2023-11-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Stackars S som känner att hon behöver strida så för sin mamma…. S har garanterat haft en helt annan mamma än vad Z har, men extremt dysfunktionell ändå!
Hittade inte Z först i bilden från soffan tills jag insåg att det va pojken i mitten.. 💔

Ja, av erfarenhet vet jag att barn som känner att de behöver lägga upp sånt är väldigt otrygga.
Citera
2023-11-30, 19:07
Avslutad
Citat:
Stackars S som känner att hon behöver strida så för sin mamma…. S har garanterat haft en helt annan mamma än vad Z har, men extremt dysfunktionell ändå!
Hittade inte Z först i bilden från soffan tills jag insåg att det va pojken i mitten.. 💔

"Stackars"? Varför "stackars"?
Citera
2023-11-30, 19:08
Medlem
Kumkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Var det några reportrar på plats som har direktrapporterade? Såg du om/hur "föräldrarna" reagerade någonting?

Såg inga reportrar på plats men kan ha varit någon enstaka som jag missade i så fall. Överlag var det lite folk på plats kanske 8-10 personer. Föräldrarna gav ingen respons dom ser helt likgiltiga och tomma ut.
Citera
2023-11-30, 19:11
Medlem
Blackmonks avatar
Kan tillägga att det inte ät det inlägget sim SÄ liknat, bilderna är en story. Inlägget är en hello kitty bild.

Men SÄ behöver vi fokusera mer på! De var där, försvarar föräldrarna, försöker komma in till sjukhuset efteråt, umgås med föräldrarna osv. Det är något här som inte stämmer.

Ang telefonen som S vägrar låsa upp, detta bör väl vara möjligt för polisens tekniker ändå?
Och eftersom S läser här, om du nu verkligen tror dina föräldrar är så fina, speciellt din mamma. Lås upp telefonen. Då kommer där inte finnas mer bevis mor dem utan tvärtom. Är du rädd för att de begått bidragsbrott så oroa dig inte. Det är inget som kommer påverka straffet negativt. Allt övrigt är klart värre och den delen bakas in och kommer inte påverka. För just nu framstår det snarare som det är sexuella bilder dom sålts eller liknande.
Citera
2023-11-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
"Stackars"? Varför "stackars"?

För att hon är ett barn som levt i trauma o övergrepp i familjen o hennes sätt att klara sig har antagligen varit att ta framför allt mammans parti. S har använts av föräldrarna till att göra saker mot sina syskon som absolut inte är ok. Men S skyddar mamman både i förhör o nu på SM. Hela hennes värld kommer rasa den dagen hennes försvar rämnar o hon kan ta in vad hennes föräldrar gjort o vad hon själv utnyttjats till att göra.
Så utifrån det tycker jag att Stackars va passande.
Citera
2023-11-30, 19:12
Medlem
Citat:

Jaha jag trodde att det var pojken längst ut utan tröja.

Förstår inte varför alla barnen ser så mörka ut förutom just han.
:/

Pojken i mitten ser ju lite mullig ut
Citera
2023-11-30, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ja, av erfarenhet vet jag att barn som känner att de behöver lägga upp sånt är väldigt otrygga.

S får inte längre mobba sin syster, klart det är synd om henne. Inte konstigt att saker får fortgå, många kan helt enkelt inte ta in vad en del människor är kapabla till.
Citera
2023-11-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmanskostas
Ingen aning egentligen

Jo jag hade rätt, det är pojken i mitten. Dom 4 barnen på rad från pappans knä är jättelika.
Citera
2023-11-30, 19:19
Avslutad
Citat:
För att hon är ett barn som levt i trauma o övergrepp i familjen o hennes sätt att klara sig har antagligen varit att ta framför allt mammans parti. S har använts av föräldrarna till att göra saker mot sina syskon som absolut inte är ok. Men S skyddar mamman både i förhör o nu på SM. Hela hennes värld kommer rasa den dagen hennes försvar rämnar o hon kan ta in vad hennes föräldrar gjort o vad hon själv utnyttjats till att göra.
Så utifrån det tycker jag att Stackars va passande.

Du är inte den första i tråden att ta ställning för en förövare. S är i högsta grad en förövare, som inte ångrar något och som är till 100% lojal med sin mamma.

Varför är S fortsatt elak mot Z när de träffas om det nu är så synd om henne?
Citera
2023-11-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du är inte den första i tråden att ta ställning för en förövare. S är i högsta grad en förövare, som inte ångrar något och som är till 100% lojal med sin mamma.

Varför är S fortsatt elak mot Z när de träffas om det nu är så synd om henne?

Tänker inte ens försöka förklara för dig varför det är synd om ett barn som levt/använts som S har gjort. Du har NOLL förmåga att förstå innebörden av vad man skriver. Vilket du visat med all tydlighet i alla andra inlägg där du tjafsar o är helt verklighetsfrånvänd.

Att det är synd om ett barn som S betyder INTE att hon inte gjort fel/elaka saker, vilket hon kommer få leva med hela livet.
Om jag skulle tippa på någon som kan föra mammans sjuka beteenden vidare tror jag mer på S än på Z… men det är OT.
Citera
2023-11-30, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kumkum
Såg inga reportrar på plats men kan ha varit någon enstaka som jag missade i så fall. Överlag var det lite folk på plats kanske 8-10 personer. Föräldrarna gav ingen respons dom ser helt likgiltiga och tomma ut.
Fasansfullt, fullständigt obegripligt.
Det lär komma mer åhörare när dom åtalade ska höras, hela rättegången spänner över flera månader... expr3ssens journalist skulle inte kunna täcka upp alla dagar, tex.
Du får mer än gärna ge uppdateringar från dina upplevelser av vad som sker inne i rättssalen.
Konstigt ändå att det är så få människor som tagit sig till tingsrätten.
Citera
2023-11-30, 19:30
Avslutad
Citat:
Tänker inte ens försöka förklara för dig varför det är synd om ett barn som levt/använts som S har gjort. Du har NOLL förmåga att förstå innebörden av vad man skriver. Vilket du visat med all tydlighet i alla andra inlägg där du tjafsar o är helt verklighetsfrånvänd.

Att det är synd om ett barn som S betyder INTE att hon inte gjort fel/elaka saker, vilket hon kommer få leva med hela livet.
Om jag skulle tippa på någon som kan föra mammans sjuka beteenden vidare tror jag mer på S än på Z… men det är OT.

Personangrepp för inte diskussionen framåt på ett konstruktivt vis. Höj dig.

Hur vet du att S inte njutit av det hon gjort? Är mobbning ett okänt fenomen för dig?

Du håller alltså med om att det är tveksamt att S bör få träffa Z mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in