2020-02-08, 08:05
Medlem
moralhoras avatar
Mer än vad vi vanliga dödliga är:

https://www.health.com/condition/breast-cancer/shannen-doherty-breast-cancer

Översatt: hon har ett par bra år kvar, men cancern har satt sig i hennes kropp. Fuck Kelly Taylor, det är hennes fel.

https://www.youtube.com/watch?v=GGOXbKKNsAc
Senast redigerad av moralhora 2020-02-08 kl. 08:28.
Citera
2023-11-29, 20:03
Medlem
Arne Bajses avatar
Det går utför för Shannen Doherty, 52 från tv-serien Beverly Hills 90210.

"Jag vill inte dö", hävdar hon snabbt och fortsätter:

"Jag är inte färdig med att leva, älska eller skapa saker. Förhoppningsvis är jag inte färdig med att förändra saker till det bättre. Jag är bara inte färdig, säger hon.

Doherty berättar att hon fortsätter med sin behandling och att hon hoppas prova nya behandlingar.

Och så fortsätter hon sin kamp för att visa att man kan leva ett liv med cancer, säger hon.

"Folk antar bara att det betyder att du inte kan gå, inte kan äta, inte kan arbeta. De antar: 'Du är klar, du är pensionerad', det är vi inte, säger hon.

"Vi är människor som vill arbeta och omfamna livet och fortsätta gå framåt."

Shannen Doherty, som blev världsberömd på 90-talet för sin roll som Brenda i 'Beverly Hills 90210', fick diagnosen bröstcancer redan 2015. Två år senare förklarades hon cancerfri, men 2020 kom cancern tillbaka.

Tidigare i år berättade hon att cancern spridit sig till hjärnan.
Citera
2023-11-29, 22:49
Medlem
moralhoras avatar
I HATE YOU, I HATE YOU BOTH!

https://www.youtube.com/watch?v=8TXkCSIRYUE

När cancern sprider sig till benen så finns det helt enkelt en begränsad tid. Att hon ska börja en podcast som beskrivs som hennes "memoarer" låter inte lovande.
Citera
2023-11-30, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Det går utför för Shannen Doherty, 52 från tv-serien Beverly Hills 90210.

"Jag vill inte dö", hävdar hon snabbt och fortsätter:

"Jag är inte färdig med att leva, älska eller skapa saker. Förhoppningsvis är jag inte färdig med att förändra saker till det bättre. Jag är bara inte färdig, säger hon.

Doherty berättar att hon fortsätter med sin behandling och att hon hoppas prova nya behandlingar.

Och så fortsätter hon sin kamp för att visa att man kan leva ett liv med cancer, säger hon.

"Folk antar bara att det betyder att du inte kan gå, inte kan äta, inte kan arbeta. De antar: 'Du är klar, du är pensionerad', det är vi inte, säger hon.

"Vi är människor som vill arbeta och omfamna livet och fortsätta gå framåt."

Shannen Doherty, som blev världsberömd på 90-talet för sin roll som Brenda i 'Beverly Hills 90210', fick diagnosen bröstcancer redan 2015. Två år senare förklarades hon cancerfri, men 2020 kom cancern tillbaka.

Tidigare i år berättade hon att cancern spridit sig till hjärnan.

helt sjukt. finns det nån som överlever cancer? alla verkar bli botade men sen kommer alltid skiten tillbaks och då är det gonatt
Citera
2023-11-30, 08:54
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
helt sjukt. finns det nån som överlever cancer? alla verkar bli botade men sen kommer alltid skiten tillbaks och då är det gonatt

Shannen har levt med bröstcancer i 8 år.

84 % av de som drabbas lever längre 10 år

Nu har hennes cancer nått skelettet, ändå har Shannen 19 % chans att leva 5 år till.
Citera
2024-04-18, 09:38
Medlem
Arne Bajses avatar
I sin senaste podcast "Let's be clear" berättar Shannen att hon har börjat att sälja ut sitt stora bohag så att mamma inte ska behöva göra det efter hennes död.

Shannen fick bröstcancer 2015, cancern har spridit sig till skelettet, hon opererade bort en hjärntumör i december 2023, samtidigt som hennes man bedrog henne med en annan kvinna.

Shannen ville ha en alfahunk, så då får hon ta smällen när han blir uppvaktad av andra kvinnor.
Citera
2024-07-14, 15:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Så 3 månader senare var hon död.
Citera
2024-07-14, 16:45
Medlem
Ananys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango

Det där har jag också tänkt på. Vidrig lömsk sjukdom.
Och att som i Shannens fall bli friskförklarad för att bara tre år senare få beskedet att hon fått tillbaka sjukdomen och att den spridit sig såpass mycket så hon befann sig i stadie IIII och var döende? Om nu de uppgifterna stämmer.?

Flyg fritt i frid nu Shannen!
Citera
2024-07-14, 17:01
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anany

10 års överlevnaden för bröstcancer är 86 %

Shannen drabbades tydligen av en aggressivare form av bröstcancer.
Citera
2024-07-14, 18:45
Medlem
Citat:

Fint skrivet 🖤
Citera
2024-07-14, 19:52
Medlem
Sameshs avatar
Hon kämpade på bra och jag hoppas att hon inte hade ont, i Kalifornien har de väl assisterad dödshjälp tror jag?, så kan ju hoppas att hon fick somna in fridfullt.
Citera
2024-07-14, 20:25
Medlem
Vilken bröstcancer hade hon? Trippel negativ - den värsta av alla?

Citat:
Och att som i Shannens fall bli friskförklarad för att bara tre år senare få beskedet att hon fått tillbaka sjukdomen och att den spridit sig såpass mycket så hon befann sig i stadie IIII och var döende? Om nu de uppgifterna stämmer.?

Har man väl fått cancer måste man vara alert som helvete och se till att bli kollad ofta efter att de friskförklarat en. Inte tro på deras ord om att sjukdomen är borta.

#hatacancer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in