Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Precis som jag förväntade mig. Men det är ingen fara. Slemhog gör själv stambytet i hela kåken för 50k totalt.
Omvandlade de från de sedvanligt uselt underhållna hyresrätter lär det finnas mycket att göra.
När något ser ”väldigt billigt ut” i ett visst sammanhang så finns det alltid förklarande omständigheter.
Men fakta är att priserna har gått ner. Det får jag ge slemhöken rätt för. Det har gått ner ganska mycket i just denna förening, men det kan ju ha att göra med att föreningen är kass och att folk börjat få upp ögonen för föreningarnas ekonomi.
Om man ska göra det rättvist om hur mycket priserna faktiskt gå ner så verkar det vara relativt med avseende på vad det är för BRF det rör sig om.
En bra och gammal skuldfri brf med låga avgifter och renoveringarna gjorda lär inte fallit lika mycket i pris som BR i denna förening.
Unga föreningar och inte minst på tomträtt ska man akta sig noga för. Det är inte helt ovanligt att den tidigare fastighetsägaren lämnat en stor renoveringsskuld efter sig.