2023-11-29, 15:42
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Man lider verkligen med Bentancur som kämpat sig tillbaka och direkt åker på en ny skada som håller honom borta 2,5 månad.

Rent utsagt förjävligt hur vi kan ha sån otur med skador.
Säger som Stenmark; det går utför

Snart ett januari fönster, vad vill du shoppa?
Citera
2023-11-29, 15:51
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det var en minst sagt vårdslös tackling av Cash.

Man funderar på hur mycket cynism som bor i sånt där. Har de koll på vem som nyss är tillbaka från skada, och säger åt spelarna att om möjligt, sätt in en extra smäll?

Eller är det bara pragmatisk cynism, att Cash tänker:

Vid bollvinst, utmärkt anfallsläge
Vid foul, som värst gult kort och jag stoppar ett anfall?

Har jag sett fel tackling? För den tackling jag sett är ju en tackling som sker 10ggr/match och inte särskilt vårdslös. Sen, absolut. Men det är ju ett klassiskt fälleben, dvs han tacklar, missar bollen och tar benen. Inga dobbar, inga sträckta ben, inte bakifrån. Gult kort för att han är sen och hindrar kontring, inte för att tacklingen på nåt sätt är vårdslös.

Att Betancur verkar gjord av glas kan inte Cash lastas för.
Tottenhamfans på TikTok verkar hetsa för att Romero ska hämnas på hockeymanér när de möts i januari. Cash har ett pris på huvudet. Känns lite pinsamt.
Citera
2023-11-29, 15:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har jag sett fel tackling? För den tackling jag sett är ju en tackling som sker 10ggr/match och inte särskilt vårdslös. Sen, absolut. Men det är ju ett klassiskt fälleben, dvs han tacklar, missar bollen och tar benen. Inga dobbar, inga sträckta ben, inte bakifrån. Gult kort för att han är sen och hindrar kontring, inte för att tacklingen på nåt sätt är vårdslös.

Att Betancur verkar gjord av glas kan inte Cash lastas för.
Tottenhamfans på TikTok verkar hetsa för att Romero ska hämnas på hockeymanér när de möts i januari. Cash har ett pris på huvudet. Känns lite pinsamt.

https://www.reddit.com/r/coys/comments/184fh1l/matty_cash_tackle_that_injured_our_boy_benta_fmc/

Bedömer den som vårdslös och hänsynslös. Han är sent in, full fart, klipper stödjebenet och Bentancur blir borta minst 2 mån. Nyss tillbaka från knäskada, första starten tror jag. Givetvis inte Cashs ansvar att ta det lugnt på något vis för den sortens skull, men satsningen är onödig och riskerar skada. Vilket den gjorde.

Förstår att Cash inte är särskilt populär i Spurs-kretsar med tanke på hur han skadade Doherty på liknande vis, som blev borta 3 månader för två år sen:

https://www.reddit.com/r/coys/comments/u08co7/how_did_matty_cash_get_away_without_a_booking_for/

Sen är hetsandet på hämnd i värsta NHL-manér pinsamt ja, men man förstår ogillandet.
Citera
2023-11-29, 16:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Det var en minst sagt vårdslös tackling av Cash.

Man funderar på hur mycket cynism som bor i sånt där. Har de koll på vem som nyss är tillbaka från skada, och säger åt spelarna att om möjligt, sätt in en extra smäll?

Eller är det bara pragmatisk cynism, att Cash tänker:

Vid bollvinst, utmärkt anfallsläge
Vid foul, som värst gult kort och jag stoppar ett anfall?

Jag tror han tänkte alternativ 2.

Jag tror inte han gick in med avsikt för att skada Bentancur tex som Keane gjorde mot Haaland. Men det är så jävla tråkigt bara att det drabbar oss hela tiden precis när man hade lite hopp om en topp 4 placering.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Säger som Stenmark; det går utför

Snart ett januari fönster, vad vill du shoppa?

Jag har inte hunnit reflektera så mycket ännu över det faktiskt men vi måste sluta få våra spelare trasiga hursomhelst.
Citera
2023-11-29, 16:23
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
https://www.reddit.com/r/coys/comments/184fh1l/matty_cash_tackle_that_injured_our_boy_benta_fmc/

Bedömer den som vårdslös och hänsynslös. Han är sent in, full fart, klipper stödjebenet och Bentancur blir borta minst 2 mån. Nyss tillbaka från knäskada, första starten tror jag. Givetvis inte Cashs ansvar att ta det lugnt på något vis för den sortens skull, men satsningen är onödig och riskerar skada. Vilket den gjorde.

Förstår att Cash inte är särskilt populär i Spurs-kretsar med tanke på hur han skadade Doherty på liknande vis, som blev borta 3 månader för två år sen:

https://www.reddit.com/r/coys/comments/u08co7/how_did_matty_cash_get_away_without_a_booking_for/

Sen är hetsandet på hämnd i värsta NHL-manér pinsamt ja, men man förstår ogillandet.

Tycker fortfarande den där tacklingen inte är något utöver det vanliga, egentligen inte den mot Doherty heller även om han där tar mer av honom efter att han tagit boll.

Mer glas i Tottenhamlirarna än det är cynism hos Cash. Bara för det skickar han väl Saka till sjukstugan om ett par veckor.
Citera
2023-11-29, 16:57
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tycker fortfarande den där tacklingen inte är något utöver det vanliga, egentligen inte den mot Doherty heller även om han där tar mer av honom efter att han tagit boll.

Mer glas i Tottenhamlirarna än det är cynism hos Cash. Bara för det skickar han väl Saka till sjukstugan om ett par veckor.

När jag ser tacklingen så reagerar jag på samma sätt som du gör. Exempelvis Romero och Porro gör den här typen av tacklingar i varje match. Ingen höjer på ögonbrynen då.
Citera
2023-11-29, 17:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur fan kan inte PLs egna hemsida vara 100%ig. Pinsamt 😁

Många klubbar håller ju sina skador bakom lykta dörrar, speciellt ifall de är kortare varianter så vill man inte alltid släppa ut info om att X spelare är skadad , tanken där är väl dels mindgames men även att man kan inte riktigt är säker på hur allvarlig en skada är ännu. Så det är väldigt troligt att en lista om skador inte är fullt korrekt när det kommer till lättare skador/frånfall. När det gäller mellan/lång-tidsskador så lär det vara korrekt dock. Allt beror väl hur mycket en klubb rapporterar helt enkelt, vissa är mer öppna än andra.
Senast redigerad av Neroxx 2023-11-29 kl. 17:09.
Citera
2023-11-29, 19:54
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Många klubbar håller ju sina skador bakom lykta dörrar, speciellt ifall de är kortare varianter så vill man inte alltid släppa ut info om att X spelare är skadad , tanken där är väl dels mindgames men även att man kan inte riktigt är säker på hur allvarlig en skada är ännu. Så det är väldigt troligt att en lista om skador inte är fullt korrekt när det kommer till lättare skador/frånfall. När det gäller mellan/lång-tidsskador så lär det vara korrekt dock. Allt beror väl hur mycket en klubb rapporterar helt enkelt, vissa är mer öppna än andra.

Jojo, tänkte mest på att Arteta gått ut med nyheten om operation och att Vieira in spelar mer detta är ett antal timmar tidigare. Men ja, när det gäller korttidsskador så håller ju klubbarna väldigt hårt inne på info för att "förstöra" motståndarnas matchplan.
Citera
2023-11-29, 21:00
Medlem
Onanas självförtroende är helt borta nu. På andra målet såg det ut som han helt medvetet boxade in bollen i mål med högerhanden. Han är i stort sett ensamt ansvarig för att United åker ur Europa.

United behöver en ny målvakt till sommaren och nu är det nog lika bra att bänka honom till jul åtminstone.
Citera
2023-11-29, 21:15
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Onanas självförtroende är helt borta nu. På andra målet såg det ut som han helt medvetet boxade in bollen i mål med högerhanden. Han är i stort sett ensamt ansvarig för att United åker ur Europa.

United behöver en ny målvakt till sommaren och nu är det nog lika bra att bänka honom till jul åtminstone.

De Gea är väl fortfarande utan kontrakt, hämta hem honom
Citera
2023-11-29, 21:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Lyssnade på bladets PL-podcast, där Makoto Ashara gjort det till sin uppgift att försvara sin hyllning från i somras - att Onana är 100% världsklass och ett klockrent köp för United. Tydligen var han bra mot Everton i helgen. Och sen denna match då...

Till hans försvar: första frisparken är smart av Gala, Ziyech krutar på mot sina lagkompisar som ska flytta på sig. Onana tar ett steg mot murens hörn och hinner inte reagera. Den andra frisparken lägger jag fan mer på Martial, som ska försöka nicka undan men missar bollen helt och igen, ställer Onana. Man skulle kunna resonera att Onana borde stå där bollen ska komma om Martial missar (för träffar Martial nickar han undan)...

Men visst, det ser ju taffligt ut. Och andra målvakter kunde/hade nog tagit dem.

Nu ser Uniteds CL-avancemang brunt ut. Men det är ändå inte kört. Vinst hemma mot Bayern och det löser sig, troligen.

Uniteds tvåa är en 25-årig turk från Fener som inte stått en minut, läge att kasta in honom? Vore ju att kasta Onana till vargarna.

På tal om Gala: vilken kavalkad av gamla namn. Zaha, Ndombele, Torreira, Ziyech... sen Icardi, Mertens och Angelino på det.

Annars var det ju fenomenala mål Garnacho och Bruno bjuder på. Lovade mer än hur det slutade.

Och på tal om bladets PL-podcast: de nämner i förbifarten att Ramsdale troligen vill flytta och att Varane vill flytta på sig i januari om han nu är petad.

Ramsdale förnyade kontraktet i våras och ligger på ca 120k per månad. Inte omöjligt att någon nappar, men vem erbjuder den övergångssumma de vill ha, eller framför allt den lön Ramsdale har idag?

Varane är ju ett skämt. 340k/week, fyller 31 i vår, kontrakt i 19 månader till - han kommer inte gå någonstans utan samma lön. Saudi är hans enda option, ingen vill betala det han får av United.

Det här vet ju journalisterna - varför lobbar de upp möjligheten för en flytt för spelare som har mycket mer betalt än vad marknaden vill erbjuda?
Citera
2023-11-29, 22:51
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Vilket jävla fiasko det är för Birmingham sen man tog in Rooney som förstetränare, ytterligare en förlust ikväll, vunnit en match sen han tog över och det var emot den överlägsna jumbon.

Klubben låg sexa och på den sista kvalplatsen när den populäre och dåvarande tränaren fick sparken, nu ligger man på 16-plats, en annan okänd tränare hade redan rykt med dom här resultaten. Hoppas jänkarna är nöjda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in