2023-12-02, 07:28
Medlem
Konstantnyfikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOroligSjal
Nu har jag börjat känna av värk i skelettet. Värst är på natten. I vänstra benet och i ena axeln. Kan bromsmedicin hjälpa mot detta?

Medicinsk behandling kan få bort värken. Det är mycket frågor för Dig nu, jag vet.
Försök ta det lugnt och invänta läkarnas bedömning.
Är en stor omställning när något sådant här händer. Man inser hur bräckligt livet egentligen är och allt ställs på ända när man själv blir drabbad.
Var stark och prata med dina nära och kära.
Citera
2023-12-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur det än går, försök att ta vara på varje dag du har, det kan bli många år. Så att vänta på döden är inget bra alternativ, lev hälsosamt och gör allt du vill göra i livet utan att skjuta det på framtiden.
Tipset gäller väl alla, typ skall göra när jag blir pensionär, så kanske de inte hinner...

Så ta vara på det roliga du har i livet, infria drömmar, typ resa eller göra annat. Med det blir du lite gladare och är man det mår kroppen bra och du kan leva lite längre.

Så fastna inte i ge upp tänkandet. Fanns en undersökning om bröstcancer, en grupp kämpa på och ville leva, den andra gruppen var de som gav upp och såg döden framför sig.
De som efter 5 år överlevde var gruppen med positivt tänkande... Ger man upp så ger man ju hjärnan/kroppen signaler att släcka ner typ.

Så ta vara på varje dag och må så gott du kan.

länk till undersökningen/studien eller något minne av vad den kan ha hetat eller vem den gav uts av så man kan hitta och läsa?
Citera
2023-12-02, 11:13
Medlem
Glits avatar
Citat:
Okej. Steg 4 cancer är väl den allvarligaste? Vad fick du för behandling? Går du fortfarande på behandling?

Jag hade en typ av blodcancer, så jag har ingen koll på hur andra typer av cancersorter beter sig. Fick cellgiftsbehandling i 8 månader och nu inget spår av cancer.

Som sagt jag vill inte säga för mycket då jag inte har koll på din situation så jag råder dig starkt att sluta läsa denna tråd och ta vidare diskussion med din läkare.

Under min behandling googlade jag aldrig, all information var från läkare/sjuksköterskor och det är nog det bästa man kan göra.

Skriv PM om du behöver ett bollplank.
Citera
2023-12-02, 16:05
Medlem
Cancerceller kan bara metabolisera glukos och glutamin så ge fan i att äta en enda kolhydrat så minskar man drastiskt cancercellernas förmåga att livnära sig. Börja med en 20-dagars fasta så kommer kroppen svälta ut cancern och eventuella behandlingar kommer fungera mycket bättre. Finns många som blivit av med cancer genom fasta och glukosrestriktion.
Citera
2023-12-02, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhhh
Cancerceller kan bara metabolisera glukos och glutamin så ge fan i att äta en enda kolhydrat så minskar man drastiskt cancercellernas förmåga att livnära sig. Börja med en 20-dagars fasta så kommer kroppen svälta ut cancern och eventuella behandlingar kommer fungera mycket bättre. Finns många som blivit av med cancer genom fasta och glukosrestriktion.

Vad får jag äta då? Något du rekommenderar?
Citera
2023-12-02, 17:56
Bannlyst
Känner på mig att detta kommer att sluta med min död. Riktigt jobbigt att komma till insikt om det nu. Det är Gud som har bestraffat mig. Eftersom jag är en hemsk människa som gjort mycket dumt. Sitter och diskuterar med mina kompisar nu vilka låtar jag ska ha på min begravning. Har ni några tips på låtar? Finns ändå inget att göra. Hur ska jag kunna känna lycka?
Citera
2023-12-02, 18:12
Medlem
Glits avatar
Citat:
Känner på mig att detta kommer att sluta med min död. Riktigt jobbigt att komma till insikt om det nu. Det är Gud som har bestraffat mig. Eftersom jag är en hemsk människa som gjort mycket dumt. Sitter och diskuterar med mina kompisar nu vilka låtar jag ska ha på min begravning. Har ni några tips på låtar? Finns ändå inget att göra. Hur ska jag kunna känna lycka?

Snälla kompis du har väl inte ens pratat med läkaren än? Nu går dina tankar lite åt fel håll.
Citera
2023-12-02, 18:13
Bannlyst
Hur tycker ni min prognos ser ut efter att ha läst min journal som jag kopierade hit?
Citera
2023-12-02, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Snälla kompis du har väl inte ens pratat med läkaren än? Nu går dina tankar lite åt fel håll.
Han vet inte ens hur länge jag har kvar att leva. Jag skrev till honom om jag är döende.
Citera
2023-12-02, 18:19
Medlem
Glits avatar
Citat:
Han vet inte ens hur länge jag har kvar att leva. Jag skrev till honom om jag är döende.

Vad fick du för svar mer exakt? Flashback är ett bra ställe att få ventilera sig men ta inte råd av någon här det finns mycket idioter som sitter och gissar.

Som sagt läkar anteckningar från journalen kan vara väldigt svårt att tyda.

Boka in ett möte omgående och ta med dig en anhörig som stöd.
Citera
2023-12-02, 18:30
Bannlyst
Att få metastaser i skelettet är väl lika med döden?
Citera
2023-12-02, 18:48
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostchilli
Börja med en ketogen kost för att inte mata cancern med tillväxt.

Ta hand om dig o lycka till med behandlingen🙏

U got this!

Det går inte at försöka svälta cancerceller för att förhindra tillväxt.
Tvärtom behöver en cancersjuk person r all den näring och energi den kan få.

Jag har sett att det skrivs en helt felaktig uppgift om att cancersjuka inte ska äta socker.
När det gäller medicinska frågor verkar det vara vanligt att felaktigheter skrivs och sprid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in