2023-11-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
S får inte längre mobba sin syster, klart det är synd om henne. Inte konstigt att saker får fortgå, många kan helt enkelt inte ta in vad en del människor är kapabla till.

Jag skrev inte att det är synd om S, bara att såna inlägg tyder på otrygghet. Klart inte S är trygg. Hon är väldigt skadad av sin uppväxt. Betyder inte att det är synd om henne. Konstaterade bara. Det är hemskt att säga men den tjejen kan bli mycket farlig.
Citera
2023-11-30, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag skrev inte att det är synd om S, bara att såna inlägg tyder på otrygghet. Klart inte S är trygg. Hon är väldigt skadad av sin uppväxt. Betyder inte att det är synd om henne. Konstaterade bara. Det är hemskt att säga men den tjejen kan bli mycket farlig.

Håller med om att familjestrukturen varit mycket destruktiv, och att S är en produkt av densamma. S tycks inte heller vilja ändra sig utan snarare förefaller hon vara bekväm med hur det varit, och vill tillbaka till detta. Håller tyvärr också med om din avslutande mening, och tycker därför att det är olämpligt att S får träffa Z något mer. Snarare borde man nog låta Z umgås mer med sin lillasyster som inte levt så länge i den destruktiva familjestrukturen, och därför inte tagit så mycket skada av den som de andra barnen.
Citera
2023-11-30, 20:11
Medlem
Traxdatas avatar
Angående den telefonen som S vägrar ge ut PIN-kod till polisen. Varför inte överlämna en identisk mobil till ungen. Lura henne att hon får tillbaka den p.g.a jada jada.
Sedan när hon knappar in sin PIN sänder fake mobilen infon till polisen.

Lite fantasi skulle räcka. Ungar är lättlurade.
Citera
2023-11-30, 20:13
Medlem
DeppJohnnys avatar
Är det ingen som har bild på föräldrarna?
Citera
2023-11-30, 20:27
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny

Bilder på föräldrarna:
https://www.bildtagg.se/bild/be3ice2h1gspjyp7g7ezgt6
Citera
2023-11-30, 20:27
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny

Finns i sammanfattningen på första sidan i tråden.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Ffreeimage.host%2Fi%2FHO0 qt8x
Citera
2023-11-30, 20:41
Medlem
Man blir helt förstörd av att följa och läsa om det här fallet ändå av nån anledning gör man det. Det här är lika hemskt som fallet lilla hjärtat Esmeralda som även det gjorde mig ledsen och arg.

Z verkar så fin, smart och stark flicka. Blir så berörd när hon säger att hon inte fick vatten, hon säger att om nån är törstig måste man komma med vatten, det är inte snällt annars. Dom ger henne inte vatten på flera dagar och den sinnessjuka mamman ställer glas med ättika som ser ut som vatten. Hon säger även att flickan dricker och äter allt. Dricker parfym med mera. Det är ett barn som är törstig som inte får vatten men dom torterar henne med att ställa fram vattenliknande vätskor i glas. Vilka sjuka sadister. Sen kan det ju vara så att hon inte drack det att dom på något sätt tvingade i henne det. Hon frågar efter vatten då hon inte fått det på flera dagar och föräldrarna blir arga och tvingar i henne ättika och säger här har du drick om du är törstig.

Mamman har varit avundsjuk på sin egen dotter och varje gång hon var arg eller att andra barnen var dumma så gav hon tillbaka sin ilska till stackars lilla Z. Vilken sjuk sjuk människa.

Vem vet vilka saker hon gjorde med henne när hon var ensam med henne, men hon skar flickans fingrar, böjde hennes fingrar bakåt, penetrera henne, brände henne med kokt vatten, torterade henne, isolerade henne osv.

Z verkar vara stark, det måste hon vara, hon har lärt sig koppla bort på något sätt för att kunna överleva, jag tror det är därför hon inte vill berätta allt, för när hon börjar tänka på det blir hon ledsen. Andra människor som inte är Z kanske blivit helt förstörda och suttit gråtit hela tiden.

Jag önskar att man kunde göra det dessa sadistiska föräldrar gjort med en liten ängel mot dom själva.
Senast redigerad av JRembrandt 2023-11-30 kl. 21:05.
Citera
2023-11-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Man blir helt förstörd av att följa och läsa om det här fallet ändå av nån anledning gör man det. Det här är lika hemskt som fallet lilla hjärtat Esmeralda som även det gjorde mig ledsen och arg.

Zoey verkar så fin, smart och stark flicka. Blir så berörd när hon säger att hon inte fick vatten, hon säger att om nån är törstig måste man komma med vatten, det är inte snällt annars. Dom ger henne inte vatten på flera dagar och den sinnessjuka mamman ställer glas med ättika som ser ut som vatten. Hon säger även att flickan dricker och äter allt. Dricker parfym med mera. Det är ett barn som är törstig som inte får vatten men dom torterar henne med att ställa fram vattenliknande vätskor i glas. Vilka sjuka sadister. Sen kan det ju vara så att hon inte drack det att dom på något sätt tvingade i henne det. Hon frågar efter vatten då hon inte fått det på flera dagar och föräldrarna blir arga och tvingar i henne ättika och säger här har du drick om du är törstig.

Mamman har varit avundsjuk på sin egen dotter och varje gång hon var arg eller att andra barnen var dumma så gav hon tillbaka sin ilska till stackars lilla Zoey. Vilken sjuk sjuk människa.

Vem vet vilka saker hon gjorde med henne när hon var ensam med henne, men hon skar flickans fingrar, böjde hennes fingrar bakåt, penetrera henne, brände henne med kokt vatten, torterade henne, isolerade henne osv.

Zoey verkar vara stark, det måste hon vara, hon har lärt sig koppla bort på något sätt för att kunna överleva, jag tror det är därför hon inte vill berätta allt, för när hon börjar tänka på det blir hon ledsen. Andra människor som inte är Zoey kanske blivit helt förstörda och suttit gråtit hela tiden.

Jag önskar att man kunde göra det dessa sadistiska föräldrar gjort med en liten ängel mot dom själva.

Instämmer, lilla Z är otroligt stark måste jag säga.

Jag tror inte för en sekund att hon drack ättikan själv, dels för hur skadorna ter sig, dels för att hon inte kunnat nå upp om hon var fastbunden, dels att hon ska ha fått sitta i mörker, dels att det finns vatten i tvättstugan och även att hon vid första klunken skulle spottat.
Detta var bara ett led i deras sadistiska tortyr och jag är övertygad om att det finns ännu värre saker som inte kommit fram.

Angående S så har hon gått i ”tortyrskola” och fått lära sig hur man blir ond. Om några år kommer hon påbörja familjebildning och då hoppas jag att samhället har bättre koll….

Till S: ge ifrån dig koden NU!
Citera
2023-11-30, 21:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxdata
Angående den telefonen som S vägrar ge ut PIN-kod till polisen. Varför inte överlämna en identisk mobil till ungen. Lura henne att hon får tillbaka den p.g.a jada jada.
Sedan när hon knappar in sin PIN sänder fake mobilen infon till polisen.

Lite fantasi skulle räcka. Ungar är lättlurade.
Då hade det tyvärr inte fått användas som bevis. Men nog borde de få rätt att öppna den, mycket mysko det...
Citera
2023-11-30, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Instämmer, lilla Z är otroligt stark måste jag säga.

Jag tror inte för en sekund att hon drack ättikan själv, dels för hur skadorna ter sig, dels för att hon inte kunnat nå upp om hon var fastbunden, dels att hon ska ha fått sitta i mörker, dels att det finns vatten i tvättstugan och även att hon vid första klunken skulle spottat.
Detta var bara ett led i deras sadistiska tortyr och jag är övertygad om att det finns ännu värre saker som inte kommit fram.

Angående S så har hon gått i ”tortyrskola” och fått lära sig hur man blir ond. Om några år kommer hon påbörja familjebildning och då hoppas jag att samhället har bättre koll….

Till S: ge ifrån dig koden NU!

Håller med. Helt klart finns det en hel massa som ännu inte kommit fram, och kanske dessvärre aldrig kommer fram.

Apropå styrka så är S otroligt stark som står pall hela samhällets samlade tryck på henne att ge upp koden till telefonen. Knappast av rädsla, för då hade hon böjt sig, utan för att hon älskar sin mamma. Hon är lojal. Det är inte bra.
Citera
2023-11-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då hade det tyvärr inte fått användas som bevis. Men nog borde de få rätt att öppna den, mycket mysko det...

Verkligen! Den är tagen i beslag i en brottsutredning, vad är problemet? Klart att de kan öppna den, märkligt.
Citera
2023-11-30, 21:23
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Verkligen! Den är tagen i beslag i en brottsutredning, vad är problemet? Klart att de kan öppna den, märkligt.

Hur vet vi att den inte är öppnad nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in