Citat:
Haha, inte bara jag som tejpar mig full med bup-plåster! Eller ja, jag tog bara två.
Jag älskar bup. Det är det allra bästa förutom kratom mot smärta, och gör en inte trött utan svagt glad.
Jag skulle vilja ha Temgesic som jag tror värktabben är. Men hur stark är den som lägst och mest? Den verkar jättesvag. Nu behöver jag inga missbruksdoser men jag tror jag hade 0,5 mg när jag självmedicinerade. Temgesic är svagare väl?
Jag längtar så efter känslan att inte ha ont och vara lite lycklig, istället för trött som jag blev av oxy.
Jag fick bup-plåster för att jag sa något som fick honom att skriva ut det, annars tyckte han inte jag skulle ha det och han ansåg att plåstret var lika beroendeframkallande som oxy. Vilket jag har svårt att få. Hur uppgraderar jag till Temgesic? Vad säger jag? Det är jättesvårt att dosera plåstret då det ska sitta en vecka och min smärtcykel är 4-5 dagar, dvs jag tar plåstret flera dagar i onödan. Jag ska sedan inte ha plåster i 1-2 veckor. Det är en bökig behandling.
Jag har ett missbruk av tram och sub flera år sedan, men min hjärna har glömt detta och vill inte ha de höga doserna, vill bara då och då kunna drämma till smärtan. Jag har tre kotkompressioner och en artros i ryggen.
Är det bara jag som tycker sub slår allt vad gäller smärtstillande (utom kratom som även har antiinflammatorisk effekt så den är dubbelt smärtstillande)? Jag skulle hellre ha en enklare medicinering som naproxen men jag får aldrig mer ta den då den kan leda till att gamla sår spricker och man får magruptur.