2023-11-30, 18:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
https://sverigesradio.se/avsnitt/darfor-valjer-tesla-teknikern-att-inte-strejka-studio-ett

04:14

- Du är just nu på annan ort för att täcka upp för personer som strejkar?

- Aa.

- Hur känns det att täcka upp på det sättet?

- Yes jag hjälper till, det är jättekul, det är bara kallt.

Inte ett ord om att han skulle vara tvungen att göra det alltså.
Han täcker upp och tycker det kul, men inte ett ord om att det är ett tvång som du påstod.
Citera
2023-11-30, 18:34
Medlem
Citat:
https://sverigesradio.se/avsnitt/darfor-valjer-tesla-teknikern-att-inte-strejka-studio-ett

04:14

- Du är just nu på annan ort för att täcka upp för personer som strejkar?

- Aa.

- Hur känns det att täcka upp på det sättet?

- Yes jag hjälper till, det är jättekul, det är bara kallt.

Han säger inte att han är tvungen din lögnare. Det påstod du tidigare. Han gör det för att hjälpa företaget och sig själv. Jag tror att han får mer pengar för det också. Frivilligt, om du förstår innebörden av det ordet inte tvungen.

Citat:
Nu var det den intervjuade personen själv som sade att han blivit tvungen att täcka upp för strejkande kollegor,
Citera
2023-11-30, 18:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Inte ett ord om att han skulle vara tvungen att göra det alltså.
Han täcker upp och tycker det kul, men inte ett ord om att det är ett tvång som du påstod.
Jag skrev att det är strejkbryteri. Tvång och tvång, arbetsgivaren leder och fördelar arbetet, man kan säga upp sig om man inte vill bli utsatt för arbetsledning.
Citera
2023-11-30, 18:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Han säger inte att han är tvungen din lögnare. Det påstod du tidigare. Han gör det för att hjälpa företaget och sig själv. Jag tror att han får mer pengar för det också. Frivilligt, om du förstår innebörden av det ordet inte tvungen.
Helvete vad du hänger upp dig på varje enskild bokstav man skriver.
OK då, han fick den fantastiska möjligheten att få vara strejkbrytare, och det tycker han känns jättekul, hej hopp, tjoflöjt! Bättre så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Har du länk till den högre rätten?

Domen tvingar Transportstyrelsen att backa och göra om anbudsutvärderingen. Det underkända anbudet ska då anses uppfylla vissa i upphandlingsdokumentet särskilt angivna krav.

Transportstyrelsen tog ärendet vidare till kammarrätten som dock inte meddelar prövningstillstånd. Förvaltningsrättens dom står därmed fast. Återstår att se om ärendet rullar vidare till Högsta förvaltningsdomstolen.
Nej, tyvärr inte. Vore intressant att se hur det gick till.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag skrev att det är strejkbryteri. Tvång och tvång, arbetsgivaren leder och fördelar arbetet, man kan säga upp sig om man inte vill bli utsatt för arbetsledning.

Fortfarande så ljög du när du skrev att han var tvungen att täcka upp.
Det finns inte ett ord om att arbetsgivaren har tvingat eller ens beordrat honom att göra det.
Citera
2023-11-30, 18:38
Medlem
Citat:

Du försöker att flytta fokus från din tidigare lögn att han var tvungen till att byta arbetsplats till att nu ska det gälla strejkbryteri. Lägg ner och erkänn att du chansade med en lögn som ingen skulle syna angående att han var tvungen att flytta till annan arbetsort.
Citera
2023-11-30, 18:39
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Fortfarande så ljög du när du skrev att han var tvungen att täcka upp.
Det finns inte ett ord om att arbetsgivaren har tvingat eller ens beordrat honom att göra det.
Du hänger upp dig på semantik därför att du vet att du har fel.
Det handlar för övrigt om strejkbryteri, oavsett om det varit frivilligt för Teslas anställda om de vill täcka upp för strejkande kollegor eller inte.
Citera
2023-11-30, 18:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du hänger upp dig på semantik därför att du vet att du har fel.
Det handlar för övrigt om strejkbryteri, oavsett om det varit frivilligt för Teslas anställda om de vill täcka upp för strejkande kollegor eller inte.

Du är en ohederlig debattör.
Citera
2023-11-30, 18:41
Medlem
Citat:
Helvete vad du hänger upp dig på varje enskild bokstav man skriver.
OK då, han fick den fantastiska möjligheten att få vara strejkbrytare, och det tycker han känns jättekul, hej hopp, tjoflöjt! Bättre så?

Jag gillar inte folk som ljuger bara för att tillfredsställa sig själv. Strejkbrytare är han inte heller för han står utanför kollektivet. Har han varit med i kollektivet och jobbat så har han varit strejkbrytare men inte nu. Ditt resonemang kommer från början av 1900-talet och det är nya tider nu.
Citera
2023-11-30, 18:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Du försöker att flytta fokus från din tidigare lögn att han var tvungen till att byta arbetsplats till att nu ska det gälla strejkbryteri. Lägg ner och erkänn att du chansade med en lögn som ingen skulle syna angående att han var tvungen att flytta till annan arbetsort.
Det spelar ingen roll om han tvingats täcka upp för strejkande eller tvingats till det. Det är samma strejkbryteri ändå.
Citera
2023-11-30, 18:43
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag gillar inte folk som ljuger bara för att tillfredsställa sig själv. Strejkbrytare är han inte heller för han står utanför kollektivet. Har han varit med i kollektivet och jobbat så har han varit strejkbrytare men inte nu. Ditt resonemang kommer från början av 1900-talet och det är nya tider nu.
Strejkbryteri är strejkbryteri, alldeles oavsett vad du tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in