Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Du är inte värd att få lära dig något om detta.
Du sitter här Calovus och hånar din egen guds påbud! Din svaga syndare!
”Herren Kristus ska ni hålla helig i era hjärtan. Var ständigt beredda att svara var och en som ber er förklara det hopp ni har. 1 Pet 3:15
Din herre kräver att du nu förklarar för en hedning som mig vilken metod jag ska använda för att avgöra om den bok som nu ligger framför mig på skrivbordet är vår heliga faders ord, eller bara en billig kriminalroman av en förtappad influencer?
Herren Calovius! Den allsmäktige fadern som vet
allt, han vet ju också att det
enda som verkligen kommer att övertyga mig, det är ju att du i detalj beskriver en objektiv och falsifierbar metod för att avgöra hur man
vet att en bok är herrens ord och inte någon annas. ’
Så svara nu på min fråga! På ett sätt som tillfredställer mig och övertygar mig, eller du stå inför din herre den sista dagen och förklara varför du var så svag att att du byter mot herres ord!
Jag uppmanar dig allvarligt inför Gud och Kristus Jesus som ska döma levande och döda, inför hans uppenbarelse och hans rike: Predika ordet, träd fram i tid och otid, tillrättavisa, varna och förmana med allt tålamod och all undervisning. 3 Det ska komma en tid då människor inte längre står ut med den sunda läran utan samlar åt sig mängder av lärare efter sina egna begär, så som det kliar i deras öron att få höra. 2 Tim 4
Se så! Det
kliar i mina öron Caloivus