2023-11-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Israel fyller sina fängelser. Samtidigt som 150 fångar frigivits har 270 gripits på västbanken.

Israel har inte bombat där fångar frigivits.

Det kommer nu efter vapenvilan. Då ska de frigivna vidriga människorna bombas. Fanns en anledning att de fängslades.

Längtar verkligen tills att IDF ska börja bomba sönder Gaza igen. Där både Hamas och civila får nådastöten.
Citera
2023-11-28, 17:38
Medlem
Som Gaza ser ur nu är israelisk fängelse rena drömmen 3 mål mat

Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Israel fyller sina fängelser. Samtidigt som 150 fångar frigivits har 270 gripits på västbanken.

Israel har inte bombat där fångar frigivits.
Citera
2023-11-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Satan. Visste inte att de var så många.

Palestinians total population; 14.3 million
West Bank 3 million
Gaza Strip 2 million
Jordan 2 million
Israel 2 million
Syria 0.5 million
https://www.bbc.com/news/newsbeat-44124396

Det där blir 9.5 miljoner.
Citera
2023-11-28, 19:26
Medlem
Bläckis är du Hamas PR ansvarig i Sverige?
Civila och uniformerade är både i Hamas och Al Qassam brigaden.

Vem fan tror du försöker lura??

När jag var i FM så var MÖ mitt område och du har fräckheten utan militär bakgrund sitta framför datorn och påstå vad Hamas är??

Det är ingen försvarsmakt, det är kidnappare, mördade, plundrare, följer inga regler och tokiga fanatiker.

Som en hund med rabies...bara avliva Hamas

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej sällan om de tillhör Al Qassam. Sen brukar de ha ett grönt pannband också som identifikation så att de inte skjuter på varandra.
Vanliga folk som möjligen bara är medlemmar i partiet, var säkert ute de också, fast då i jeans eller mjukiskläder. Troligen var dessa främst ifrån alla de andra grupperingar och upprörda lone wolfs som finns i Gaza
Citera
2023-11-28, 19:35
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Kommer från BBC, som inte kan räkna..
Gissar att det bor många i andra länder, t.ex. Sverige.
Citera
2023-11-28, 20:47
Medlem
Det jag skriver nedan är möjligen off topic.
I så fall får jag be moden om att flytta eller radera inlägget.

Strax efter 7/10 dök det upp ett Hamas-klipp med en kvinnlig israeli-gisslan.
Någon på nätet skrev då att hon möjligen hade utsatts för sexuellt våld.
Jag har varken sett eller hört om henne i min info flöde sedan dess.

Finns det någon i tråden som vet vem människorna i nedanstående klipp är?

https://goo.su/zgQ1bzL
Citera
2023-11-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mus-lim
Det jag skriver nedan är möjligen off topic.
I så fall får jag be moden om att flytta eller radera inlägget.

Strax efter 7/10 dök det upp ett Hamas-klipp med en kvinnlig israeli-gisslan.
Någon på nätet skrev då att hon möjligen hade utsatts för sexuell våld.
Jag har varken sett eller hört om henne i min info flöde sedan dess.

Finns det någon i tråden som vet vem människorna i nedanstående klipp är?

https://goo.su/zgQ1bzL

Tror hon var israelisk soldat och tror hon har rapporterats död, men ej säker.
Citera
2023-11-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du dömmer 2.3 milj människor på grund vad ett fåtal gjorde. Då är väl du skyldig för vad varje brott en svensk begår.

Om Palestinierna klassar alla svenskar som islamofober för en irakier eldar en koran så kan vi nog med gott samvete säga att när civilbefolkningen tog tillfånga den flyende gisslan och lämnade han till terroristerna så är de inte så oskyldiga.
Israel har bombat skiten ur Gaza city pga hamas, men befolkningen väljer ändå att hjälpa hamas, säger ändå en hel del va?

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fåtal. Hur vet du det? Gazaborna röstade fram Hamas. Precis som tyskarna valde Hitler.

Exakt exakt.
Majoriteten är pro hamas och de var ute och firade när barnbrännarna kom tillbaka med gisslan, säger också en hel del.
Citera
2023-11-28, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Om Palestinierna klassar alla svenskar som islamofober för en irakier eldar en koran så kan vi nog med gott samvete säga att när civilbefolkningen tog tillfånga den flyende gisslan och lämnade han till terroristerna så är de inte så oskyldiga.
Israel har bombat skiten ur Gaza city pga hamas, men befolkningen väljer ändå att hjälpa hamas, säger ändå en hel del va?

Exakt exakt.
Majoriteten är pro hamas och de var ute och firade när barnbrännarna kom tillbaka med gisslan, säger också en hel del.

Sluta att dalta med palestinierna. De har från Dag 1 velat utplåna Israel..och 7 oktober vet vi at e vill utrota judarna också.

Slutdaltat med palestinierna. Israel skall göra det som är rätt för staten på lång sikt. Bygga en mur mellan norra Gaza och södra Gaza? Palestinierna till Sinai..eller flyktingläger i södra Gaza. Eller att arabstaterna delar upp dessa 2 miljoner palestinier. De har fått sin chans. Nu får det vara slut med daltandet.
Citera
2023-11-28, 23:46
Medlem
Bagge?
Är du där???

Vill bara veta hur dina "moderata " analyser gick?

Precis som Giant Quid aka Bläckis så trodde du

1. Israel skulle inte våga att gå in med mark trupper = Israel är inne och gör ett kanon jobb

2. Iran ,Hizbollah och omvärlden skulle vända mot Israel = Iran/Hizbollah skiter på sig

3. Du sa ngt om " bättre att sluta kriga och förhandla " = Israel trycker så jävla hårt att Hamas ber om vapenvila som en b**th .. Hamas svälter, trötta, omringade och antar de underskattade Israels beslutsamhet. Israel trycker så hårt att gisslan dyker upp
Är du inte glad att de flesta barnen har fått komma hem??

4. Många IDF kommer dö i Gaza = än så länge är det Hamas som får en massa bodybags

Så har du några mer analyser?? till oss Israel supportrar??

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har hatat Israel mycket längre än 20 år, men under ca 20 år har jag själv på ett lättare sätt kunnat följa upp olika uttalanden de olika parterna gjort och det står helt klart att Israel ljuger mycket oftare än någon annan part. Alla som följt den här konflikten ett tag vet att det är så, men stora delar av media och olika typer av lobbyorganisationer (även såna här som "granskar krigsskeenden") står under israeliskt inflytande och ljuger de också.
Senast redigerad av David1982 2023-11-28 kl. 23:47. Anledning: tillägg
Citera
2023-11-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har hatat Israel mycket längre än 20 år, men under ca 20 år har jag själv på ett lättare sätt kunnat följa upp olika uttalanden de olika parterna gjort och det står helt klart att Israel ljuger mycket oftare än någon annan part. Alla som följt den här konflikten ett tag vet att det är så, men stora delar av media och olika typer av lobbyorganisationer (även såna här som "granskar krigsskeenden") står under israeliskt inflytande och ljuger de också.

Snurrigt värre. Håll i foliehatten så den inte blåser.
Citera
2023-11-29, 00:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Kan det möjligen finnas några enstaka i andra länder än de nämnda? Jag har för jag såg några stycken på TV nyligen som viftade med flaggor och skrek… men jag kanske misstog mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in