Fröken Hellm*n har även lyckats med att föra dig direkt bakom flötet ( 🎣 ) så att till och med gäddan skrattar i vassen, och det, så❗in i vassen och på tal om lassen, det vill säga, av lögner som Fröken Hellm*n lastade upp i stora lass så att sanningen blev kass och började luktade dass under tiden som hon tänkte på en pipa brass och några sorters tabletter upptagna i fass vilket hon tyckte var stil med klass.
Vad beträffar människor som har fått en Neuro-Psykiatrisk diagnos och har en "NPF" som till exempel: Autism, ADHD eller ADD, så är det vetenskapligt konstaterat, att dessa människor ofta begår eller har begått kriminella handlingar, det vill säga, brott av olika slag. Några, så av dig, kallade för pajas-konstateranden gällande Neuro-Psykiatriska funktionsnedsättningar, så är det något som åtminstone inte jag känner till i dagsläget.
Fröken Hellm*n har tidigare betett sig på ett mycket vidrigt och empatilöst sätt vilka handlingar hon själv bär ansvaret för så som för sitt tidigare ljugande.
Fröken Hellm*n, hade under natten den 16:e Oktober 2022 utfört kriminella och brottsliga handlingar av sin egen fria vilja och för dessa då begångna handlingar, så bär hon ett ansvar och, överhuvudtaget sagt, så kan ingen annan person skuldbeläggas för de brottsliga handlingar som Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället själv begick, inte ens med hjälp av tio kilo "NPF" i sitt bagage.
Mvh/
@JokerMannen/
Här är det nog du som hamnat lite bakom flötet själv. NEJ det är det inte!
Däremot, av alla som begår brott så är det en stor % som har NPF , men det ÄR INTE en stor del av de med NPF som begår brott, ser du skillnaden?
Som med seriemördare tex:
Det är en stor del seriemördare som började med att plåga djur, men det är inte en stor del av de som plågar djur som blir seriemördare.
Ser att en hel del deltagare i tråden fortsatt sitter fast i att M@j@ är skyldig till mord och skall ha livstids fängelse för det.
Det finns dock några som kan se hela bilden och som antagligen har mer erfarenhet av polisarbete som sker vid grova brottsfall såsom mord med allt vad det innebär inom evidenssökning, förhörsteknik, utredningsarbete överlag samt analytisk förmåga till att ta rätta beslut och inte minst leda en utredning för att få till ett åtal.
I detta fallet finns minimalt med spår lämnade av gärningspersonerna från själva mordet. Inget blod, inget mordvapen eller vittnen finns till brottet.
De i särklass viktigaste fynden finns att hitta på kroppen, dvs, dödsorsak och rester av brännbart ämne, brandrester av lakan, sopsäckar och vita plastflaskor av Gripen mm.
Den tekniska utredningen från tjejernas mobiltelefoner samt film från övervakningskameror var också avgörande för utredningen.
Tillförande uppgifter för utredningen kommer från tjejerna själva. Joh@nn@ har erkänt manuell strypning i 10 sekunder (nåja) vilket naturligtvis underlättar vid förhör och åtal.
M@j@ har uppgivit att hon inte bevittnat mord, utan hon har sovit under hela händelseförloppet.
Båda tjejerna ljuger. Om mycket. Och det vet alla, även förhörsledarna och juristerna i domstol. MEN! Det spelar ingen roll att tjejerna ljuger. Ett åtal bygger på bevisning och/eller indicier samt eventuella vittnesuppgifter.
Vad kan man styrka i ett åtal? Vad är bevisning och hur stark är den bevisning som finns?
M@j@ har antagligen inte sovit. Eller hon kan ha sovit en stund för att sedan vakna men inte gå upp -av den enkla anledningen för att hon inte vill bli inblandad i Joh@nn@s tjafs.
Det spelar inte egentligen någon roll, då det som finns i utredningen inte kan bevisa vad hon gjorde under denna natt. Det räcker inte med att Joh@nn@ påstår något, då det kan finnas anledningar till att skuldbelägga andra för att känna sig mindre skyldig till brottet som hon själv genomfört.
Det förstår alla som har erfarenhet av grova brottsfall.
Jag tycker vi skall vara stolta och känna oss trygga med att vi i Sverige har en rättsapparat som de facto fungerar. Om inte annat - så bevisar detta fallet - just detta.
Att ljuga är inte brottsligt under förhör eller när man själv blir åtalad. PUNKT
Det finns större och nyare händelser att diskutera.
Acceptera att domarna är rättvisa och sätt hjärnorna i arbete på annat håll.
Ja, du som tillhör den falangen vill säkert att det ska tystas ner och glömmas bort så lilla MH kan få ett lyckligt liv.
Men vi som tror att hon var med och mördade TT kommer se till så att det hon gjort inte glöms bort och att hon inte kan gömma sig någonstans i mängden.
Utifrån den skräcken jag såg i M*j*'s ögon och ansikte - jag anar att hon blivit indragen i kriminalitet mot sin egen vilja- Jag känner henne inte privat - jag fick intrycket av att M*j* ville springa ifrån platsen .. alltså springa ifrån även Johanna för att söka hjälp. De - bestämde över M*j* - hon hade ingen egen vilja då iallafall.
Min tanke är att det fortsatt under åren som gått - alltså att M*j* varit som en ägodel för dessa andra personer där även Johanna finns med - M*j* fick ju inte ens prata för dem ..
Ja det är vad jag sett och hört - M*j* tystades ner - med en hand för munnen och dragen i armen - som en hund i ett koppel .. man tejpat käften på. Det är väll värt att fråga M*j* - om detta stämmer.
För gör det , det - ja då har man fått svar.
Det kan vara en orsak att Maja inte talat mycket eller att det verkat som om M*j* ljugit.
Hon kanske har haft det väldigt jobbigt och hennes vilja kanske har varit att prata som hon velat tala om - med blivit hotad om att inte prata om..
Jag kan ju naturligtvis inte vara alldeles säker. Man borde fråga M*j* om killarna i Borås. Vilka idéer de har ? Även Johanna skulle ju kunna berätta - Johanna var ju där också.
Så du inbillar dig att några killar i Borås skulle terrorisera en tjej i Vettlanda under flera år och tvinga henne att mörda en läkarstudent från Linköping? Varför? Och hota henne när hon sitter i häktet så hon inte törs berätta något?
Om hon varit så rädd för dem så hade hon inte behövt åka till Göteborg eller gå ut på Nöjet. Hon kunde ha hållt sig hemma. Hon hade andra alternativ än att hänga med kriminella.
Eftersom Maja vet att hon inte dödat Tove, utan ställdes inför faktum, Johanna behövde hjälp att bära ner Toves kropp. Tove var kall och död.
Maja hade sovslumrat, det betyder att Johanna dödade Tove. Vem annars skulle så effektivt och planerat göra sig av med alla spår?
Eftersom Maja vet att hon inte dödat Tove, utan ställdes inför faktum, Johanna behövde hjälp att bära ner Toves kropp. Tove var kall och död.
Maja hade sovslumrat, det betyder att Johanna dödade Tove. Vem annars skulle så effektivt och planerat göra sig av med alla spår?
Det tog tid innan din utnämnda hjältinna visste vad hon gjorde i lgh, först full, spytt, sparkat omkring i badrummet, till sist sovit (som jag har för mig att någon tipsat henne om).
Kan det vara så att denna "hjältinna" har en och annan pollett ytterligare i sin avstängda hjärna som ännu inte har ramlat ner?
Jag har konstant påvisat med citat ur FUP där Maja ljuger.
Varenda del med start Al*in på söndag, gentemot sina föräldrar när hon äter lunch, vidare när hon spelar förskräckt inför sin far då de har genrep vid IIharjen och sen till polis på samma plats.
Sen ljuger hon inför FhL som tycks inbilla sig ha byggt ett förtroende när hon väl öppnar käften:
Faktum är att Maja vände sig hellre till en kriminell i häktet.
Hon förväntade sig nog inte att denna skulle plockas in för förhör och berätta mer än Maja tänkt sig.
Fyra dagar senare kommer hennes bejublade erkännande. Senast jag var inne här har hon till och med kvalat in som hjälte enligt Mumsbulle.
Bland det sjukaste jag läst med tanke på vad hon gjort.
Förhöret med samsittaren vittnar om att hon inte har nån minnesförlust sen 47 dagar tillbaka, vilket hon likaväl ljuger om ända upp i TR och försöker köra med sjukdomsvinst.
Hon ljög och försökte göra gällande att poletten föll ner "igår kväll."
Vidare så ljuger hon i TR om att hon inte pratat med vakten.
Som beskriver att Maja ville stå upp för J och vara vittne, att hon var aggressiv och krävde att Tove skulle bestraffas och kastas ut.
Maja låtsas förvånad över att J sagt till en annan person att hon vill mörda Tove.
Sen låtsas hon skräckslagen över alla sökord om bränder.
Riktigt manipulativt försök med tanke på den insyn och info hon satt på inklusive aktiv som alibi.
Jag har även visat vart hon ändrar storyn; att hon slutat spy och ramlat.
Även att hon så lämpligt får minnesförlust - efter att hon delgivits vad Johanna sagt om en kamp.
Då har Maja inget minne av att Tove gjort motstånd och stretat emot.
Eftersom Maja ljuger så mycket gör det att hon saknar trovärdighet rent generellt.
Jag antar jag missade nåt i all hast eftersom det är så mycket lögner:
Hon är helt enkelt osannolik.
Förutom kriminell i det fördolda vill säga.
Om du så kopierar in hela FUP, säger det endast VAD du tolkat. Det säger INGENTING om underlaget till VARFÖR du tolkar och tror som du gör.
Utgår du ifrån statistik, kunskap, erfarenheter eller vad?
Jokerpajasen påstår sig VETA att "den sortens människor" som har NPF är kriminella och tolkar sedan utifrån det.
Du förefaller VETA något annat. Vilka givna förutsättningar utgår du ifrån?
Fröken Hellm*n har även lyckats med att föra dig direkt bakom flötet ( 🎣 ) så att till och med gäddan skrattar i vassen, och det, så❗in i vassen och på tal om lassen, det vill säga, av lögner som Fröken Hellm*n lastade upp i stora lass så att sanningen blev kass och började luktade dass under tiden som hon tänkte på en pipa brass och några sorters tabletter upptagna i fass vilket hon tyckte var stil med klass.
Vad beträffar människor som har fått en Neuro-Psykiatrisk diagnos och har en "NPF" som till exempel: Autism, ADHD eller ADD, så är det vetenskapligt konstaterat, att dessa människor ofta begår eller har begått kriminella handlingar, det vill säga, brott av olika slag. Några, så av dig, kallade för pajas-konstateranden gällande Neuro-Psykiatriska funktionsnedsättningar, så är det något som åtminstone inte jag känner till i dagsläget.
Fröken Hellm*n har tidigare betett sig på ett mycket vidrigt och empatilöst sätt vilka handlingar hon själv bär ansvaret för så som för sitt tidigare ljugande.
Fröken Hellm*n, hade under natten den 16:e Oktober 2022 utfört kriminella och brottsliga handlingar av sin egen fria vilja och för dessa då begångna handlingar, så bär hon ett ansvar och, överhuvudtaget sagt, så kan ingen annan person skuldbeläggas för de brottsliga handlingar som Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället själv begick, inte ens med hjälp av tio kilo "NPF" i sitt bagage.
Mvh/
@JokerMannen/
"Vad beträffar människor som har fått en Neuro-Psykiatrisk diagnos och har en "NPF" som till exempel: Autism, ADHD eller ADD, så är det vetenskapligt konstaterat, att dessa människor ofta begår eller har begått kriminella handlingar, det vill säga, brott av olika slag."
Vilken "vetenskap" vill du påstå ha konstaterat att människor med NPF är kriminella? Ett sådant befängt uttalande kräver referenser!
Varenda del med start Al*in på söndag, gentemot sina föräldrar när hon äter lunch, vidare när hon spelar förskräckt inför sin far då de har genrep vid IIharjen och sen till polis på samma plats.
Sen ljuger hon inför FhL som tycks inbilla sig ha byggt ett förtroende när hon väl öppnar käften:
Hon förväntade sig nog inte att denna skulle plockas in för förhör och berätta mer än Maja tänkt sig.
Fyra dagar senare kommer hennes bejublade erkännande. Senast jag var inne här har hon till och med kvalat in som hjälte enligt Mumsbulle.
Förhöret med samsittaren vittnar om att hon inte har nån minnesförlust sen 47 dagar tillbaka, vilket hon likaväl ljuger om ända upp i TR och försöker köra med sjukdomsvinst.
Som beskriver att Maja ville stå upp för J och vara vittne, att hon var aggressiv och krävde att Tove skulle bestraffas och kastas ut.
Maja låtsas förvånad över att J sagt till en annan person att hon vill mörda Tove.
Riktigt manipulativt försök med tanke på den insyn och info hon satt på inklusive aktiv som alibi.
Även att hon så lämpligt får minnesförlust - efter att hon delgivits vad Johanna sagt om en kamp.
Eftersom Maja ljuger så mycket gör det att hon saknar trovärdighet rent generellt.
Bra sammanfattning av denna likbärar-hjältinna!
Hennes uppförande gentemot TT.s anhöriga har mycket att önska!
Är det verkligen något en oskyldig skulle orka med i förhör efter förhör?
Var och en är väl lycklig i sin tro om vad som utspelade sig i badrummet.
Ingen utomstående vet sanningen, i detta fall finns det bara två som vet. Båda ljuger så klockorna stannar.
Om du så kopierar in hela FUP, säger det endast VAD du tolkat. Det säger INGENTING om underlaget till VARFÖR du tolkar och tror som du gör.
Utgår du ifrån statistik, kunskap, erfarenheter eller vad?
➡ Jokerpajasen påstår sig VETA att "den sortens människor" som har NPF är kriminella och tolkar sedan utifrån det.
Du förefaller VETA något annat. Vilka givna förutsättningar utgår du ifrån?
Nej @sybel, jag har tidigare framfört, att de människor, vilka oftast begått brottsliga handlingar eller, som begår brott har i största utsträckning fått en Neuro-Psykiatrisk diagnos som till exempel: Autism, ADHD eller ADD.
Enligt ovan skrivet så handlar det om Fröken Hellm*n:s Neuro-Psykiatriska diagnos vilken hon tidigare fått.
Fröken Hellm*n har tidigare bevisat sig själv till att ha varit driven av kriminella tankebanor vilka hon även förverkligade och då, bland annat under natten samt den tidiga morgontiden å` den 16:e Oktober 2022.
Fröken Hellm*n betedde sig mycket vidrigt samt tillika sagt, även mycket empatilöst åt under natten och den då tidiga morgontiden när hon bland annat var sin kamrat Fröken Janss*n behjälplig och agerade som lik-bärerska och även då som lik-skogs-placerare och efter det så tog hon fram sina lögner vilka emanerade fram som flodvågor utan stopp.
Enligt det ovan skrivna, så kommer du överhuvudtaget aldrig att kunna bortförklara detta, varken med "NPF" eller dina mycket egendomliga påpekanden beträffande just lilla Fröken Hellm*n.
Lilla ("Fröken Fin i Kanten") Hellm*n är en vidrig och empatilös samt också en mycket lögnaktig person och, som mycket långt ifrån visat sig till att vara en rättskaffens person.
Lägg nu ner ditt pajas-spektakel gällande lilla Fröken Hellm*n:s oskyldighet och ta ditt förnuft till fånga och sålunda försök och förstå att Fröken Hellm*n är mycket långt ifrån till att kunna ses som Gud:s lilla oskyldiga ängel, hon har en gloria cirkulerande runt sitt huvud vilken är upplyst av lögnens ljus
"Vad beträffar människor som har fått en Neuro-Psykiatrisk diagnos och har en "NPF" som till exempel: Autism, ADHD eller ADD, så är det vetenskapligt konstaterat, att dessa människor ofta begår eller har begått kriminella handlingar, det vill säga, brott av olika slag."
➡ Vilken "vetenskap" vill du påstå ha konstaterat att människor med NPF är kriminella? Ett sådant befängt uttalande kräver referenser!
Du får helt enkelt sagt läsa in dig lite bättre än vad du tidigare tycks ha gjort gällande området "NPF-diagnoser" och att ha, samt att leva med någon form av en Neuro-Psykiatrisk funktionsnedsättning som till exempel: Fröken Hellm*n.
Bevandra dig i faktan sådan som den står skriven och sålunda kommer du slutligen att ledas fram till en bättre förståelse gällande Neuro-Psykiatriska funktionsnedsättningar och diagnostiseringarna vad de beträffar.
Du tjatar och tjatar om dina upptäckter om att Maja ljuger.
Det går på repeat som du gärna anklagar andra för.
Det är inte heller någon kioskvältare, som du brukar säga.
Faktum är (som du i varje inlägg säger) är att det inte är så att det är du som kommit på detta.
Nämnligen (även det är ett ord som du använder mycket flitigt) har det du tagit upp diskuterats länge innan du ens kom in i tråden i augusti.
I tingsrätten ( när var rättegången? Mars- aptril?) pressar Clea Maja om kräkningarna och fallet.
I Nedanstående inlägg kan du se att det inte är något nytt. Utdrag från förhör efter förhör hur Maja lägger fram kräkningarna och fallet i badrummet till rättegången:
Clea: Mm, men du sa nånting annat, sa du inte at du hade kräkts i badrummet och att du hade slagit benen och skapat ljud i badrummet?
Maja: Ja
Clea: Ja, och var det sant?
Maja: Alltså det, nej det var inte sant."
Jag minns ett inlägg för länge länge sedan, från en skribent i en annan tråd som ilsket skrev att det är ditt signum; att komma en in i en pågående tråd där FUP lagts ut för en längre tid sedan. Därefter få det att framstå att du snabbt som blixten efter att ha läst FUP kommer du fram till saker som det tagit tråden månader eller till och med år att komma fram till. Att det är DU som blilliant kommer fram till allt som du nu presenterar som mycket redan är gammal skåpmat.
I dina inlägg skapar du om lögnerna till slipade manipulationer, allt för att skapa dramatik runt dina fynd och din nya skapelse.
Vissa av dina påståenden av att Maja ljuger kan vara rena rama minnesförändringar. Liknande sådan vi sett av andra vittnen och som vi alla har.
När man läste de talrika förhören i FUP om Lenas död, kunde man se att på baa några veckor hade minnesbilderna förändrats hos vittnena. Även de som ville att mördaren skulle åka fast. T ex Lenas barn. Små detaljer, men ändå en ändring. Som att gick Lena först upp till övervåningen eller inte. Vad hon sa hade också ändrats.
Att Maja inte kommer ihåg "kampen" som du kallar det, motståndet som Maja uttrycker det som "streta emot" som hon i förhör 21/12 säger att Johanna berättat om. Detta är ju efter Majas erkännande, den 2/12.
Det är alltså redan uttryckt.
"M: Eh, hon sa väl att Tove försökte liksom att streta emot i början men ja."
Att hon senare i slutet av januari inte minns det, är det ett av dina FAKTUM att Maja ljuger?
"BF: Framgick det av Johannas berättelse om Tove gjorde något motstånd?
M: Inte vad jag uppfattade.
BF: Har det varit något prat överhuvudtaget om att Tove har gjort motstånd på något sätt?
M: I vilken?
BF: Ja när som. När du pratar med Johanna efteråt.
M: Inte vad jag kommer ihåg vad hon har sagt.
F: Mmm. "
Eller skulle det kunna vara så att Maja inte minns detta?
Du samlar på lögnerna, vissa tydliga, medan andra (såsom det enligt dig lömska döljandet av sökningen på stripklubb) är helt utan substans. Andra är osäkra.
Medan andra människor i världen kan glömma, kan Maja aldrig glömma, utan bara manipulera.
Du har fastnat i lögnerna, medan tråden går vidare...
Majas polett, den kan abslut ha vuxit fram allt eftersom. Att erkänna gravfridsbrottet, det är att sätta sig själv i en mordsituation.
Hon har blivit konfronterad av samsittaren och av förhörsledaren om hur Johanna utnyttjat henne och inte brytt sig om Maja. Det kan vara mycket svårt att ta till sig, att den man älskat och litat på, den enda vän man egentligen har (nej, Maja hade inte MASSOR av vänner, inte ens Johanna påstår det), inte är den du tror.
Detta svek är svårt att ta till sig för vem som helst, svårare om du redan har tillitsproblem och svårigheter att ta till dig att någon kan älska dig. Maja har en övergivienhetsproblematik.
Maja har litat mycket på Johanna, hennes ord ska rädda dom. Inte bara Maja, utan Johannas liv. Maja är inte den som styrt skutan.
Majas lögner avslöjar inte det som du försöker mangla fram, i inlägg efter inlägg.
De avslöjar inte en lömsk och slipad manipulatör. Inte en ondsint person som helt av sig själv är som född ur helvetet och har en egen agenda. Inte att hon är en duracellkanin som på egen hand kan göra både det ena och andra. Lögnerna visar inte heller på att Maja är helt utan inflytande av Johanna och att hon inte lider på minsta sätt av några dagnoser. Enligt dig har hon varken ADD symtom (hon har ju en enorm ork att festa) drag av autism eller kognitva nedsättningar. Inte heller har hon haft depression. Suck.
Alla utredningar och de som jobbat med Maja är (liksom hovrätten) helt inkompetenta. Ja, även föräldrarna har ju fattat det hela fel. De har curlat sönder Maja som har SJUKDOMVINST. Kanske den enda sanna diagnoosen enligt dig?
Inte heller bevisar alla de lögner som du upprepar i inlägg efter inlägg att Maja är en mördare.
Det har även hovrätten slagit fast.
Vem är det som kr på repeat??? Har du fastnat i ett och samma spår?
Hm, minns även Hanna D, som även hon hade fått fel diagnos (trots depression under tjugo års tid). Även där handlde det om curlande och sjukdomsvinst.