Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Nja du verkar litet historielös. Exempelvis byggde sossarna kärnkraft på 1970-talet. Jag minns det för jag var där . . .
Jag menar givetvis nedläggningarna i modern tid(som alla gamla partier har skuld i). Byggandet kan jag inte tänka mig att någon var emot(kanske något Sovjetsponsrat bokstavsvänster parti). Tycker facken borde ha frågat sig vart all energi skulle komma ifrån, säven näringslivet kunde ha gapat lite mera.
I övrigt så tänkte jag på en grej angående fackets lönekrav och inflationen. Krävde facken högre löneökningar när inflationen var för låg under 10-talet? Jag arbetade utomlands första halvan så där har jag dåligt koll och efter 2015 så var väl ingen ökning så stor så den hotade ekonomin.
Själv kan jag köpa att man ska hålla igen lönekrav för att behålla produktion i Sverige och på mindre orter, men då vill man ju gärna se att ägarna investerar delar av den extra vinsten i verksamheten. Det där går väl iochförsig att ordna med skattesänkningar, men även det driver ju inflationen säger en del...