2023-11-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
någon som vet om man kan lyssna på soneby vs. sjöberg

Skulle vara grymt intressant! Någon?
Citera
2023-11-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarSten
Skulle vara grymt intressant! Någon?

Första 15-20 min av dagens avsnitt tar upp Sonebys gårdag i rätten, Dumpen osv
Citera
2023-11-30, 00:15
Medlem
GravitySwitchs avatar
Man fick aldrig riktigt veta utgången. Martin sa tidigare att om Sjöberg vinner skall han stämma tillbaka för att få tillbaka pengarna han får lägga ut och nu verkar han vara inställd på att göra detta trots att dom inte fallit, så han kanske har känningar kring vart det barkar. Jag hoppas verkligen Martin vinner. Ett random tweet mot uthängningen på dumpen och deras Facebook står inte i paritet med varandra. Martin började berätta om rättegången idag men precis när det skulle bli spännande kommer babbelapan Jonathan Rollings in och styr över konversationen till sig själv och när han inte fick hålla någons bäbis. Alltså vad fan. Varje gång något intressant skall delges ramlar Rollings in och pratar om sig själv. Jäkligt trist. Hade gärna hört mer om rättegången och hur Martin tyckte det gick… Som sagt, offret i detta är Martin. Ett jävla ironiskt tweet med kontext ska väl inte rendera i brott? Botten på tunnan blir tillslut att ingen vågar yppa något. Go Soneby
Citera
2023-11-30, 00:41
Medlem
Ambivalens_s avatar
Jag tyckte den halvtimmen i början när de snackat om fallet var absolut toppklass AMK, som när det var som bäst. Jag har knappt lyssnat på podden senaste året men dumpen+sjöberg+sonebys rättegång är ju som gjort för AMK och dagens lineup såg lovande ut. Berglund var i nycket bra form och kom med många roliga instick, Clara med, och Sonebys transparens och komiska tajming lirade också väl här. Jag gillade till exempel när de raljerande kring dumpen merch och att låta Anton Magnusson vara barnvakt.
Citera
2023-11-30, 02:25
Medlem
Dom kommer om två veckor vanligtvis. Soneby påstod att Sjöberg köpt sex i tweeten.

Håller med om att det var rätt bra drag i diskussionen.
Citera
2023-11-30, 02:30
Bannlyst
Snubblade in av slump in på denna podden, rätt intressant kan jag säga.
De verkar ha hållit på rätt länge dessa
Citera
2023-12-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch
Jag hoppas verkligen Martin vinner.

Sluta simpa för din idol nu. Mycket märkligt att ha en så genomrutten person som Martin som idol btw. Det var väl ändå ganska givet att hans försvar, som gick ut på att det inte var Martin själv som hade hittat på lögnerna om Patrik utan att det istället skulle vara Martins Mållgan som berättade lögnerna om Patrik för honom, inte skulle hålla i rätten?
Citera
2023-12-10, 12:05
Medlem
swimp78s avatar
Hoppas Martin vinner . Sjöberg förtjänar bara skit med sin äckliga verksamhet. Dessutom är ne 242 en jävla enfaldig Typ.
Citera
2023-12-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hoppas Martin vinner . Sjöberg förtjänar bara skit med sin äckliga verksamhet. Dessutom är ne 242 en jävla enfaldig Typ.

Äckliga verksamhet? Är du en sån där som tycker att det är äckligt när samhället bekämpar pedofiler, men får utlösning när nån tomte hittar ett sätt att mobba någon för att de är vän med en SD-politiker?

Jag känner din sort. Samhällets parasiter, som bara förstör. 10k inlägg på flashback? Fy vad äckligt att dina ruttna åsikter värda mindre än flugskit får existera i skriven form.
Citera
2023-12-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azfor
Äckliga verksamhet? Är du en sån där som tycker att det är äckligt när samhället bekämpar pedofiler, men får utlösning när nån tomte hittar ett sätt att mobba någon för att de är vän med en SD-politiker?

Jag känner din sort. Samhällets parasiter, som bara förstör. 10k inlägg på flashback? Fy vad äckligt att dina ruttna åsikter värda mindre än flugskit får existera i skriven form.

Man kan nog vara för att bekämpa pedofiler men inte med psykfallet Sara Nilsson som säljer dumpen-väskor och t-shirts.
Citera
2023-12-10, 14:12
Medlem
Citat:
Man kan nog vara för att bekämpa pedofiler men inte med psykfallet Sara Nilsson som säljer dumpen-väskor och t-shirts.

Vadå? Är det fruktansvärt illa och fel att tjäna lite stålar på sin verksamhet för ett bättre samhälle? Du tyckte lika illa om att IRM sålde IRM-tishor när de var fullblods-psykopater mot SD:are när det begav sig? Soneby då? Är det lika fel att han tjänar pengar på att vara öppen psykopat i sin podd?

Citat:
Ignorera azfor. Han har skrivit tidigare inlägg om att han har sex med 14-åringar. Verkar projicera och vara rädd själv

Så det du menar är att det är fel att ändra åsikt på 10 år? Även om det är från en tveksam åsikt azfor hade till en mycket bättre? Du tror inte på personlig utveckling och att människor kan förändras? Om någon är annorlunda idag än hur de var för tio år sedan så är det per definition fel och illa - eftersom de har förändrats? Eller vad är din poäng här egentligen? På sätt och vis förstår jag att du ogillar dumpen, för du verkar inte dela på Patriks och Saras tro att de kan påverka pedofilerna till att sluta våldta oskyldiga barn. I din skeva värld verkar alla människor vara beständiga och oföränderliga livet ut.

Personligen uppskattar jag när människor utvecklas och förändras till bättre förebilder än vad de en gång har varit. Soneby är exempel på en som utvecklas och förändrats i fel riktning - han blir värre och värre för varje år, vilket psykopater brukar göra. De är eviga barn som till slut går under med åren, det är oundvikligt.
Senast redigerad av researchgarm 2023-12-10 kl. 14:15.
Citera
2023-12-10, 14:25
Medlem
Detta är en konversation för dumpen-tråden känner jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här