Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
899kr (en hundring billigare fysiskt) kostar Spider-Man 2 som är exklusivt till PS5.
Räknar med minst lika mycket för GTA VI. Vi har haft spel för runt 500kr i typ 30år ej medräknat inflation. Nu på senaste åren iaf. med spel exklusiva till nyaste konsolerna eller PC har ökat några hundra i pris. Jag är fattig men kan acceptera detta mtp. hur billigt det varit i tidigare år. Är snart klar med Spider-Man 2 och när jag sålt det räknar jag med att ha betalat typ 200kr i mellanskillnad på det jag köpt och sen sålt för. Bästa är med Nintendo-spel som sällan sjunker i pris så då kan du köpa för 599kr och sälja 3år senare för typ 500kr. Skulle jag vänta 3år med att sälja Spider-Man 2 till PS5 är det väl värt kanske 200kr bara då.
Gissar på 899kr är standard digital utgåva och om de släpper DLC här och där för ett par hundra är det helt ok. Särskilt om det är ett spel du kan spela i hundratals timmar. Tyvärr lär ju mycket fokus läggas på online även denna gång vilket jag är totalt ointresserad av.
Ska bli spännande att se om de kör ett jättestort Vice City som ju nu i stort sett är 100% bekräftat eller flera städer som i SA och V.
Jo, när man började spela på sin c64 så kostade väl spelen dryga 200kr har jag för mig och ser man till inflation så är det säkert liknande som idag. Då fanns det sällan någon lång story eller så mycket annat heller. Spelen var dessutom rätt enkla om man nu ser på dagens spel.
Kollade listan på medverkande på RDR2 och tror den körde i säkert 25 minuter med namn. Klart som fan det kostar pengar och även om de nu säljer mängder med spel så behöver pengar komma in. Jobbar man med tio år och spelet skulle bli ett fiasko så är det adjö direkt.
Är också helt ointresserad av online men är rädd att det är dit mycket av utvecklingen gått. Där finns det pengar att tjäna under lång tid istället för att bara sälja sin story och sen är det färdigt.
Hoppas mera på att det kommer finnas möjlighet att fortsätta spela efter att storyn är slut och att det ska finnas mycket kvar att göra då. Här får de gärna lägga till mycket extra med DLC:er tycker jag.