IFAB members have backed a trial that would mean only each team's captain would be permitted to approach the referee in “major game situations”. Refereeing has been a constant topic this season in the English top flight.
Ang. lag som haft otur med VAR så har det absolut varit värst för Wolves den här säsongen. Tränaren O'Neil's kommentarer efter matchen mot Fulham:
"We discussed the headbutt, which it was, but he debated that a little bit with me as well and he said that it was a soft headbutt. Which I just said that that’s crazy. He’s absolutely crazy. So we can headbutt people as long as it’s deemed soft or not hard enough? So my son at home watching that — millions of children watching that — we’re telling them that you can headbutt people on a football pitch, as long as it’s not too hard?
You can phone me and tell me I’m wrong. You can phone me and apologise, you can send me flowers if you like, but the difference from 22 points to 15 is huge. I’m managing a big football club here and the difference that you’re making to my reputation, to the club’s progression up the league, to people’s livelihoods, it’s huge.
It can’t be like this with all the technology and all the time in the biggest league in the world that we’re getting so many wrong. It can’t be ok. We should discuss the game, but, unfortunately, we have to discuss these because they’re such big decisions"
Vettiga kommentarer enligt mig.
Alla lag lär ha fått domslut emot sig som är tveksamma, i det långa loppet så kan man hoppas att det slår något sånär jämt ut. Stora lag tenderar väl dock att ha fler ögon på sig och på det sättet få sina fall mer uppmärksammade. Sen är väl även bättre och mer offensiva lag i större "risk" att hamna i situationer som kan bli fel då man har tenderar att sätta sig i dessa situationer oftare. Brighton var väl ett lag som var väldigt drabbat förra året om jag inte minns fel, med rätt många beslut mot sig som var tveksamma även fast det inte fick så mycket tid i tablån.
När det kommer till de nya VAR diskussionerna så är det knepigt läge att lägga fram det nu innan man fått ordning på nuvarande systemet. Sålänge vi är i ett läge där det sker i stort sett disukussioner efter varje omgång så måste man hitta lösning på det nuvarande systemet innan man bygger vidare på.
IFAB members have backed a trial that would mean only each team's captain would be permitted to approach the referee in “major game situations”. Refereeing has been a constant topic this season in the English top flight.
Men är inte det här redan en ny regel inför säsongen eller har jag missat något?
Edit: kom på att nya regeln var max 1 spelare runt domaren..
Generell allmän hållning är/varit i min mening (säger inte PL) att den utsatte och kapten kan prata i sak. Snart lär spelare spela med elstötar som aktiveras vid munöppning.