2023-11-30, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jaha då vet vi vem du är!

Borde du inte bli OT av dig själv nu när alla på fb vet vem du är?

Avstängt konto eller något liknande?

Massonit i Borås är ju välkänd, finns även foton på dig vad jag förstår.

Att du vågar hänga ut dig själv så här? Starkt jobbat.
Visst visst - men lämna M*j* ifred - hon ska inte ha våld runt sig mer..
Citera
2023-11-30, 20:51
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Från taximordsrättegången (33 minuter in)
https://youtu.be/9NrJnPPTH38?si=-efrh2KrVT0pHjSz

Citat: avsaknad av punktformiga blödningar, (petetiker) talar det för att det är ett snabbt förlopp?

Thiblin svarar rakt och tydligt JA.

Man önskar ju att det hade lagts mer tid på korsförhör, där Johanna OCH Maja hade pressats mer, så att inga otydligheter kvarstått.

...

Det är vad jag också har saknat - tuffa förhör. Men de kom aldrig, vare sig i TR eller HR. Däremot hade förhörsledarna enstaka tuffa förhör, men detta framkom aldrig i rättegångarna pga slöa åklagare. Särskilt den sista.

Däremot är GK- Gunilla Karlsson,en av landets vassaste förhörsledare. Tillsammans med Monica Olhed som tyvärr har gått i pension men numera tillhör Silvervargarna…
Senast redigerad av Nonitotta 2023-11-30 kl. 21:33.
Citera
2023-11-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Visst visst - men lämna M*j* ifred - hon ska inte ha våld runt sig mer..

🤣🤣😅 att du bara orkar.

M@ja är väldigt drivande och själv delaktig i våld och hot.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att lämna M@ja ifred? Och M@ja ska inte ha våld runt sig mer..

Då m@ja är själv drivande och grogrund till våld, hur ska M@ja undvika att ha våld runt sig?

Du får gärna utveckla ditt resonemang mer utan att självklart avslöja mer om dina kriminella aktiviteter i Borås.

Att du har valt ett alias där alla kriminella i din närhet vet vem du är förstår jag inte riktigt.

Är inte det farligt?

Ditt konto borde bli avstängd om det är så illa, för din egen skull.

Tänk om fb kommer att bli beskylld för att en så välkänd person som du far illa pga att du OT dig själv?
Citera
2023-11-30, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Förstår att du är en viktig person, iaf enligt dig själv. Om du är någorlunda sann som person så tycker jag att du bör logga ut och aldrig återkomma. För din egen säkerhet. Flashback är ett anonymt forum och ska så förbli. Att avslöja dig själv kan vara farligt.
Nej jag är inte viktig , men M*j* ska inte straffas mer än vad hon gjort.
Citera
2023-11-30, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Intressant artikel i Expressen.

Magnus Sjöhult tar upp frågan om Johannas straffrabatt för att hon erkände. Han anser att A*lbin har en poäng i sin överklagan till hovrätten:

”Kan man få strafflindring om den tilltalade anhållits och sedermera häktats eller inkommer med uppgifter först när utredningen nått så långt att bevisningen mot denne redan är övertygande?””

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/toves-pojkvan--har-en-poang/
Citera
2023-11-30, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Magnus Sjöhult tar upp frågan om Johannas straffrabatt för att hon erkände. Han anser att A*lbin har en poäng i sin överklagan till hovrätten:

”Kan man få strafflindring om den tilltalade anhållits och sedermera häktats eller inkommer med uppgifter först när utredningen nått så långt att bevisningen mot denne redan är övertygande?””

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/toves-pojkvan--har-en-poang/
Tack, det finns helt klart en poäng med att ta upp Toves anhörigas överklaganden, Johannas överklagande är så dumt att det blir pinsamt.

Citat:
Högsta domstolen ska nu fatta beslut om pojkvännen och familjen får prövningstillstånd för att frågan om straffrabatten ska avgöras.

Jag hoppas att det blir så och tycker att det finns ett principiellt intresse.

Åklagaren har valt att inte överklaga domen.

Johanna Jansson har överklagat för att bli friad från mord och pekar bland annat på att flera rättsläkare kommit till olika slutsats om dödsorsaken. Den typen av bevisvärdering skulle jag bli mycket förvånad om Högsta domstolen väljer att ta upp
Citera
2023-11-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

➡ Vill du verkligen inte förstå (Johannas ljug) - M*j* blev tvingad av Johanna att dels utföra (mentalt ansträngande gärning , i och med gravfridsbrottet) - vilket M*j* först bekymmersamt blivit extremt rädd och på nytt skräckslagen (hänvisning till killarna vid bänken som dragit in M*j* i brottslighet)

Dina illa behandlingar mot M*j* som även hon är ett utnyttjat offer i denna tragiska händelsen (bör upphöra - jag bryr mig om M*j* - vill ha ett lugnt fortsatt liv med harmoni i vardagen.

Obs.. jag talar om det jag har sett och hört.

M*j* blev alla gånger av 100 ------------> manipulerad

Försök nu förstå att M*j* aldrig någonsin ---------> har velat skada någon annan .. (arg kan hon ha varit pga oliktänkande) arg kan hon också varit på andra människor som vill någon annan illa.

Förstå nu att M*j* behöver komma bort från dessa som agerar olikt M*j*.

Jag har ställt en fråga till dig enligt nedan sett och beträffande just Fröken Hellm*n.

Frågan: Hur kan just du @Massonite, och med säkerhet veta om, och känna till, att Fröken Hellm*n tidigare av sin kamrat Fröken Janss*n blivit tvingad till att då ha begått brottsliga handlingar helt och hållet mot sin egen vilja ?

Vore tacksam om du ville svara på frågan enligt ovan ställd gällande Fröken Hellm*n.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-30, 22:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Tja, varför inte, mördar Maja mus släppte dom.
Citera
2023-11-30, 22:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Till skillnad mot dig har jag ALDRIG PÅSTÅTT något utan hela tiden varit tydlig med att det KAN förhålla sig så och jag har hänvisat till utredningar i FUP som underlag.

Du har däremot aldrig redovisat vad du bygger dina påståenden på, vilken faktisk grund du har för dina tolkningar. Alla dina sanningar är fritt hängande lösa spekulationer
Jag har konstant påvisat med citat ur FUP där Maja ljuger.

Varenda del med start Al*in på söndag, gentemot sina föräldrar när hon äter lunch, vidare när hon spelar förskräckt inför sin far då de har genrep vid IIharjen och sen till polis på samma plats.

Sen ljuger hon inför FhL som tycks inbilla sig ha byggt ett förtroende när hon väl öppnar käften:

Faktum är att Maja vände sig hellre till en kriminell i häktet.

Hon förväntade sig nog inte att denna skulle plockas in för förhör och berätta mer än Maja tänkt sig.
Fyra dagar senare kommer hennes bejublade erkännande. Senast jag var inne här har hon till och med kvalat in som hjälte enligt Mumsbulle.
Bland det sjukaste jag läst med tanke på vad hon gjort.

Förhöret med samsittaren vittnar om att hon inte har nån minnesförlust sen 47 dagar tillbaka, vilket hon likaväl ljuger om ända upp i TR och försöker köra med sjukdomsvinst.

Hon ljög och försökte göra gällande att poletten föll ner "igår kväll."

Vidare så ljuger hon i TR om att hon inte pratat med vakten.
Som beskriver att Maja ville stå upp för J och vara vittne, att hon var aggressiv och krävde att Tove skulle bestraffas och kastas ut.

Maja låtsas förvånad över att J sagt till en annan person att hon vill mörda Tove.
Sen låtsas hon skräckslagen över alla sökord om bränder.

Riktigt manipulativt försök med tanke på den insyn och info hon satt på inklusive aktiv som alibi.

Jag har även visat vart hon ändrar storyn; att hon slutat spy och ramlat.
Även att hon så lämpligt får minnesförlust - efter att hon delgivits vad Johanna sagt om en kamp.

Då har Maja inget minne av att Tove gjort motstånd och stretat emot.

Eftersom Maja ljuger så mycket gör det att hon saknar trovärdighet rent generellt.

Jag antar jag missade nåt i all hast eftersom det är så mycket lögner:
Hon är helt enkelt osannolik.
Förutom kriminell i det fördolda vill säga.
Senast redigerad av develi 2023-11-30 kl. 22:50.
Citera
2023-11-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Trådens självutnämnda pajas är ingen annan än DU, som febrilt kämpar för att göra ett grymt, ofattbart mord till en cirkusföreställning med dina nördvarnande formuleringar.

Jag vet hur fakta om NPF KAN tala i detta fallet, vilket du tydligt demonstrerar att du inte har minsta insikt i, kunskap om eller erfarenhet av. Med hemmasnickrade lögner saluför du raljerande fördömanden baserade på dina oförankrade fördomar. Inte på något vis har du visat belägg för dina befängda påståenden.

Den sortens människor du tillhör, som finner nöje i att försöka framhäva sin egen förträfflighet genom att konstruera och sprida lögner om andra, i detta fallet människor med NPF i allmänhet och M i synnerhet, är ytterst vämjeliga.

Bygger du dina tolkningar på mer än en önskan att roa likasinnade och din fördomsfulla okunnighet?

Fröken Hellm*n har även lyckats med att föra dig direkt bakom flötet ( 🎣 ) så att till och med gäddan skrattar i vassen, och det, så❗in i vassen och på tal om lassen, det vill säga, av lögner som Fröken Hellm*n lastade upp i stora lass så att sanningen blev kass och började luktade dass under tiden som hon tänkte på en pipa brass och några sorters tabletter upptagna i fass vilket hon tyckte var stil med klass.

Vad beträffar människor som har fått en Neuro-Psykiatrisk diagnos och har en "NPF" som till exempel: Autism, ADHD eller ADD, så är det vetenskapligt konstaterat, att dessa människor ofta begår eller har begått kriminella handlingar, det vill säga, brott av olika slag. Några, så av dig, kallade för pajas-konstateranden gällande Neuro-Psykiatriska funktionsnedsättningar, så är det något som åtminstone inte jag känner till i dagsläget.

Fröken Hellm*n har tidigare betett sig på ett mycket vidrigt och empatilöst sätt vilka handlingar hon själv bär ansvaret för så som för sitt tidigare ljugande.

Fröken Hellm*n, hade under natten den 16:e Oktober 2022 utfört kriminella och brottsliga handlingar av sin egen fria vilja och för dessa då begångna handlingar, så bär hon ett ansvar och, överhuvudtaget sagt, så kan ingen annan person skuldbeläggas för de brottsliga handlingar som Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället själv begick, inte ens med hjälp av tio kilo "NPF" i sitt bagage.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-30, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har ställt en fråga till dig enligt nedan sett och beträffande just Fröken Hellm*n.

Frågan: Hur kan just du @Massonite, och med säkerhet veta om, och känna till, att Fröken Hellm*n tidigare av sin kamrat Fröken Janss*n blivit tvingad till att då ha begått brottsliga handlingar helt och hållet mot sin egen vilja ?

Vore tacksam om du ville svara på frågan enligt ovan ställd gällande Fröken Hellm*n.

Mvh/
@JokerMannen/
Utifrån den skräcken jag såg i M*j*'s ögon och ansikte - jag anar att hon blivit indragen i kriminalitet mot sin egen vilja- Jag känner henne inte privat - jag fick intrycket av att M*j* ville springa ifrån platsen .. alltså springa ifrån även Johanna för att söka hjälp. De - bestämde över M*j* - hon hade ingen egen vilja då iallafall.
Min tanke är att det fortsatt under åren som gått - alltså att M*j* varit som en ägodel för dessa andra personer där även Johanna finns med - M*j* fick ju inte ens prata för dem ..

Ja det är vad jag sett och hört - M*j* tystades ner - med en hand för munnen och dragen i armen - som en hund i ett koppel .. man tejpat käften på. Det är väll värt att fråga M*j* - om detta stämmer.
För gör det , det - ja då har man fått svar.

Det kan vara en orsak att Maja inte talat mycket eller att det verkat som om M*j* ljugit.
Hon kanske har haft det väldigt jobbigt och hennes vilja kanske har varit att prata som hon velat tala om - med blivit hotad om att inte prata om..

Jag kan ju naturligtvis inte vara alldeles säker. Man borde fråga M*j* om killarna i Borås. Vilka idéer de har ? Även Johanna skulle ju kunna berätta - Johanna var ju där också.
Senast redigerad av Massonite 2023-11-30 kl. 23:41.
Citera
2023-11-30, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
*Men JJs advokat "10-sekunders-strypning-och kräkning"- CS kan ha sagt till JJ att tona ner detta att MH skulle ha hållit i TTs armar, för att JJ skulle få ett mildare straff. För hon förstod att det skulle bli livstid för hennes klient (och även för MH) om denna hade propsat på fasthållning.
Exakt allt ang J:s berättelse går ut på att tona ner.
Att det är fokus på olyckshändelse eller på helst friad, på sin höjd grov misshandel är mer än övertydligt - via CS.

Snabbt förlopp direkt innanför tröskeln, Tove påstås köra igång en trigger så J går upp i det röda fältet.
10 sek bara och fokus på spyor.

Iom detta så for Maja ut med badvattnet, för det saknas som sagt 30-40 minuter ang vad som hänt dess innan.
Så om Maja varit på benen så fick hon gratis gräddfil av J.

Det enda som inte tonar ner utifrån påföljdsfrågan är att M är delaktig och hållit fast Toves armar.
Och J tonar inte ner den delen. Hon vidhåller att M höll i armarna.

2022-12-15 medverkar Advokat MB i förhör.
2022-12-30 är nästa förhör då CS med för första gången så vitt jag kan se, dvs när J erkänner.

J säger att hon fick förtroende för CS och öppnade sitt hjärta.

Om J däremot vägrat erkänna offentligt så hade hon, förutom att gå miste om högprofilerat rättsfall och stora summor pengar, blivit tvungen att avsäga sig rollen som försvarare.

Det berör att främja orätt som är förbjudet vs god advokatsed.

En advokat har fortsatt haft lojalitets- och tystnadsplikt så offentligt kan det låta att de inte kom överens, att personkemin stämde inte, att försvararen inte tog tillvara klientens rättigheter osv.
För att det fortsatt ska vara höljt i dunkel.
För det kan ju lika gärna vara sant. Vem vet.

Undrar hur J ser på det hela nu utifrån vad domaren i HovR sa?

Enligt Hovrättens ordförande Niklas Rundberg hade Johanna kunnat gå fri om hon hållit käften.

Alhem reagerade starkt på hans uttalande och undrade vad det skickar för signaler till gängkriminella.

Ett i sig intressant uttalande eftersom det är just i dessa kretsar det körs med och ett evigt förnekande att ha varit inblandad i nåt.
Maja körde med att ha sovit och varit ovetande och bedömdes som lika osannolik.

"(...), men när det gäller mordet så har jag väldigt svårt att.. eftersom det är två stycken personer som är i lägenheten men man vet inte - det kan antingen vara den ena eller den andra, det kan va båda och då har man då inga uppgifter att utgå ifrån så hade det nog blivit väldigt svårt att döma nån om man inte haft dom här uppgifterna som 20-åringen har lämnat.

Reportern: Trots att man kunnat slå fast att alls tre var i lägenheten tillsammans.
Trots att man hittat DNA från Tove i badrummet och trots att grannen hörde dunsar från lägenheten och trots att dom transporterade bort Toves kropp på natten så tror inte Niklas Runberg att bevisen räckt för att fälla Johanna Jansson för mord:

"-- Det hade ju varit betydligt svårare."

https://sverigesradio.se/artikel/hovrattsdomaren-hade-varit-svart-att-falla-johanna-jansson-for-mord-om-hon-inte-berattat[/i]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in