man kan inte se dina handlingar från andras perspektiv.
Tack för ditt långa svar samtidigt som jag ursäktar mina korta.
Men om de ska tvingas till behandling först när de "åker fast" så innebär ju det att det först måste till ett offer. Vem/vilka ska offras nästa gång? Våra egna eller andras barn?
Citera
2023-12-02, 22:09
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Wow, läste du inte TS eller vad? Du får ju svaren på dina frågor där, herregud.
Jag läste TS och jag kan också läsa mellan raderna varför TS tycker dumpen är dålig. Tror de flesta kan läsa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in