2023-11-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det som skulle hända då är att mannen berättar vad som hänt, visar de chattloggar han har och dumpen märker att ngt int står rätt till

Dom spårar upp personen som fått mannen till den platsen och hänger ut den ifall dom hittar den samtidigt som dom går till polisen

Den oskyldiga mannen kommer inte bli uthängd, så jobbar inte dumpen

Men det är ju inte vattentätt. Mannen kanske sitter i bilen och bara åker iväg eftersom han ser kanske en man och tänker att det är ett argt ex som är arg för att han skrivit med hans tjej eller något.

Dumpen hänger ju ut män som de inte snackat med personligen, som han i Gävle.

En man kan vara eljest/efterbliven, autistisk eller vad som helst och ej kunnig nog att förklara sig eller ens förstå hela situationen att han blivit lurad dit och blivit utmålad som pedofil. Han kanske till och med tar lång tid innan han märker att han finns på Dumpen, om han någonsin märker. Det kanske är en sån person som sitter ensam och aldrig träffat någon.

Det begriper du väl själv hur fel det kan gå.
Citera
2023-11-28, 22:16
Medlem
Är det bara 13-14 åringar de lockar med?

Är det aldrig typ 9-10-11-12 åringar?
Citera
2023-11-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Med tanke på att Dumpen har en lång rad opublicerade gäddor tycker jag de borde kunna skapa lite variation i publiceringskön. Nu på sistone har det varit många misslyckade konfrontationer där gäddan sticker direkt, och en hel del telefonsamtal. Varva med lite godbitar likt Hank-konfrontationen, så blir det bättre.

Ja, Dumpens verksamhet handlar i regel om att publicera artiklar om människor som är ute efter barn, men underhållningsfaktorn är också ett faktum och besökarantalet kommer oundvikligen sjunka om detta inte tas hänsyn till.

Bra poäng, de finns mycket de kan förbättra.
Skapa teasers med kommande gäddor, lägga på lite musik, spela in lite försnack om gäddan och lite om snacket och starta lite spänning osv så de förstorar upp händelsen osv.
Citera
2023-11-28, 23:12
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Är det bara 13-14 åringar de lockar med?

Är det aldrig typ 9-10-11-12 åringar?

Allra mest 13 eller 14 verkar det som. Ibland 12, men det var nog ett bra tag sen nu. Vet ej om 9-11, har inte kollat alla chattar, men aldrig sett det.
Citera
2023-11-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det Dumpen gör känns inte helt säkert.

.

Du menar att det journalisterna Patrik Sjöberg och Sara Nilsson gör inte är råttsäkert? Dumpens medarbetare groggar lite hemma (inget fel med det) och chattar med en tafatt individ som har säkerhetsbältet mellan tuttarna när hen blir påkommen. Dessa skulle aldrig nånsin kunna få till det med ett barn IRL, finns inte på kartan.

Som sagt den amerikanska versionen var mycket bättre. I Sverige är det Putte som är regissör, klart som fan att det inte går. Jävla dumheter! Sara däremot verkar vara en fin människa som brinner för sin mission men har valt fel parhäst. Dumpen år 2025 känns lite ute redan nu.

Det har ju inte hänt något efter Dumpens utlandssemestrar. Svenskar åker till Thailand för att sätta på horor. Sara har väldigt svårt att förstå detta tyvärr. Dumpens studiebesök i Thailand gav verkligen inget. Några barn fick kladda på en vit duk liksom och sen åkte Dumpen-gänget hem.

Lagändring var det sagt?
Senast redigerad av Gipsy-tears 2023-11-29 kl. 01:56.
Citera
2023-11-29, 02:25
Medlem
Citat:
Det Dumpen gör känns inte helt säkert.

Exempel: Jag vill förstöra livet för någon och låtsas vara en specifik person på Snapchat som jag vill förstöra livet för. Jag tipsar Dumpen om denna person, sedan låtsas jag vara ett peddo när Dumpen addar honom.

Samtidigt låtsas jag vara en kåt vuxen kvinna med mannen vars liv jag vill förstöra och be honom komma till en plats på utsatt tid för att umgås. Jag stämmer träff med Dumpen för samma tid och plats.

Vips är mannens liv förstört och alla tror han är pedofil.

Jag har också tänkt lite på det här. Det vore inte omöjligt att förstöra någons liv med hjälp av Dumpen, förutsatt att offret har mycket bildmaterial på sociala medier. Det är nästan en intressant premiss till en film.
Citera
2023-11-29, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Tonåringar ÄR barn, det är du som har svårt att se skillnad på barn och vuxna, men det förstår du nog tydligen inte.
Självklart ska predatorer som ger sig på barn plockas bort, de har inget i närheten av barn att göra, de ska bort! Barnens säkerhet ska gå först.

Tonåringar är inte barn utan mellan barn och vuxen därför kallas det just tonåring.
Barndomen slutar när jag fyllt 13år.

Men jag hatar vuxna som söker sex med tonåringar som ej är byxmyndiga. Så vedervärdigt och jag tycker det är bra att Dumpen finns.
Citera
2023-11-29, 07:15
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Men det är ju inte vattentätt. Mannen kanske sitter i bilen och bara åker iväg eftersom han ser kanske en man och tänker att det är ett argt ex som är arg för att han skrivit med hans tjej eller något.

Dumpen hänger ju ut män som de inte snackat med personligen, som han i Gävle.

En man kan vara eljest/efterbliven, autistisk eller vad som helst och ej kunnig nog att förklara sig eller ens förstå hela situationen att han blivit lurad dit och blivit utmålad som pedofil. Han kanske till och med tar lång tid innan han märker att han finns på Dumpen, om han någonsin märker. Det kanske är en sån person som sitter ensam och aldrig träffat någon.

Det begriper du väl själv hur fel det kan gå.

Dumpen ringer upp personerna och pratar med dom över telefon ett bra tag innan publicering sker

Personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller annan diagnos hängs endast ut i enstaka fall där dom inte kunnat lösa det genom deras boendestöd, god man, föräldrar eller dylikt
Citera
2023-11-29, 09:34
Medlem
Sara har ju vissa psykopatdrag. Men ser hur hon riktigt njuter, skrattar av förtjusning och har ett djävulskt leende på läpparna när kameran råkar hamna på henne.
Citera
2023-11-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dumpen ringer upp personerna och pratar med dom över telefon ett bra tag innan publicering sker

Personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller annan diagnos hängs endast ut i enstaka fall där dom inte kunnat lösa det genom deras boendestöd, god man, föräldrar eller dylikt

8/10 de konfronterar är halv förståndshandikappade med reflexvästar
Citera
2023-11-29, 10:35
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
8/10 de konfronterar är halv förståndshandikappade med reflexvästar

Skitsnack, vissa har nog mer förstånd än vad det verkar
Sen att dom är så chockade över att de kommer fram 2 vuxna istället för ett litet barn gör nog att dom verkar dummare än vad dom faktiskt är
Citera
2023-11-29, 10:47
Medlem
Det är absolut inte oproblematiskt det dumpen gör och jag undrar egentligen vad som är motivet med vissa uthägningar. Via en länk på existenz idag blev jag för första gången insatt i ett fall. En kille som jag förstår är 23 år som har chattat med en person som utger sig för att vara en tjej på 14 år.

Man kan tycka mycket om en sådan kontakt, men man ska också komma ihåg hur många ensamma och socialt isolerade människor som det finns i vårt avlånga land. Att män som inte har ett socialt liv med andra könet har sökt sig till yngre personer är inget nytt, fenomenet fanns redan när jag var ung, på sidan hamsterpaj, där män i 18 - 24 års åldern sökte chatt med yngre tjejer. Hur många av dessa chattar som faktiskt ledde till något kan man ju undra. Men idag, när det finns personer vars hobby är att vara undercover, låtsas vara framfusiga tjejer som också skickar bilder, så undrar jag om man inte till viss del skapar problematiken.

Om man ska förstå problemet från roten så får man också starta där.
1. Psykisk ohälsa är idag ett utbrett fenomen hos ungdomar.
2. Många unga, i synnerhet män, lever ofrivilligt ensamma, isolerade och utan möjlighet till ett samliv eller kontakt med andra könet.
3. Internet är idag den största mötesplatsen för människor och troligen den enklaste också.

I kontexten av detta så låtsas alltså vissa inte bara vara unga, nyfikna, tjejer utan de flirtar, skickar bilder och bekräftar ensamma personer som i många fall kanske _aldrig_ har fått liknande uppmärksamhet tidigare.

Jag vill nyansera bilden av vad det är som händer.
Man måste ställa sig frågan: Hur många situationer har egentligen dumpen själva skapat, genom att agera som de gör? Vad finns det för annat perspektiv på vissa av fallen?

Det råder inget tvivel som saken att de har stött på personer som varit waaaay out med sina motiv, självklart. Fall som jag personligen troligen inte ens vill läsa om.

Men jag tror jakten på att hitta syndabockar har blivit långt större än att försöka förstå problematiken och med det sagt anser jag att sidan förstör mångas liv utan tillstymmelse till att se sin egen roll i det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in