2023-11-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
Den som utför ett arbete på en verksamhet som är satt i blockad , dvs där strejk är utlyst, ÄR strejkbrytare !
OAVSETT om denne är med i en fackförening eller inte.

"..A strikebreaker (sometimes pejoratively called a scab, blackleg, or knobstick) is a person who works despite a strike. Strikebreakers are usually individuals who were not employed by the company before the trade union dispute but hired after or during the strike to keep the organization running. Strikebreakers may also refer to workers (union members or not) who cross picket lines to work. .."

Detta är din och maffiafackets förvirrade åsikt. Finns inget i Sverige som pekar på eller stödjer eran förvirrade åsikt. Ni är bara ute efter att smutskasta arbetare som inte stödjer eran ruttna ideologi.
Citera
2023-11-29, 16:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du menar det som facket försöker, detaljstyra alla företag med sitt avtal.

Det är ju sjukligt att anställda på andra företag ska styra villkoren på Tesla, det ska vara en sak mellan Tesla och dess anställda.
Absolut inte. Hela fackföreningssverige står sida vid sida med arbetarna på Tesla. Du inser väl att 120 servicetekniker inte är en jämnbördig motpart gentemot ett stort multinationellt bolag?
Citera
2023-11-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Absolut inte. Hela fackföreningssverige står sida vid sida med arbetarna på Tesla. Du inser väl att 120 servicetekniker inte är en jämnbördig motpart gentemot ett stort multinationellt bolag?

Absolut inte vad?

Menar du att om jag ogillar facket och jobbar på en bank så ska jag ha rätt att stänga av fackets bankkonton i protest?
Citera
2023-11-29, 16:49
Medlem
Citat:
Som anställd ska du göra ditt jobb på det företag du är anställd på. Om det är att leverera post ska du göra det.

En regel med många undantag som vi som samhälle har kommit överens om, eller tycker du att en brevbärare som brutit benen ska bli tvingad att jobba också?
Citera
2023-11-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
Kommer man TILL Sverige så SKA man anpassa sig till svenska bruk , språk, normer, lagar och seder !
I detta verkar det vara som om Musk är "muslimen" som kommer till Sverige och vill göra om Sverige till ett land i ISlamistisk riktning.

Seden säger att det är frivilligt att ingå avtal utan att TVINGAS in i det av maffiafacket.
Citera
2023-11-29, 16:50
Medlem
Citat:
Absolut inte vad?

Menar du att om jag ogillar facket och jobbar på en bank så ska jag ha rätt att stänga av fackets bankkonton i protest?

Finansfacken sympatistrejkade mot toys r us så de inte kunde använda banktjänster. Så ja varför inte det mot Tesla också
Citera
2023-11-29, 16:52
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Absolut inte vad?

Nej, nu bygger du dina halmgubbar igen. Naturligtvis får du som enskild banktjänsteman inte hitta på ideologiska aktioner mot bankens kunder.
Citera
2023-11-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baginboxfitta
En regel med många undantag som vi som samhälle har kommit överens om, eller tycker du att en brevbärare som brutit benen ska bli tvingad att jobba också?

Nu är du tramsig, är du sjuk eller skadad får du lösa det med din arbetsgivare, det är inte vad vi snackar om här.

Citat:
Ursprungligen postat av baginboxfitta
Finansfacken sympatistrejkade mot toys r us så de inte kunde använda banktjänster. Så ja varför inte det mot Tesla också

Okej fint samhälle vi får då om varje bankanställd ska ha rätt att stänga av bankkonton för de denne inte gillar. Jag gillar inte facket och vänstern så alla deras konton blir frysta direkt. Pengarna är nu låsta precis som Teslas regskyltar.
Citera
2023-11-29, 16:53
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
De 120 personerna är inte jämbördiga mot facket heller.

Kollektivavtal är frivilligt.

Facket förstör för sig själva med den här glupska överdrivna jakten på mer makt för sina fackpampar.

Innan året är slut kommer regeringen ha lagt ett förslag om en proportionalitetsprincip.
Citera
2023-11-29, 16:53
Medlem
Citat:
Nej, nu bygger du dina halmgubbar igen. Naturligtvis får du som enskild banktjänsteman inte hitta på ideologiska aktioner mot bankens kunder.

Varför inte?
Hur många anställda måste tycka samma sak då?
Citera
2023-11-29, 16:55
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
De 120 personerna är inte jämbördiga mot facket heller.

Kollektivavtal är frivilligt.

Facket förstör för sig själva med den här glupska överdrivna jakten på mer makt för sina fackpampar.

Innan året är slut kommer regeringen ha lagt ett förslag om en proportionalitetsprincip.
Om borgarna verkligen vill förlora nästa val så kan de ju välja den vägen.
Citera
2023-11-29, 16:57
Medlem
Citat:
Nu är du tramsig, är du sjuk eller skadad får du lösa det med din arbetsgivare, det är inte vad vi snackar om här.

Okej fint samhälle vi får då om varje bankanställd ska ha rätt att stänga av bankkonton för de denne inte gillar. Jag gillar inte facket och vänstern så alla deras konton blir frysta direkt. Pengarna är nu låsta precis som Teslas regskyltar.

Och om din arbetsgivare tycker att du ska jobba? Se hur bra det fungerar i usa.

En viss skillnad på en facktvist mot ett företag och när en anställd väljer att göra något av personliga skäl kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in