Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vad spelar det för roll för de allra flesta? Det är väl bara att bo kvar? Är vi förlorare som äger vårt boende menar du? Själv bryr jag mig inte ett skvatt om det faller, det är bara bättre för mig för jag planerar att byta upp mig.
Är det så jävla jobbigt att få en relevant källa framstucken under näsan som visar att du babbla utifrån total okunskap om prisutvecklingen på bostadsmarknaden? Det är allt länken handlar om, att visa att du inte har koll. Jag lägger ingen värdering i folks beslut mer än att alla bär eget ansvar för besluten, oavsett samhällsekonomisk utveckling.
Citat:
25% realt måste det vara i sådana fall med beaktande av den svaga kronkursen. Nominellt i mitt område på vanliga lägenheter är det kanske 10-15% max minus från den absoluta toppen i början på 2022 och den var helt bananas.
Denna tråd handlar om svensk bostadsmarknad och bostadsprisutveckling, dvs riksperspektiv. Vill man bara diskutera förutsättningarna i specifikt Stockholm, Älvsbyn eller ens egen gata så är det en annan tråd.